Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرشاد پیله‌چی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری فارس قزوین با اشاره به تمرکز جدی جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگ و با بیان اینکه رسانه می‌تواند در بسترسازی فرهنگی در تمام زمینه‌ها کمک کند، اظهار کرد: در حوزه اشتغال، با مشکل فرهنگ کار مواجه هستیم که اگر این مشکل حل شود بسیاری از مشکلات اشتغال مرتفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رسانه بالی است که به عنوان یکی از ابزارها می‌تواند در حوزه فرهنگ به حل، تبیین و نهادینه کردن مسائل کمک کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با اشاره به فعالیت جدی جهاد دانشگاهی در حوزه تخصصی جوانی جمعیت ادامه داد: پنجره جمعیتی شرایط مناسبی ندارد و با توجه به مراکز ناباروری که داریم باید در این زمینه کمک کنیم، از سویی در خصوص آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق که ناباروری یکی از علل اصلی است، برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد.

پیله‌چی با اشاره به ایجاد زیست بوم نوآوری نخبگانی در حوزه اشتغال اضافه کرد: این اکوسیستم برای این موضوع ایجاد شده که فضایی ایجاد شود که همه بتوانند از فضا استفاده کنند؛ برای قشر آسیب‌پذیر بتوانیم شغل ایجاد کنیم، فرد عادی از مهارت برخوردار شود و ظرفیتی برای نخبه ایجاد شود که از کشور خارج نشود.

وی قزوین را استانی صنعتی و دارای معضلاتی در این حوزه ذکر و خاطرنشان کرد: هدف از تمرکز در حوزه صنعت، ارتباط بین دانش و صنعت است که پاشنه آشیل چند ساله اخیر محسوب می‌شود که باید گفت جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای است.

این مسئول با بیان اینکه اگر قرار است تولید دانش بنیانِ مانا داشته باشیم باید نسبت به تکمیل چرخه نوآوری و فن‌آوری اقدام شود، اذعان کرد: در حوزه تجاری‌سازی، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع دچار مشکل هستند که برای فروش محصولات به آنها کمک می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین افزود: جهاد دانشگاهی، جهاد انقلابی و تنها دستگاهی اجرایی  است که خودگران بوده و 50 هزار مخاطب در زمینه آموزش و درمان داریم و با اطلاع‌رسانی درصد هستیم مردم از خدمات جهاد دانشگاهی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین جهاد دانشگاهی صنعت جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود

اکبر ابدالی گفت: ایجاد شهرک تخصصی کفش در قم از جمله طرح‌های مورد نظر برای سفر دور دوم رییس جمهوری به استان قم در اردیبهشت‌ماه جاری است که امیدواریم نتایج بسیار خوبی برای صنعت استان به دنبال داشته باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: زمین مورد نیاز برای این کار درنظر گرفته شده و اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری سایر نهاد‌های متولی همچون شرکت شهرک‌های صنعتی استان و بهره‌برداران صنعت کفش تلاش می‌کند این طرح به سرعت عملیاتی و آماده شود.

او  ادامه داد: صنعت کفش قم در تکمیل زنجیره تولید به خوبی عمل کرده و امروزه حجم قابل توجهی از نیاز‌های این صنعت برای تولید انواع متنوع کفش در داخل استان تامین شده و محصول نهایی با کیفیت بالا از قم به بازار‌ها داخلی و بین‌المللی عرضه می‌شود.

گفتنی است بخش تولید کفش ماشینی یکی از حوزه‌های موفق صنعت استان قم است که توانسته با ایجاد زنجیره‌ای پیوسته از ابتدا تا تولید نهایی محصول و حتی صادرات آن را به خوبی مدیریت کند.

بهره‌برداران این صنعت با استفاده از دانش و فناوری روز جهان، مشغول تولید انواع کفش‌های ماشینی و صندل هستند و توانسته‌اند علاوه بر بازار ایران در بازار‌های بین المللی نیز جایگاه ویژه‌ای به‌دست آورند.

در همین رابطه ظرفیت‌های این صنعت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در اردیبهشت‌ماه جاری به نمایش درآمد تا هم یکی از قابلیت‌های صنعتی استان قم به بازدیدکنندگان معرفی شود و هم بستری برای جذب سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این بخش باشد.

کفش و صندل از مهمترین کالا‌های صادراتی قم به بازار‌های جهانی است و در طول سال‌های اخیر ارز آوری خوبی برای استان به همراه داشته است.

گزارش جمع بندی صادرات انجام شده از گمرکات استان قم در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، کفش و صندل در رتبه سوم کالا‌های صادراتی استان قرار دارد.

طی مدت یاد شده ۱۳ هزار و ۳۲۰ تُن انواع مختلف و متنوع کفش و صندل به ارزش ۲۳ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۲۰۲ دلار از گمرکات استان قم به کشور‌های هدف صادر شده که این آمار نشان دهنده موفقیت فعالان صنعت کفش قم در حوزه تجارت است.

حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • صلیب سرخ: در شیوه کمک رسانی به افغانستان تغییر ایجاد شود
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • تمرکز منتخبان مجلس دوازدهم بر ایجاد تحول باشد
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • دومین جایزه جوانی جمعیت استان بوشهر برگزار می شود