Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از بررسی پژوهشی عوارض واکسن‌های سینوفارم، اسپوتنیک و برکت در یک بازه ۱۷ هفته‌ای وواکسن آسترازنکا در یک بازه ۲۵ هفته‌ای خبر داد و گفت: براساس تحقیقات انجام شده این واکسن‌ها عوارض جدی ندارند.

دکتر حسین شیبانی ۲۳ مردادماه در نشست ستاد کرونا از کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در شاهرود و میامی بر داد و اظهار کرد: تنها ۳۰ درصد از مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان از ماسک استفاده می‌کنند و این امر نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استفاده ماسک را یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا خواند و اضافه کرد: استفاده از ماسک موثر و مستمر به طوری‌که روی بینی و دهان را پوشش دهد به ویژه در فضاهای سربسته ضروری است.

این عضو ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند کرد: بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

دکتر شیبانی با اشاره به اینکه روند مراجعه و بستری بیماران کرونایی طی هفته گذشته به مقدار کمی کاهش داشته است، ادامه داد: در دو روز گذشته این روند افزایشی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به فوت یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۳۶ نفر در بخش عادی و چهار بیمار کووید-۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه  بیمارستان امام حسین(ع) تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعان روزانه به مراکز بهداشتی و تجمیعی واکسیناسیون رضایت بخش نیست، افزود: شهروندان تکمیل نوبت دُزهای واکسن به ویژه دُز چهارم(یادآور) را جدی بگیرند.

دکتر شیبانی به برگزاری سمینار کشوری ترجمان دانش اشاره کرد و افزود: این سمینار در راستای تحقیق بر روی عوارض انواع واکسن کرونا انجام شد که بر اساس تحقیقات ۱۶ ماهه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و هفت دانشگاه دیگر کشور نتایج خوبی به دست آمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: در این مطالعه عوارض تمامی واکسن‌های کرونا از جمله سینوفارم، اسپوتنیک و برکت به مدت ۱۷ هفته و آسترازنکا به مدت ۲۵ هفته در جامعه آماری ۱۰۸ هزار نفر از دریافت کنندگان واکسن مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته این پزشک متخصص، براساس تحقیقات انجام شده این واکسن‌ها عوارض جدی و خاصی ندارند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها علوم پزشکی شاهرود همه باهم علیه کرونا سمنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم شناختی با حضور سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی و مدیران و مسئولان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد. در این نشست راه‌های توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

مهدوی، با اشاره به اهداف و سیاست‌های این ستاد برای حمایت از اجرای طرح‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی درحوزه‌های مختلف علوم شناختی گفت: با تلاش‌های این ستاد و به منظور تربیت نیروی کارآمد و متخصص تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور تشکیل و فعال شده است.  

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های پژوهشی به همکاری‌های مشترک میان محققان و اساتید نیاز دارد، گفت: ستاد یکی از حلقه‌های رابط در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود و برای تحقق این هدف حمایت‌های لازم را ارائه می‌کند.

وی توجه به حوزه‌های سلامت و سرمایه شناختی، آموزش و پرورش شناختی و شناخت اجتماعی را از جمله اولویت‌های ستاد بر شمرد و گفت: رویکرد ستاد بهره گیری و بهره‌مندی ازدستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقاء و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی درسطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است و ستاد آماده است با حمایت همه جانبه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی بستر‌های لازم را برای تحقق این اهداف مهم فراهم آورد.

وی اضافه کرد: پژوهشگران و فناوران می‌توانند از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همچنین سامانه خدمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اطلاعیه‌ها آگاه شده و برای دریافت حمایت اقدام کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت