Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:21:10 GMT

سمن‌ها، حلقه اتصال مردم و دولت هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۶۹۹۳

سمن‌ها، حلقه اتصال مردم و دولت هستند

 بختیاری روز شنبه ۲۲مرداد در آئین نکوداشت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، گفت: سلامت فقط به معنای فقدان بیماری نیست بلکه در یک نگاه جامع که هم‌اکنون در دنیا مطرح است، همه‌ی ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی را دربرمی‌گیرد و ما به عنوان متولیان سلامت باید این نگاه جامع و همه‌جانبه به شاخصه‌های سلامت را داشته باشیم و در این خصوص همکاری بخش غیردولتی و تشکل‌های سلامت‌محور ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در دنیا ۲۵ الی ۳۰ درصد حوزه سلامت توسط بخش دولتی و مابقی به صورت غیردولتی پشتیبانی می‌شود، افزود: از آنجایی که سمن‌ها توسط گروه‌های مردمی مدیریت می‌شوند، جلب اعتماد عمومی در آن‌ها بیشتر است و با توجه به تنوع گرایش‌ها و تخصصی شدن فعالیت آنها، با صرف هزینه‌ی کمتری می‌توان به نتایج مطلوب دست یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه شناسایی دقیق مشکلات حوزه سلامت و پرهیز از موازی‌کاری تشکل‌ها و خیریه‌ها امری ضروری است، بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح برای حل مشکلات تأکید کرد.

بختیاری ضمن اعلام آمادگی در خصوص استفاده از همه‌ی ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه‌علوم پزشکی زنجان برای انعکاس فعالیت‌ها و توانمندی‌های‌تشکل‌های مردمی و خیریه‌های استان، افزود: در این خصوص لازم است در رسانه‌های استان نیز بسترسازی مناسبی‌صورت گیرد؛ چراکه شفاف‌سازی در این زمینه، باعث ایجاد اعتماد و همچنین اشاعه‌ی فرهنگ نوع‌دوستی در جامعه می‌شود.

او ادامه داد: خداوند متعال در آیه ۱۸ سوره حشر می‌فرماید "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ" یعنی "ای اهل ایمان، خداترس شوید و هر نفسی نیک بنگرد تا چه عملی برای فردای قیامت خود پیش می‌فرستد، و از خدا بترسید که او به همه کردارتان به خوبی آگاه است" و این نشان می‌دهد آنچه که برای ما ماندگار خواهد بود، توشه‌ای است که برای آخرت می‌فرستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه با قرائت آیات ۱۹ و ۲۰ سوره حشر، گفت: همه‌ی خیرین و نیک‌اندیشان به واسطه‌ کار‌های خیر و عملکرد مثبت خود، مصداق این آیات شریفه و از فائزون باشند.

گفتنی است آئین نکوداشت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی با حضور آیت‌الله علی خاتمی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، دکتر حسین نجفی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خیرین و فعالان اجتماعی استان زنجان در سالن اجلاس مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی سازمان های مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل، ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان مستقر کرده است.


وی افزود: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعه کنندگان را برعهده دارند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تأکید بر اینکه هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تأمین شده است، گفت: این فریم‌ها پس از انجام معاینات مورد نیاز به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

هاشمی ادامه داد: تا آخر وقت امروز پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و چشم قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را معاینه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر