Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ نبی‌الله محمدی گفت: با توجه به مأموریت‌های فراوان مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ نیاز است که خطوط این مرکز به طور شبانه روز آزاد باشد تا کارشناسان پلیس پاسخگوی نیاز و امدادخواهی شهروندان باشند و قطعاً هرگونه تماس تلفنی و مزاحمت‌های تلفنی باعث ایجاد اختلال در فعالیت مرکز ۱۱۰ شده و مأموران پلیس نیز نمی‌توانند به تماس‌های فوریتی مردم رسیدگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: گاهی ممکن است حادثه ناگواری اتفاق بیفتد که باید مأموران سریعاً در صحنه حادثه حضور یابند، اما به دلیل مزاحمت تلفنی که با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ صورت می‌گیرد مأموران نتوانند در صحنه حاضر شده و عدم حضور به موقع آن‌ها به قیمت از دست رفتن جان یک انسان تمام شود.

معاون حقوقی و امور نمایندگان مجلس فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی مزاحمان تلفنی مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و معرفی آن‌ها به مرجع قضائی خبر داد و تصریح کرد: براساس ماده ۶۴۱ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی هر فردی که به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

او ادامه داد: علاوه بر این ماده واحده قانون اصلاح تبصره ۲ ماده ۱۴ قانون تأسیس شرکت مخابرات ایران مصوب سال ۱۳۶۶ نیز موید این مطلب است که می‌گوید: هر کس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد یا با عمد و سوءنیت ارتباط دیگری را مختل کند برای بار نخست پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوطه خواهد بود.

سرهنگ محمدی اظهار کرد: برای بار دوم اگر مزاحمت تلفنی صورت گیرد، ارتباط تلفنی شخص مزاحم به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوطه و تقاضای مشترک خواهد بود و برای بار سوم، شرکت، ارتباط تلفنی وی را به طور دائم قطع و اقدام به جمع‌آوری منصوبات تلفن کرده و ودیعه مشتری را پس از تسویه حساب مسترد خواهد کرد.

او در خصوص اینکه چه مواردی شامل یک مزاحمت می‌شود، تصریح کرد: همان‌طور که در قانون آمده هرگونه مزاحمتی که در آن شخص، خط تلفن را مشغول کند و این مشغول کردن باعث آزار و اذیت و سلب آسایش شود مزاحمت خواهد بود.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه برخورد قانونی با کسانی برای مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مزاحمت تلفنی ایجاد کنند در دستور کار جدی این معاونت قرار دارد، افزود: البته پلیس استان اصفهان به دنبال فرهنگ سازی استفاده صحیح از سامانه فوریتی ۱۱۰ است و از شهروندان انتظار داریم که از مزاحمت‌های تلفنی، تماس‌های بی‌مورد و غیرمرتبط با این سامانه پرهیز کنند و اجازه دهند تا مأموران به پلیس به تماس‌های فوریتی شهروندان در اسرع وقت پاسخ داده و به موقع به این موارد رسیدگی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فوریت های پلیسی 110 مزاحمت های تلفنی مراجع قضایی مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت

سید حمید حسینی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: حادثه آتش سوزی و انفجار گاز ساعت سه و ۲۵ دقیقه بامداد امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه آمبولانس پایگاه یک شهری به صحنه حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه ۲ نفر ارزیابی شد که متاسفانه یک مصدوم بر اثر شدت جراحات وارده در صحنه حادثه قبل از رسیدن اورژانس فوت کرده بود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: اقدامات پیش بیمارستانی برای مصدوم دیگر این حادثه هم انجام و پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به بیمارستان حکیم نیشابور منتقل شد.

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان "نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه" به صورت شبانه‌روزی و رایگان به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند