Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز برای جریان داشتن و توزیع آب با فشار متعادل در طبقات بالای ساختمان‌های مسکونی در شهرستان کرج، نصب مخزن ذخیره متناسب با تعداد واحدهای مسکونی هر ساختمان ضروری است.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی شرکت آبفای البرز اعلام کرد: به دنبال افزایش دمای هوا در تابستان و به تبع آن افزایش مصرف، طبقات بالای ساختمان‌های مسکونی با احتمال افت فشار مواجه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین ضروری است ساکنان هر ساختمان با نصب مخزن ذخیره به ازای هرخانوار ۲۵۰ لیتر ونصب پمپ بعد از این مخزن، فشار مناسب برای توزیع آب درطبقات فوقانی را ایجاد نمایند.

بدیهی است آبفای البرز قادر به تامین آب با فشار متعارف بوده و افزایش فشار آب خارج از استاندارد تعریف شده،م وجب خسارت و ترکیدگی لوله ها خواهد شد.

براساس این گزارش، برخی از شهروندان در اقدامی غیرمجاز و غیر فنی بدون نصب مخزن، اقدام به نصب مستقیم پمپ روی شبکه آب می کنند که این امر علاوه بر اینکه موجب اختلال در شبکه توزیع آب شده وآبرسانی به سایر شهروندان را بامشکل روبرو می سازد، موجب نداشتن حجم آب ذخیره شده در زمان قطع آب شبکه، سوختن مکرر پمپ بر اثر نوسانات شبکه و... می شود بنابراین در صورت مشاهده وگزارش این موضوع، آبفای البرز اقدام قانونی رابرای جمع آوری اینگونه پمپ ها بعمل خواهد آورد .

تعدادی از شهروندان هم بعد ازت خریب ساختمان قدیمی و ساخت واحدهای مسکونی جدید بیشتر، همچنان از کنتور قدیمی با قطر یک دوم ، استفاده می کنند که بایستی به آبفای هر منطقه مراجعه کرده و قطر متناسب را افزایش دهند تا با افت فشار آب بخصوص درطبقات بالای ساختمان مواجه نشوند.

روابط عمومی آبفای البرز در پایان از کلیه شهروندان خواست با دقت در مصارف خود به ویژه در هنگام استحمام (کوتاه کردن زمان استحمام وبستن شیر آب هنگام کف مالی به سر) ،استفاده درست از کولرهای آبی (استفاده از دور کند، تنظیم شناور آنها، استفاده از سایبان و...) و پرهیز از غرقابی کردن درختان و...به گذر بدون قطعی آب از گرمای هوا و تابستان گرم کمک نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بالای ساختمان آبفای البرز نصب مخزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوا در همدان

 روح اله زاهدی افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان طی چهار روز آینده صاف تا قسمتی ابری است.

او تصریح کرد: از نیمه دوم هفته به بعد شاهد ورود سامانه بارشی به استان خواهیم بود که پس از آن بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق در استان همدان پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان همدان گفت: نهاوند با ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و همدان، فامنین و بهار با سه درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

روح اله زاهدی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۲۲ و سه درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • البرزنشین مهمان خانه های مردم در شبکه البرز
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟