Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@16:21:42 GMT

نرخ بیکاری در بوشهر به 7.4 درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۷۸۵۶

نرخ بیکاری در بوشهر به 7.4 درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصدق کشاورزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری هدف گذاری ایجاد اشتغال برای ۳۰ هزار نفر انجام شده است که با راهبری استاندار بوشهر و ظرفیت‌های خوب ایجاد شده و تسهیلات تخصیصی به استان که منابعی بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال است، شاهد تحقق اهداف منظور شده خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: بر اساس داده‌های آماری از سوی مرکز آمار ایران استان بوشهر دومین استان کشور دارای بیشترین نرخ اشتغال شد و نرخ رشد اشتغال استان از ۳۳.۹ درصد به ۳۵.۹ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری به بهار استان بوشهر ۷.۴ درصد اعلام شده است، و سهم اشتغال در بخش‌های اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در حوزه خدمات ۶۲.۹ درصد از شاغلین استان به خود اختصاص داده است که رتبه دوم کشوری داریم و در بخش صنعت ۲۵.۴ درصد و در بخش کشاورزی ۱۱.۷ درصد اشتغال به خود تخصیص داده است.

کشاورزی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خواهند بود و داده‌های ثبتی به گونه‌ای است که مستمر مورد نظارت، ارزیابی و پایش قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در دولت سیزدهم در حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر اقدام بسیار خوب و متفاوتی رقم خورد که تعهد هر دستگاه بر اساس به صورت ریز فعالیت در هر طرح و برنامه مشخص و قابل رصد است.

وی در پایان از تمامی کارآفرینان و افراد دارای طرح خواست به دستگاه‌های اجرایی مرتبط صادر کننده مجوز مراجعه و از تسهیلات و حمایت‌های منظور شده در قوانین بودجه بهره مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر اشتغال جوانان بیکاری کار کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد

رئیس سازمان شیلات ایران از اجرایی‌شدن شهر مولد در سواحل خبر داد و گفت: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سیدحسین حسینی ظهر امروز در جلسه شهر مولد استان بوشهر یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریاپایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

وی شهرهای مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهرهای مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، گفت: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرا شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهرها با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده که نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در این آیین قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان