Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@13:04:58 GMT

چوب پلاست چوپکس، انتخابی مناسب برای فضای باز !

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۶۷۳۷

چوب پلاست چوپکس، انتخابی مناسب برای فضای باز !

برخورداری از فضایی که بتوان در هر فصل سال به خصوص تابستان، نهایت استفاده را از آن برد، یک مزیت بزرگ است. این روزها کمبود یا نبود مکان‌های سرسبز و دلنشین خصوصا در شهرهای شلوغ، باعث شده تا افراد حتی از کمترین فضای موجود در محیط زندگی مانند: تراس یا پشت بام و … استفاده‌ای بهینه داشته باشند. ضمن اینکه روف گاردن ، تراس گاردن یا محوطه سازی حیاط باغ یا ویلا و … انتخابی مناسب برای افراد علاقمند به فضای باز و سبز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برای ایجاد محیطی این چنینی و چیدمانی دلچسب در فضای باز باید به مواردی اصولی دقت نمایید. توجه به اینکه چه محصولی برای محیطی بیرونی مناسب‌تر بوده و با قرار گرفتن دائم در معرض هوای آزاد یا باد و باران و دیگر عوامل فیزیکی- محیطی آسیب نمی‌بیند، امری حائز اهمیت است. خوشبختانه امروزه محصولات مختص فضای باز که از استحکام و مقاومت بالایی برخودرار هستند به بازار عرضه شده‌اند. این محصولات نه تنها از ظاهری زیبا و شیک برخوردارند، که با قرار گرفتن دائمی در فضای باز هیچ گونه آسیبی نخواهند دید و این یکی از مزایای اصلی آنها به شمار می‌آید.

روف گاردن یا همان بام سبز به طور چشمگیری به پدیده‌ای محبوب در مناطق شهری تبدیل شده است که فضای سبز و تنوع زیبایی شناختی را به چشم انداز شهر اضافه نموده است. باغ بام‌ها مزایای زیادی مانند: ایجاد باغ‌های خانگی و پرورش گیاهان، مکانی مناسب برای تفریح و سپری کردن اوقات فراغت و ... دارند. به همین علت است که در کشورهای پیشرفته از روف گاردن بسیار استقبال می‌شود. بام سبز در شهرهای بزرگ امروزه به طور گسترده‌ای به عنوان راهی برای بهبود کیفیت هوا و کاهش گرمای کلی شناخته می‌شود. با توج به اینکه کمبود فضای مناسب و زمین‌های گران قیمت، موجب کاهش و کمبود پارک‌ها و فضای طبیعی شده است، باغ‌های پشت بام به صحنه می‌آیند و به همین دلیل است که در طول سال‌های اخیر به ویژه در شهرهای بزرگ و توسعه یافته جهان بسیار محبوب‌تر شده‌اند.

چوب پلاست بهترین محصول فضای باز !

چوب پلاست محصولی چند منظوره با کاربری‌های متفاوت است که امکان ایجاد هارمونی در فضای باز را برای شما فراهم می‌نماید. این متریال سالیان زیادی در کشورهای پیشرفته کاربرد داشته و می‌توان گفت به تازگی در کشور ما شناخته شده است. مزایای بی‌شمار محصولات چوب پلاست، آن را بهترین انتخاب برای فضای باز نموده است.

چوب پلاست به علت برخورداری از ظاهری شبیه به چوب طبیعی، توانسته جایگزینی مناسب برای این ماده پرکاربرد باشد. به همین جهت این متریال، دوستدار محیط زیست بوده و برای تولید آن نه از چوب که از تراشه‌های چوب (بازیافت چوب) استفاده می‌شود. همین باعث شده تا کشورهای پیشرفته از آن به عنوان متریالی دوستدار محیط زیست در صنعت ساخت و ساز و معماری پایدار یاد کنند. این محصول همچنین قابل بازیافت است؛ به این معنا که در صورت عدم استفاده، قابل بازگشت به طبیعت خواهد بود.

پروفیل چوب پلاست با برخورداری از سطح مقاطع مختلف این امکان را به شما می‌دهد تا از سقف، کفپوش چوبی ، دیوار، نرده چوبی و حتی مبلمان فضای باز یا سازه‌هایی مانند: آلاچیق چوبی، پرگولا و کلبه را طراحی و اجرا کنید. بنابراین با کاربرد دو یا چند عنصر اساسی در دکوراسیون فضای باز با استفاده از این محصول، می‌توانید یکپارچگی خاصی در محیط ایجاد کنید.

چوب پلاست، در صورتی که در فضای باز استفاده شود، به دلیل برخورداری از استحکام بالا و روش تولید متفاوت، آسیب نخواهد دید. این محصول ظاهر سنتی (چوب طبیعی) را ارائه می‌دهد اما ترک نمی‌خورد یا پوسیده نمی‌شود. حتی پس از سال‌ها در صورت بارش باران یا آبیاری گیاهان، تابش مستقیم نور خورشید یا هر تهدید دیگر، شکل اولیه خود را خواهد داشت. این محصول هرگز از بین نمی‌رود و قابل بازیافت است؛ اصلا یکی از دلایلی که این متریال را به دوستدار محیط زیست معروف کرده، قابلیت بازیافت آن است.

همانطور که می‌دانید، بیشتر محصولات در صورت قرار گرفتن دائم در فضای باز یا بیرونی به سرعت آسیب خواهند دید. به خصوص اگر در شرایط آب و هوایی خاص مانند مناطق مرطوب با بارش فراوان قرار گیرند، روند تخریب آنها تسریع خواهد شد. خوشبختانه پروفیل چوب پلاست در هر شرایط آب و هوایی دوام می آورد به خصوص اقلیم گرم خشک یا مرطوب.

تاریخچه چوپکس

چوپکس اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاستیک در ایران

شرکت چوپکس به عنوان اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاست (wood plastic composite) از سال ۱۳۸۲ در ایران، فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت با بیش از 18 سال سابقه درخشان، در این صنعت توانسته سهم چشمگیری از بازار داخلی این محصول را به خود اختصاص دهد. چوب پلاست چوپکس با بهره‌گیری از خطوط تولید به روز و کادر مجرب دفتری، پروژه‌های متعددی در اقصی نقاط ایران و دیگر کشورهای همسایه همچون: عراق، امارات، عمان و قطر طراحی و اجرا نموده است. در حال حاضر این مجموعه با تولید انواع سطح مقطع پروفیل چوب پلاستیک (محصولات چوپکس) و همچنین برخورداری از تیم‌های مجرب فروش، طراحی و اجرا قابلیت ارائه خدمات متنوع در سراسر ایران را دارد.

پروفیل چوب پلاست را می‌توان در هر فضای بازی در ابعاد کوچک مانند: بالکن و تراس یا متراژ بالا به صورت گسترده بکار برد. محیط‌هایی همچون: روف گاردن یا بام سبز، تراس گاردن و همینطور محوطه سازی بخشی از حیاط آپارتمان، ویلا یا باغ و ... در سال‌های اخیر رو به رشد بوده است. این امر نشان دهنده این مسئله است که مالکان به داشتن محیط‌های این چنینی توجه ویژه‌ای داشته و استفاده از این اماکن را ترجیح می‌دهند. دکوراسیون بالکن نیز در اصل گسترش فضای داخلی است و همچنین فضایی ارتباطی بین محیط داخلی و خارجی در منزل است. از جمله کاربردهای اصلی قابل اجرا با این متریال عبارتند از:

طراحی و اجرای روف گاردن یا بام سبز

تولید، طراحی و اجرای کفپوش چوب پلاستیک

تولید و اجرای نرده چوب پلاستیک در مدل‎ها و طرح‎های متنوع

طراحی و اجرای سقف کاذب چوب پلاست

طراحی و اجرای نمای چوب پلاست

بیشتر محصولات در صورت قرار گرفتن دائم در فضای باز یا بیرونی به سرعت آسیب خواهند دید. به خصوص اگر در شرایط آب و هوایی خاص مانند مناطق مرطوب با بارش فراوان قرار گیرند، روند تخریب آنها تسریع خواهد شد. خوشبختانه پروفیل چوب پلاست در هر شرایط آب و هوایی دوام می‌آورد به خصوص اقلیم گرم خشک یا مرطوب.

چوپکس اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاست در ایران

چوپکس به عنوان اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاست در ایران، مفتخر به ارائه این محصول پایدار و دوستدار محیط زیست است. 18 سال سابقه درخشان در تولید چوب پلاست و ارائه خدمات متنوع با استفاده از این محصول، همچنین اجرای پروژه‎های متعدد در کشورهای همسایه از دستاوردهای بزرگ و افتخارات شرکت چوپکس محسوب می‎شود. چوب پلاست چوپکس این امکان را برای هموطنان عزیز فراهم نموده تا در هر گوشه از ایران، بتوانند از خدمات متنوع این شرکت بهرمند شوند.

چوب پلاست چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

منبع: فارس

کلیدواژه: چوب چوپکس فضای باز محیطی پروفیل چوب پلاست دوستدار محیط زیست شرایط آب و هوایی چوب پلاست چوپکس طراحی و اجرای طراحی و اجرا چوب پلاستیک فضای باز قرار گرفتن روف گاردن بام سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۶۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی دختر سمنانی در مسابقات کاراته کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته با حضور ۴ هزار و ۲۸۱ نفر ورزشکار در همدان برگزار شد که ساغر جندقی نوجوان کاراته کای سمنانی بر سکوی اول کشور ایستاد و مدال طلای انتخابی تیم ملی کاراته را بر گردن آویخت.

 

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • قهرمانی دختر سمنانی در مسابقات کاراته کشور
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»