Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، لطف‌الله رضایی روز یکشنبه در دومین جلسه کمیته تخصصی جهش تولید در دیمزارها که با حضور واحدهای خصوصی فرآوری بذر شهرستان میامی وکالپوش که در سازمان جهادکشاورزی استان سمنان تشکیل شد، اظهار داشت: طرح جهش تولید در دیمزارها با هدف افزایش عملکرد دیم در منطقه کالپوش و با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱  آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: سامانه دیمزارها به منظور ثبت اطلاعات بهره‌برداران با هدف پایش مزرعه و ارائه توصیه‌های فنی، پرداخت بخشی از حق بیمه سهم کشاورز، ایجاد پایگاه نوآوری مزارع الگوی کشت و مقایسه روش‌های کشت راه‌اندازی شده است.

مزایای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها چیست؟

رضایی اضافه کرد: کمک به تأمین بذور اصلاح شده سازگار بر اساس الگوی کشت مرسوم و مقایسه با روش‌های نوین و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بابت خرید ادوات و ماشین آلات نوین متناسب با طرح برخی از مزایای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان  خاطرنشان کرد: کمک به تأمین سموم و کودهای شیمیایی بذر در زمان کاشت و محلول‌پاشی و سمپاشی در زمان داشت، هماهنگی تأمین ادوات برداشت در منطقه، انجام آموزش‌های فنی تخصصی با روش‌های متغیر(ترویجی، رسانه‌ای، چهره به چهره) ویژه کارشناسان و بهره‌برداران و انجام نظارت مستمر بر عملیات کاشت، داشت و برداشت از دیگر مزایای اجرای جهش تولید در دیمزارها است.
رضایی خاطرنشان کرد: عقد قرارداد طرح جهش تولید در دیمزارها با مراکز جهاد کشاورزی و ثبت در سامانه دیمزار، کشت مستقیم حداقل ۳۰ درصد از وسعت مزرعه با حفظ بقایای کشت سال قبل در قالب قرارداد، کشت با کارنده عمود بر جهت شیب زمین در قالب قرارداد، رعایت بهینه سازی تناوب زراعی غلات با حبوبات علوفه و دانه‌های روغنی در قالب قرارداد و تبدیل ۳۰ درصد آیش زرد به آیش سبز (کشت حبوبات، علوفه و دانه‌های روغنی) از دیگر جزئیات اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است.
رضایی یادآور شد: استفاده از ارقام زراعی و دارویی مناسب بر اساس توصیه مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم مراکز تحقیقاتی استان و مرکز جهاد کشاورزی کالپوش، رعایت زمان مناسب کاشت پیش از بارش‌های مؤثر پاییزه برای استفاده بهینه و حداکثری از نزولات جوی منطقه با توصیه کارشناسان مربوطه و مبارزه بهنگام با عوامل خسارت‌زا در قالب قرارداد از شاخص های فنی برای ورود کشاورزان به طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی جاری است.
وی افزود: به زودی کلاس آموزشی ابعاد اجرایی طرح به صورت فراگیر برای بهره‌برداران وکارشناسان در منطقه برگزار می‌شود.

تأمین بذر علوفه‌های نوین، حبوبات و دانه‌های روغنی به شرکت‌ها واگذار می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تأمین بذر علوفه‌های نوین، حبوبات و دانه‌های روغنی در طرح جهش تولید در دیمزارها  به شرکت‌ها محول می‌شود تا در کنار اتحادیه‌های تعاونی روستایی نسبت به تأمین آن تحت نظارت کمیته بذر استان اقدام کنند.
رضایی با اشاره به اهمیت تأمین بذور اصلاح شده به‌عنوان اصلی‌ترین نهاده طرح از شرکت‌ها خواست از تمام ظرفیت خود برای تأمین بذوری که در برنامه بذر استان تأمین نشده‌اند استفاده کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تاکید کرد که رعایت تمامی دستورالعمل‌های طرح و کمیته بذر استان و خودداری از توزیع بذر خودمصرفی و بومی برای رسیدن به اهداف عالیه طرح مورد انتظار است.
رضایی گفت: تمامی حمایت‌های لازم از قبیل تأمین سموم و کودهای بذر مال، افزایش سهم کودهای اساسی محصولات تحت پوشش، پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت، تأمین ادوات مورد نیاز طرح، در قالب برنامه‌های تدوین شده با حمایت ستاد فرمان اجرایی حضرت امام خمینی (ره) از طرح از سوی تشکل‌های فعال دولتی و خصوصی منطقه در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: تأمین نیروی فنی و خدمات پشتیبانی و همچنین تأمین بذر رسمی غنی شده با کود و سموم مورد نیاز و مواد بیولوژیک از سوش‌های بومی، تحت پوشش قرار دادن بیمه‌ای تمام وسعت کشت‌شده و نظارت مستمر بر عملیات اجرایی از برنامه‌های آتی سازمان پس از اجرای طرح خواهد بود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این طرح به‌منظور کمک به ارتقاء عملکرد محصولات زراعی دیم کشور از سال گذشته در سطح کشور آغاز شده است تصریح کرد: این طرح از سال گذشته در ۱۵ استان کشور آغاز  شد و با حمایت‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و پیگیری معاونت تولیدات گیاهی امسال در وسعت ۲۰ هزار هکتار به استان سمنان نیز ابلاغ شده است.

برچسب‌ها تولید داخلی کشاورزی بارش باران اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تولید داخلی کشاورزی بارش باران تولید داخلی کشاورزی بارش باران اراضی کشاورزی طرح جهش تولید در دیمزارها دانه های روغنی قالب قرارداد اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد

معاون  وزیر راه‌وشهرسازی گفت: در بخش نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ‌بر۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی در سراسرکشور تأمین شده‌‌ و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل مختلف اجرا قرار گرفته است.‌ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ارسلان مالکی، در بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد گفت: زمین برای تمام متقاضیان این طرح در لرستان تأمین نشده‌است.

او اضافه کرد: زمین مور نیاز متقاضیان ملی مسکن در بروجرد تأمین و پروژه شروع شده‌است، اما مشکلات این افراد در پرداخت تسهیلات رفع شود.

8800 واحد مسکونی در 440 هکتار شهرک جدید لرستان احداث می‌شود

معاون  وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: طرح نهضت ملی مسکن تحت‌تأثیر تامین زمین، آورده مردم و تسهیلات است که دولت برای فراهم‌کردن زیرساخت‌ها باید کمک کند.‌

او بیان کرد: در بخش نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ‌بر45 هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی در سراسرکشور تأمین شده‌‌ و 2 میلیون و 500 هزار واحد در مراحل مختلف اجرا قرار گرفته است.‌

مالکی در رابطه با تأمین مسکن طرح جوانی جمعیت تصریح کرد: 70 هزار واحد قطعه زمین در سال گذشته تأمین شد و به مردم تحویل داده شد.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید