Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم، این مرجع تقلید در دیدار سرپرست اداره کل کتاب‌خانه‌های عمومی استان قم، ضمن ارزشمند دانستن توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، از فعالیت های اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم در این زمینه قدردانی کرد.

آیت الله سبحانی همچنین بر استفاده از کتابداران فعال و دلسوز و تلاش در جهت افزایش رضایت اعضای کتاب‌خانه‌های عمومی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از همکاری موسسه امام صادق(ع) با نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان نمونه‌ای از تجربه موفق نقش حوزه علمیه و روحانیت در کمک به توسعه کتابخوانی و تحصیل جوانان یاد کرد.

سرپرست اداره کل کتاب‌خانه‌های عمومی استان قم همچنین در ادامه با حجت الاسلام علیرضا سبحانی، مدیر موسسه امام صادق(ع) دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی در این دیدار گفت: کتابدارانی که در کتابخانه موسسه امام صادق(ع) مشغول کار بوده‌اند، کتابدارانی فعال و دلسوز بوده‌اند و امیدواریم تجربه موفق همکاری ما با نهاد کتابخانه های عمومی در اداره کتابخانه عمومی در بخش خواهران، در راه اندازی بخش برادران نیز تکرار شود و رضایت کاربران را در پی داشته باشد.

وی افزود: در مدت همکاری بیش از ۱۰ سال با نهاد کتابخانه‌ها، موسسه امام صادق (ع) نیز خدمات گوناگونی از جمله خرید کتاب، تامین امکانات و تجهیزات و ایجاد شرایط مناسب جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی را ارائه کرده‌است.

سبحانی بیان داشت: از نظر موسسه امام صادق(ع)، کتابخانه عمومی، تنها به عنوان فضایی برای رشد علمی افراد نبوده و توجه به ابعاد مذهبی، اخلاقی و ارتقای فرهنگی اعضای کتابخانه از اولویت های ما در کتابخانه است.

مدیر موسسه امام صادق(ع) تصریح کرد: در همین راستا، یکی از خدمات ویژه موسسه امام صادق(ع) به کاربران، سیستم اختیاری اعلام حضور اعضای کتابخانه به والدین آنهاست که در پی درخواست والدین راه اندازی شده‌است‌.

در ادامه این دیدار، مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی استان گفت: کتابخانه‌های عمومی با رویکرد جدید و در قالب باشگاه‌های فرهنگی، خدمات متنوعی را در مناطق مختلف استان و به همه گروه‌های سنی جامعه ارائه می‌دهد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت موسسات دینی و هم افزایی با آن‌ها فزود: معتقدیم که قم ظرفیت‌های فرهنگی زیادی دارد که بسیاری از آن‌ها استفاده نمی‌شود؛ در چنین شرایطی، این هم افزایی در جهت ارائه خدمات فرهنگی به عموم مردم بسیار ارزشمند است.

بخش خواهران کتابخانه عمومی موسسه امام صادق(ع) در سال ۱۳۸۰ و با همکاری اداره کل کتاب‌خانه‌های عمومی استان قم و موسسه امام صادق(ع) در محلی با مساحت یکهزار متر مربع افتتاح شد. این کتابخانه دارای سالن مطالعه، بخش کودک و نوجوان، کتابهای کمک درسی، مخزن و غیره است. کتابخانه موسسه امام صادق (ع) همچنین از نظر منابع دارای سه هزار و ۸۴۶ نسخه کتاب کودک، ۱۴ هزار و ۷۲۵ نسخه کتاب بزرگسال و ۲ هزار و ۴۲ نسخه کتاب کمک درسی است.

برچسب‌ها قم آیت الله جعفر سبحانی تبریزی کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم کتاب قم کتاب خانه های عمومی استان قم کتاب خانه های عمومی کتابخانه های عمومی موسسه امام صادق ع اداره کل کتاب کتاب خانه ها کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند

آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با حاجی عباسی دبیرکل حزب جامعه زینب، نخستین حزب بانوان در کشور که در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد با تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: مناسبت‌های مذهبی هر سال با اتفاقاتی همراه می‌شود که باید سیره اهل‌بیت(ع) نسبت به آن اتفاقات را دریابیم و از آن در عمل استفاده کنیم.

وی با اشاره به مبارزات مردم فلسطین و مقاومت آنان در مسیر احیاء عزت و سربلندی که از دست داده‌اند، گفت: مناسب است که در این ایام سیره امام صادق (ع) نسبت به مبارزه برای حفظ عزت و سربلندی مسلمانان را مدنظر قرار دهیم و روایات که در این زمینه فرموده‌اند را نصب العین خود قرار دهیم.

امام‌جمعه قم ادامه داد: ما ایام میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) را در پیش داریم که باید این ایام که دهه کرامت نام گرفته فرصت و ظرفیتی باشد برای معرفت بیشتر زیرا در دستگاه اهل‌بیت (ع) هرکسی که معرفت بیشتری داشته باشد بهتر جواب می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فرزندان موسی بن جعفر (ع) و سایر ائمه در جای‌جای ایران مثل ستاره می‌درخشند، افزود: حضور این امام‌زادگان در نقاط مختلف از روی حکمت بوده و در مورد حضرت معصومه (س) نقل شده است که امام صادق (ع) در زمانی که امام هفتم هنوز به دنیا نیامده بودند فرمودند به‌زودی دختری از نسل من در شهر قم دفن می‌شود و از حضور ایشان در قم خبر دادند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه حضور امامزادگان در کشور ما و سایر نقاط یک حضور هدفمند بوده است، گفت: این که یک دختر از اهل‌بیت(ع) چنین بارگاه و حرمی در ایران دارد یک نشانه از نشانه‌های الهی است که نیازمند تأمل و تفکر است.

وی با بیان اینکه ما باید نسبت به حزب و الزامات آن توجه قرآنی و اهل بیتی داشته باشیم تا به نتیجه برسیم، گفت: اگر این توجه نباشد سرگرم امور دنیا خواهیم شد، ولی اگر این توجه وجود داشته باشد از حزب خداوند می‌شویم که به فرموده قرآن کریم از مفلحون و رستگاران خواهیم شد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه باید ویژگی‌های حزب‌الله را از قرآن و روایات استخراج کنیم و خود را با آن تطبیق دهیم، افزود: باید مواردی که در قرآن و روایات کلمه «منّا» و «لیس منّا» آمده است را موردتوجه قرار دهیم تا ببینیم که چه افرادی از حزب خدا و اهل‌بیت به شمار آمده‌اند و چه افرادی خارج از این حزب محسوب شدند.

وی توجه به توان و ظرفیت‌های شخصی و شخصیتی خود را مهم دانست و ادامه داد: نشان‌دادن استعدادها و ظرفیت‌های افراد از کارهای بزرگ است و رسالت پیامبران همین بوده و آمدند بگویند که شما انسان‌ها چه ظرفیت‌هایی دارید.

دیگر خبرها

  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم