Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، انتشار گزارش هجوم عقرب های سمی به روستاهای شرق هرمزگان در خبرگزاری فارس بازتاب‌های گسترده‌ای بدنبال داشته است.

 

گزارش را اینجا ببینید

 

روستایی با 5 فوتی ناشی از عقرب زدگی

احمدی عضو شورای اسلامی روستای چاهنان می‌گوید: در این روستا 5 فوتی ناشی از عقرب زدگی داریم. یک پیرمرد به نام رستم احمدی (عموی خودم) در ابتدای محرم امسال در اثر عقرب گزیدگی فوت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

( فوت رستم احمدی را دهیار روستا نیز بر اثر عقرب گزیدگی تایید کرد.) 3 سال پیش هم دو کودک 11 و 13 ساله بر اثر عقرب گزیدگی فوت شدند که خیلی دردناک بود. در یکی دو سال اخیر هم دو مورد فوت ناشی از گزش عقرب در روستا داشته‌ایم. فوت ناشی از گزش عقرب به کنار. برخی از افراد روستای ما، آسیب‌های زیادی ناشی از عقرب گزیدگی دیده‌اند که برخی بخاطر نبود خودرو برای انتقال سریع به درمانگاه بوده است.

دهیار روستا: از دیشب 3 عقرب گزیدگی در روستا داشته‌ایم

ناصری دهیار روستای چاهنان نیز در این باره به خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: از دیشب ( شنبه شب 22 مرداد 1401) تا ظهر امروز یک شنبه 23 مرداد 3 مورد عقرب گزیدگی داشته‌ایم وهمین الان که با شما صحبت می‌کنم شخصا در حال انتقال یک مورد عقرب گزیدگی به بیمارستان هستم. واقعا وضعیت ما بخصوص در امسال خیلی حاد شده است و از شبکه بهداشت هم درخواست سم کرده‌ایم اما آنها می‌گویند که سم بر روی این عقرب‌ها بی اثر است. در یک هفته اخیر 7 یا 8 نفر را در روستای ما عقرب زده است.

 

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره علت افزایش بیش از حد عقرب‌ها در این روزها نیز با رد ادعای افزایش عقرب‌ها به خاطر شخم زدن در این روزها، گفت: هنوز شخم زدن را در این روستا شروع نکرده‌ایم و علت اصلی افزایش زیاد عقرب‌ها به نظر می‌آید که بارش‌های اخیر باشد.

آمار دانشگاه علوم پزشکی چه می‌گوید؟

خبرنگار فارس از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جزییات بیشتری از عقرب‌گزیدگی‌های امسال را جویا شد.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که بر پایه میزان مراجعه مردم به خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت بدست آمده، تنها در تیرماه امسال 942 مورد عقرب‌گزیدگی در هرمزگان رخ داده است. این در حالی است که در تیرماه سال گذشته شمار کل عقرب گزیدگی‌ها در این استان 680 مورد بوده و این نشانگر آن است که بیش از 27 درصد عقرب‌گزیدگی‌ها در هرمزگان افزایش یافته است.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، کل عقرب گزیدگی‌ها در 4 ماهه اول امسال در استان از 2600 مورد فراتر رفته و این در حالی است که سال گذشته در این 4 ماهه حدود 2 هزار عقرب گزیدگی گزارش شده بود.

عامل اصلی افزایش عقرب‌ها، سیلاب‌‌های اخیر است

هادی جوادی نایب رییس انجمن صنفی کشاورزی هرمزگان در این زمینه به خبرنگار فارس می‌گوید: علت اصلی افزایش جانوران موذی در برخی مناطق شرقی استان هرمزگان، سیلاب‌هایی است که در ماههای اخیر به وقوع پیوسته و به زمان سیلاب، مار و عقرب زیادی که عمدتا لانه‌هایشان را در مجاور رودخانه‌ها می‌سازند، با سیلاب به حرکت در می‌آیند و به پایین دست منتقل می‌شوند و پس از پایان سیلاب، این جانداران از میان گل و لای سیل سر بیرون می‌آورند.

به گزارش فارس، شایسته است تا دستگاههای مسؤول در تلاش برای مخفی شدن پشت تأیید و تکذیبیه‌های متعدد به فکر یافتن راه چاره‌ای برای کمک به مردم این روستا و دیگر روستاهایی باشند که دست کم آمار موجود نشانگر افزایش 20 تا 30 درصدی را نشان می‌دهد. آمارهایی که گاه تا 40 عقرب گزیدگی را در یک شبانه روز در یک شهرستان به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/ 3728

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عقرب گزیدگی هرمزگان علوم پزشکی هرمزگان بندرعباس دانشگاه علوم پزشکی عقرب گزیدگی ها خبرنگار فارس گزیدگی ها عقرب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد

به گزارش خبرآنلاین، عباس شرفی روز یکشنبه با بیان اینکه حجم بار جابه‌جا شده در سال ۱۴۰۲ و در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزون برهفت درصد افزایش داشته است، افزود: متناسب با این افزایش شاهد افزایش ۶ درصدی صدور بارنامه طی این مدت هستیم

وی بیان کرد: عمده کالاهای جابجا شده در این بازه زمانی شامل انواع بنزین، نفت گاز، محمولات معدنی، سیمان، شمش آهن، کیسه مواد، قطعات یدکی و کالاهای اساسی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگن همچنین با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل اظهار کرد: ۲۳۱ شرکت حمل و نقل کالا در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند که تقاضا داریم رانندگان قبل از اقدام به بارگیری و حین سفر قوانین و مقررات مربوط به این حوزه را با دقت رعایت کنند تا مشکلی متوجه آنان نشود.

شرفی یادآور شد: رانندگان بخش حمل و نقل کالا و یا سایر کاربران جاده‌ای در صورت داشتن هرگونه شکایت، انتقاد و یا پیشنهاد می‌توانند با تلفن ۱۴۱ تماس بگیرند و یا با مراجعه به سایت www.۱۴۱.ir نسبت به ثبت شکایت و یا انتقاد و پیشنهاد خود اقدام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903056

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • سیل دیشب «سنگان» در حاشیه تهران