Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@20:44:04 GMT

تولید ۳۰۰ هزار خودروی کامل

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۷۳۱۲

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت با بیان اینکه از ابتدای امسال تا ۱۹ مرداد ماه ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی کامل تولید شده است، گفت:میزان خودروهای ناقص در کف پارکینگ‌ها کمتر از ۱۲ هزار دستگاه است. ناطقان: عبدالله توکلی‌لاهیجانی در مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه تحول صنعت خودرو اظهار کرد: از سال ۹۶ و پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه، صنعت خودروسازی کشور دچار افت ناگهانی در تیراژ شد، به طوری که ابتدا به نصف رسید و در ادامه نیمی از خودروهای تولیدی به صورت ناقص تولید می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسائل در عمل منجر به افت در عرضه شد و از آن طرف به افزایش تقاضا دامن زد. بر همین اساس نیز شکافی ایجاد شد که نابسامانی در بازار را به دنبال داشت.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت افزود: در مواجهه با این وضعیت یک برنامه در سه فاز و مرحله طراحی شد که مرحله نخست آن، تثبیت جریان تولید بود که تاکنون دستاوردهای خوبی نیز در این زمینه حاصل شده است؛ به عنوان نمونه از ابتدای امسال تا نوزدهم مرداد ماه ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی کامل تولید شده، این در حالی است که در مدت مشابه پارسال فقط ۷۰ هزار دستگاه خودروی کامل تولید شده بود.

وی با بیان اینکه ثباتی در جریان تولید اتفاق افتاده است، گفت: میزان تعهدات معوق خودروسازان به کمتر از ۱۰ هزار دستگاه کاهش یافته و میزان خودروهای ناقص در کف پارکینگ‌ها نیز کمتر از ۱۲ هزار دستگاه است؛ این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۱۷۰ هزار خودروی ناقص در پارکینگ‌ها وجود داشت.

توکلی لاهیجانی تصریح کرد: پوست‌اندازی پلتفرمی و رفتن به سمت دانش بنیان شدن در صنعت خودرو هدف‌گذاری شده و اکنون یک گذار پلتفرمی طراحی شده است تا بر اساس آن به سمت تیراژ اقتصادی و مقیاس اقتصادی تولید حرکت کنیم. اکنون چهار پلتفرم کلیدی تعریف شده که در نمایشگاه برنامه تحول صنعت خودرو از آنها بیشتر خواهیم شنید و روزهای نوید بخشی در صنعت خودرو کشور در پیش رو خواهیم داشت.

وی گفت: گذار از فضای یاس آلود خودروی کشور و رسیدن به بالندگی در این صنعت دور از ذهن نیست. مطابق چشم‌انداز ۱۴۰۴ قرار است جز ۱۰ کشور برتر خودرویی جهان در آن سال باشیم و بر اساس آن لازم است با پلتفرم‌های موجود به هم‌افزایی بپردازیم و در مرحله سوم، به گشایش و گسترش بازارهای صادراتی فکر خواهیم کرد. تنها در این صورت است که می‌توان صنعت خودروی کشور را به عنوان موتور محرکه کشور در گام دوم انقلاب معرفی کرد. منبع: مهر برچسب ها: تولید ، وزارت صمت ، خودروی کامل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تولید وزارت صمت خودروی کامل خودروی کامل هزار دستگاه صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل

انسیه شاه حسینی کارگردان و فیلمنامه نویس با تأکید بر سرعت افزایش جمعیت سالمندان در جامعه گفت: این امر باعث می‌شود که کاهش زاد و ولد به چشم بیاید و یک زنگ خطر برای کارشناسان حوزه سلامت و جمعیت محسوب شود و سال هاست که در این عرصه هم صحبت‌های زیادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قانون جوانی جمعیت باید به طور کامل و درست اجر شود، گفت: همین جایزه می‌تواند راهگشایی در این عرصه باشد هر چند که حل مسئله نیست بلکه یک راهبرد است. شاه حسینی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون جوانی جمعیت باید نهایت تلاششان را اتخاذ کنند، یادآور شد: این مسئولیت هم تنها با یک دستگاه نیست، دستگاه‌های زیادی می‌توانند فعال شوند. خود فرهنگ سازی در جامعه خیلی اثرگذار است تا این شعار دو فرزندی یا تک فرزندی که بلای جامعه شده، از اذهان پاک شود. شاه حسینی در پاسخ به این سوال که اگر فیلمی در این رابطه به او پیشنهاد شود، می‌پذیرد، گفت: بله قطعا در این فضا که هر کشوری برای خود سیاستی دارد هنرمندان ما هم بنا اقتضائات جامعه کاری انجام دهند.

وی با اشاره به تهدیدات نیروی کار جوان در سال‌های آتی و بحران سالمندی اظهار داشت: این را در نظر داشته باشیم که تنها شعار خانواده محوری و نگرانی کاری از پیش نمی‌برد، قانون جوانی جمعیت می‌بایست به طور کامل اجرا شود خوشبختانه دبیرخانه ستاد ملی جمعیت هم این روز‌ها خیلی خوب مشغول به فعالیت است.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری