Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صمت گفت: با توجه به وجود تحریم‌های استکبار، از ۱۶۰۰ نیاز فناورانه شناسایی شده، بیش از ۴۰۰ نیاز برآورده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، امروز مراسمی با عنوان رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط برگزار شد که علی رسولیان؛ معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: امروز نیاز جدی ما است تا در فناوری توسعه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید دانش بنگاهی کشور را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: به تکنولوژی‌های موجود نباید متکی باشیم و باید روبه جلو حرکت کنیم. مشکل کشور این بود که بین نیاز‌هایی که در حوزه فناوری وجود داشت، با شرکت‌های دانش بنیان فاصله ایجاد شده بود.
وی افزود: از ۱۶۰۰ نیاز فناورانه شناسایی شده، بیش از ۴۰۰ نیاز برآورده شده است و ما تحت فشار جدی استکبار هستیم و تمام توانشان در مسیر به چالش کشاندن رشد ما صورت می‌گیرد. ۲۱ مرداد روز صنایع کوچک بود و امیدوارم که همه ارکان حاکمیت به سوی تولید حرکت کنند.
رسولیان با بیان اینکه در چند سال گذشته دانش بنیان شدن به تفکر غالب کشور تبدیل شده است ادامه داد: در استان اصفهان هر بنگاه کوچک با یک لیتر آب، ۲۰۰ شغل را ایجاد می‌کند. متاسفانه فضای کسب و کار در کشور ما فضای خوبی ندارد و بنگاه‌های کوچک هم در این فضا قرار می‌گیرند. باید رتبه فضای کسب و کار بالاتر برود و دولت گام موثری در این زمینه برداشته است.
تمام تلاش دولت بر این است تا فضای اقتصادی را تثبیت کند.
چالش ما بحث زیرساخت‌ها برای بنگاه‌های کوچک و متوسط است.
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه سیاست ما این است تا برای شرکت‌های دانش بنیان، کارگاه‌هایی را در شهرک‌های صنعتی ایجاد کنیم، افزود: یکی از مشکلات دیگر، موضوع تامین مالی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط است. سهم بخش صنعت از تسهیلات بانک‌ها باید افزایش یابد و وزارت صنعت روش تامین مالی زنجیره‌ای را آغاز کرده است. آموزش بنگاه‌ها موضوع مهمی است و در برخی بنگاه‌ها با کمبود آموزش و علم مواجه هستیم. ما تلاش می‌کنیم تا حضور بنگاه‌ها در کشور‌ها و نمایشگاه‌های خارجی را فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت صمت علی رسولیان تولید صنعت بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور

محمد حسین کاویانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۰۷ هزارتن پنبه وارد کشور شد.

به گفته او، با توجه به آنکه ۱۰ تا ۱۵ هزارتن محصول از سال قبل در انبارها باقی مانده است، انتظار می رود که تا شهریور ،قبل از ورود محصول جدید به بازار توسط صنعت نساجی خریداری شود.

کاویانی ادامه داد: قیمت کنونی خرید تضمینی هرکیلو پنبه ۳۵ هزارتومان است، درحالیکه بارها اعلام کرده ایم که قیمت خرید پنبه باید ۳ تا ۳‌.۵ برابرنرخ خرید تضمینی گندم باشد تا برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد، در غیراین صورت به سبب هزینه های بالای کاشت، داشت و برداشت کشاورزان به سمت زراعت دیگر محصولات نظیر چغندر و شالی می روند.

مدیر عامل صندوق پنبه با اشاره به راهکار خودکفایی پنبه افزود: با توجه به آنکه پنبه یکی از محصولات استراتژیک محسوب می شود، از این رو وظیفه دولت است که حمایت های لازم را از زراعت این پنبه انجام دهد به طوریکه همانند کشورهای تولیدکننده پنبه یارانه تخصیص دهد.

به گفته او، براساس برنامه ریزی وزارت جهاد امسال سطح زیرکشت پنبه باید به ۱۱۷ هزارهکتار برسد، درحالیکه برآورد می شود که حداکثر به ۸۵ هزارهکتار برسد.

کاویانی با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است، گفت: بنابر آمار تولید پنبه جوابگوی ۵۰ درصد نیاز صنعت نساجی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی