Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، ظهر امروز در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جمعیت جوان شهرستان آبیک که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، مباحث مختلفی در خصوص وضعیت جمعیت، فرزندآوری،ولادت، ازدواج، طلاق و قانون جدید ابلاغی جمعیت و جوانی و وظایف و نقش دستگاه‌های مختلف برای اجرای این قانون، آمارهایی مطرح و موضوعاتی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت که لازم است برای بهبود وضعیت مصوبات اجرایی موثر و گام‌هایی ارزنده‌ای برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تربیت کنشگران اجتماعی برای ترویج افزایش جمعیت

کبری علیخانی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین در این جلسه با اشاره به تشکیل شورای راهبردی جمعیت در 10 سال پیش و سلیقه‌ای عمل کردن و موثر واقع نشدن اقدامات این شورا گفت: در اواخر سال گذشته توسط مجلس 21 مانع فرزندآوری در کشور احصا شد که 72 ماده قانونی برای رفع موانع جوانی جمعیت و خانواده وضع شد که در قالب ستاد  این قانون قرار است توسط دستگاه‌ها اجرایی شود.

وی بر تشکیل ماهانه جلسه ستاد حمایت از جمعیت و جوانی خانواده در فرمانداری و ارائه گزارش‌ها توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی بر اساس شاخص‌های عمومی و تخصصی ابلاغ شده افزود: دستگاه‌های اجرایی باید با احصای ظرفیت‌های خود برای وضعیت بحرانی جمعیت تدابیر لازم را بیندیشند.

این مسئول به تربیت کنشگران اجتماعی و دعوت از مراکز خیریه در خصوص افزایش جمعیت اشاره و ادامه داد: نیروها و تیم‌های مردمی هم باید پای کار آمده  و در خصوص تغییر نگرش‌ها و سبک زندگی به مردم آموزش‌های لازم داده شود.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین بیان کرد: هر مصوبه‌ای در ستاد حمایت از جمعیت جوانی و خانواده شهرستان آبیک به تصویب برسد قابلیت اجرا دارد از سویی تشکیل کارگروه‌های تخصصی ضروری بوده و رابط جمعیتی باید توسط دستگاه‌های اجرایی معرفی شود.

تربیت و آموزش مشاورانی زبده و تاثیرگذار

حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک در این جلسه با اشاره به وضعیت نامناسب این شهرستان در خصوص فرزندآوری و جمعیت اظهار کرد: طی 6 ماه اخیر، بخشی از اقدامات عملیاتی که در شهرستان نیاز بوده اجرا شود با واگذاری بخشی از این اقدامات به گروه‌های جهادی و گروه‌های غیررسمی انقلابی و جهادی تحقق یافته که در خصوص ترویج فرهنگ افزایش جمعیت و فرزندآوری هم این گروه‌ها باید پای کار باشند.

وی تربیت و آموزش مشاورانی زبده و تاثیرگذار با ورود حوزه علمیه، ادارات آموزش و پرورش، بهزیستی، ورزش و جوانان و روحانیون و ظرفیت‌های مختلف را ضروری خواند و افزود: این مشاورین در جمع مردم حضور یافته و برای ترویج فرهنگ فرزندآوری و افزایش جمعیت آموزش‌های لازم را ارائه خواهند داد.

این مسئول با اشاره به ابلاغ قانون جدید و تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه جمعیت و پشتیبانی و حمایت از دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این قانون افزود: در اجرایی‌سازیی بندها، وظایف دستگاه‌ها مشخص شده که رصد هم می‌شود و نباید در اجرای بندها کوتاهی شود.

فرماندار شهرستان آبیک بر پای کار بودن شهرداری‌ها برای اطلاع‌رسانی و انجام امور تبلیغاتی در فضای فیزیکی و مجازی در زمینه جمعیت و فرزندآوری تاکید و تفکر فرزند کمتر را تاثیرات سیاست دولت سازندگی در این زمینه بر اذهان مردم دانست و اضافه کرد: ترویج افزایش جمعیت و فرزندآوری نیازمند تکرار و فرهنگ‌سازی است و در خصوص ترویج فرهنگ افزایش جمعیت باید جامعه هدف دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان تحت پوشش قرار گیرد.

فتوحی دبیری ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری ذکر و خاطرنشان کرد: انتخاب این مشاور بر اساس قابلیت‌ها و تجربه کاری ایشان صورت گرفته و مانند گذشته نبوده که به دلیل اینکه سمت مشاور تشریفاتی بوده در فضایی مشاور انتخاب شده که گروه‌هایی سیاسی خوششان بیاید و یا فرماندار به آنان تعلق داشته است.

وقوع 259 فقره طلاق در آبیک

علی علیجانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک نرخ باروری را در کشور 1.7، دراستان قزوین 1.4 و در شهرستان آبیک 1.15 ذکر و اذعان کرد: میزان ازدواج در سال 97 در شهرستان آبیک یک هزا ر و 13 مورد و در سال گذشته 822 مورد بوده که 210 مورد کاهش داشته؛ در سال 97 میزان طلاق 159 نفر بوده که در سال گذشته میزان طلاق 259 فقره بوده است.

وی افزود: تراکم جمعیت در شهرستان آبیک بر 30 تا 39 ساله‌ها است و 20 سال آینده جمعیت سالمند می‌شوند و تراکم جمعیت جوان بسیار پایین است.

به گفته مسئول؛ 21 هزار و 149 نفر خانم 10 تا 54 سال همسردار در شهرستان آبیک وجود دارد که قابلیت فرزندآوری دارند و در حال حاضر 443 مادر باردار داریم.

کاهش 66 درصدی موالید طی 10 سال اخیر

مهران نیکخواه رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آبیک به کاهش 66 درصدی موالید در این شهرستان در سال1400 نسبت به سال 90 اشاره و تصریح کرد: در سال 91، یک هزار و 367 مورد ولادت و در سال گذشته 822 مورد ولادت صورت گرفته که در چهار ماهه امسال 262 مورد ولادت ثبت شده و نسبت به چهار ماهه مشابه سال گذشته کمی به سمت مثبت در حرکت هستیم. طی چهار ماهه امسال وقوع طلاق 60 فقره بوده که در چهار ماهه سال گذشته 82 مورد بوده است.

وی افزود: به دلیل کرونا بیشترین آمار فوتی به تعداد 347 مورد را درسال گذشته داشتیم که در چهار ماهه امسال 86 مورد فوت ثبت شده است.
این مسئول ادامه داد: وقوع ازدواج در چهار ماهه امسال را 125 مورد بوده که در سال گذشته 189 مورد بوده و حدود 40 درصد کاهش را شاهد هستیم.

یوسف کازانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک هم به وجود 37 خانواده دارای دوقلو در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این شهرستان 6 خانواده دارای سه قلو و یک خانواده دارای چهارقلو داریم که دوقلوهای زیر 6 سال زیر پوشش بهزیستی هستند دو از خدمات این اداره بهره‌مند می‌شوند.

در این جلسه مسئولان پیامدهای سوء کاهش فرزندآوری و جمعیت و لزوم تبیین افزایش جمعیت، تولید محتوا در خصوص افزایش جمعیت توسط گروه‌های جهادی، تشکیل کارگروه تخصصی بررسی قانون  برای پیاده‌ کردن مدل شهرستانی، آموزش کارمندان در قال کارگاه‌های اموزشی، جدی گرفتن کارهای تبلیغی و رسانه‌ای، ایجاد اتاق شیر مادر در ادارات برای مراجعین دارای فرزند شیرخوار اشاره و تاکید کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین آبیک طلاق باروری دستگاه های اجرایی چهار ماهه امسال شهرستان آبیک ستاد حمایت افزایش جمعیت سال گذشته چهار ماهه دستگاه ها مورد بوده گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک

جعفر زارع اینانلو رئیس اداره گاز شهرستان آبیک گفت: با بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری که سال گذشته در شهرستان آبیک صورت گرفت، ۱۰۳۴ مورد اشتراک جدید نیز پذیرش شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تعمیرات شبکه و تعمیرات ابزار دقیق به‌صورت عملی در این شهرستان، گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۷۲۱ مورد اتصال مفصلی و ۹۴۳ مورد کوپلینگ نصب شده است.

زارع اینانلو با بیان اینکه سال گذشته از شیرآلات و اتصالات ۱۲۵ ایستگاه تقلیل فشار رفع نشتی شده است، ادامه داد: سال گذشته ۵۵ مورد از شیر‌های مفقود و مدفون شده، نمایان‌سازی و تعداد ۶۳ مورد علمک ناایمن نیز از سطح شهرستان جمع‌آوری شد.

وی گفت: همچنین ۲۵۹ مورد علمک پلی‌اتیلن و فولادی نیز در سطح شهرستان نصب شد.

رئیس اداره گاز شهرستان آبیک بیان کرد: آبیک حدود ۱۳۰۰ کیلومتر مساحت، ۲ بخش، ۵ دهستان، ۵۶ دهیاری فعال و ۱۲۶ آبادی دارد و هم و غم ما ارائه خدمات شایسته به همه این نقاط است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • کاهش نرخ باروری در ایران از چه وقت شروع شد؟
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد