Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، "آرییل کهانا" نویسنده روزنامه صهیونیستی "اسرائیل الیوم" از پایان ماه عسل روابط بین "تل آویو" و ابوظبی پس از عادی سازی روابط بین آنها خبر داد و نوشت: طرفین امروز از روابط دوجانبه اظهار رضایتمندی بسیار می کنند، اما پس از دو سال از آغاز عادی سازی، اکنون طرفین در عمل با واقعیت پیچیده ای مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با وجود امضای قرارداد تجارت آزاد بین دو طرف، از چند ماه پیش، هنوز نتایج آن مشخص و ملموس نیست.

این نویسنده صهیونیست تاکید کرد: "درست است که ثبت بیش از ۱۰۰ پروژه مشترک بین اسرائیلی ها و اماراتی ها آمار خوبی است، اما در این میان اسراییلی هایی که نتوانند یک فرد اماراتی را برای شراکت پیدا کنند، عملا نمی توانند کار کنند."

این نویسنده با اشاره به نارضایتی صهیونیست ها از آنچه «عقب‌نشینی امارات از وعده‌هایی که درپی امضای قرارداد عادی‌سازی به آنها برای بهره مندی از منابع ثروت در امارات داده شد» عنوان می کنند، افزود: "پس از گذشت دو سال از عادی‌سازی، اماراتی‌ها هنوز اقبال خاصی از اسرائیلی‌ها نکرده‌اند، مگر به شرطی که فعالیت ارائه شده، مشخصا برای طرف اماراتی سود مشخصی داشته باشد یا شرکت، کارخانه یا استارتاپ پیشنهادی در حوزه کاری آنها فعال باشد لذا این وضعیت موجب ناامیدی اسرائیلی‌ها از غرق شدن در دریای پول امارات شده است" .

وی به مخالفت محسوس اماراتی‌ها با عادی‌سازی رژیم صهیونیستی مشخصا در عجمان و فجیره اشاره کرد و نوشت که "اسرائیلی‌ها برای کار در این مناطق با مشکل جدی مواجه هستند".

به نوشته این رسانه، این بدان معناست که هنوز برای تحقق ذوق زدگی اولیه تل آویو از امضای توافق نامه های عادی سازی و پیش بینی تردد انبوه هواپیماهای حامل تجار صهیونیست به مقصد امارات، بسیار زود است.

امارات اولین کشور حوزه خلیج فارس و سومین کشور عربی بود که توافق نامه عادی سازی با رژیم اشغالگر قدس را امضا و به قافله خیانت کاران به آرمان فلسطین پیوست؛ امری که با موجی از محکومیت ها در جهان اسلام مواجه شد.

برچسب‌ها تل آویو ابوظبی رژیم صهیونیستی امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تل آویو ابوظبی رژیم صهیونیستی تل آویو ابوظبی رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی اسرائیلی ها عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، مردم یمن امروز جمعه راهپیماییهایی را برای حمایت از مردم غزه برگزار کردند و ضمن ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی در گورهای جمعی این شهر، بر اهمیت اقدامات مردمی و رسمی در حمایت از این مردم تأکید کردند.

مردم یمن ضمن درخواست مجدد برای ایجاد گذرگاههای زمینی امن، تأکید کردند که از طریق این گذرگاهها خود را به فلسطین خواهند رساند تا در کنار نیروهای مقاومت، وارد درگیری مستقیم با صهیونیستها شوند.

در بیانیه پایانی این راهپیماییها، ضمن تبریک به نیروهای مسلح یمن به خاطر عملیاتهای اثربخش در برابر رژیم صهیونیستی، از نیروهای یمنی خواستند که عملیاتهای خود را علیه صهیونیستها افزایش دهند.

مردم یمن ضمن تمجید از عملیاتهای نیروهای مقاومت در لبنان و عراق علیه اسرائیل، از همه ملتهای آزاده جهان خواستند که با سلاح «تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی» به جنگ با صهیونیستها بروند.

در ادامه عملیاتهای یمن علیه صهیونیستها، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح این کشور روز گذشته خبر داد که نیروهای موشکی یمن چندین موشک و پهپاد به سمت کشتی «ام‌اس‌سی داروین» در خلیج عدن شلیک کردند.

یحیی سریع تصریح کرد نیروهای مسلح یمن کماکان با جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی به حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهند.

وی همچنین گفت که عملیات نیروهای مسلح یمن تا زمان پایان تجاوزگری‌های اسرائیل و برداشتن حصر نوار غزه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 847265 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین یمن

دیگر خبرها

  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • اعلام آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با اسرائیل