Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@01:19:50 GMT

بیشترین تردد زائران اربعین از مرز مهران

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۹۴۴۵

بیشترین تردد زائران اربعین از مرز مهران

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس برآوردها، بیشترین حجم تردد زائران اربعین حسینی از استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران انجام خواهد شد، بر ضرورت آمادگی کامل امکانات بهداشتی و درمانی در این استان تاکید کرد و گفت: شرایط استان ایلام برای میزبانی زائران اربعین حسینی مناسب است.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در راستای خدمت مردم و همچنین راه‌اندازی بیمارستان رازی اظهار داشت: در یک ماه اخیر برای دومین بار است که به استان ایلام سفر می کنم و اهمیت این مسئله به دو دلیل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل اول؛ ایلام از استان های پر پتانسیلی است که تلاش زیادی برای پیشرفت دارد و ما باید در راستای تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت، تلاش کنیم تا استان‌های پر پتانسیل از ظرفیت بالقوه خود استفاده کنند. دلیل دوم هم مراسم اربعین حسینی در استان ایلام است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس برآوردها، بیشترین حجم تردد زائران اربعین حسینی از استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران انجام خواهد شد، بر ضرورت آمادگی کامل امکانات بهداشتی و درمانی در این استان تاکید کرد و گفت: شرایط استان ایلام برای میزبانی زائران اربعین حسینی مناسب است البته باید بر آمادگی بیشتر جهت حوادث احتمالی در این ایام، توجه ویژه داشته باشیم.  

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر جاسم محمدی، سرپرست این دانشگاه نیز اظهار داشت: حضور مجدد معاون درمان وزارت بهداشت در استان ایلام در طول یکماه، نشانگر توجه ویژه وی به مناطق محرومی همچون ایلام است.

دکتر محمدی افزود: تلاش همکاران ما در عرصه درمان دانشگاه این است که اعزام بیماران به استان‌های برخوردار و مرکز کشور را به حداقل برسانند که این مسئله نیازمند نیروی انسانی توانمند و تجهیزات و امکانات مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام نیازمند توجه ویژه مسئولان وزارت بهداشت است زیرا در مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار دارد. امیدواریم بتوانیم با حمایت وزارت بهداشت، خدمات مناسبی به زائران ارائه کنیم.

وی گفت: زیرساخت‌هایی همچون آنژیوگرافی در استان ایلام فراهم است و با حمایت مسئولان وزارت بهداشت و اختصاص امکانات و تجهیزات مربوطه، می‌توانیم خدمات‌دهی مناسبی به جامعه هدف داشته باشیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اربعین حسینی ، وزارت بهداشت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اربعین حسینی وزارت بهداشت معاون درمان وزارت بهداشت زائران اربعین حسینی تردد زائران اربعین استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند

عباس مسجدی در جلسه شورای معاونین سازمان که با حضور دکتر سیدرضا مظهری رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: امکان دسترسی برخط به پرونده‌های بیمارستانی افرادی که برای تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند یکی از درخواست‌های جدی سازمان در سال‌های گذشته بود که خوشبختانه با همکاری مناسب وزارت بهداشت به تازگی امکان تبادل الکترونیک پرونده‌های بیماران محقق شده است.

وی افزود: درخواست پرونده‌های بیمارستانی از برخی مراجعین پزشکی قانونی که برای اعلام نظر کارشناسی نیاز به تکمیل پرونده دارند وقت زیادی از مردم تلف می‌کند، اما خوشبختانه با فراهم شدن امکان تبادل الکترونیک این پرونده ها، ضمن عدم نیاز به مراجعه حضوری مراجعین به مراکز درمانی برای دریافت تصاویر پرونده‌های بالینی، از اطاله دادرسی جلوگیری و سرعت در اظهار نظر کارشناسی افزایش می‌یابد.

دکتر مسجدی با اظهار امیدواری در خصوص ادامه دار بودن اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: فراهم شدن این امکان برای کارشناسان سازمان در راستای پاسخدهی سریع­تر به مراجعین و تسهیل ارائه خدمت به آنان بسیار مهم است و مراجعین سازمان نیز که عمدتا افراد متألم و آسیب دیده هستند، از آن منتفع خواهند شد لذا امیدواریم زین پس همکاری‌های بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی کشور برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم تداوم داشته باشد.

پیگیری‌های پزشکی قانونی برای تسهیل امور مراجعین قابل تقدیر است

در ادامه این جلسه دکتر سید رضا مظهری رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیگیری و مطالبه پزشکی قانونی برای راه اندازی و فعال شدن سامانه دسترسی به پرونده‌های بیمارستانی مراجعین به منظور تسهیل امور مردم قابل تقدیر و قدردانی است.

وی افزود: موضوع تبادل اسناد بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی یکی از اهداف برنامه رگلاتور-اپراتور وزارت بهداشت در قالب برنامه پنج ساله هفتم است که به صورت پروژه‌ای مشترک با پزشکی قانونی اجرا خواهد شد.

دکتر مظهری اظهار داشت: در حال حاضر تمام زیر ساخت‌های لازم برای برقراری این تبادل فراهم شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان ماه جاری (اردیبهشت ۱۴۰۳) امکان این دسترسی در مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور فراهم شود.

به گفته رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب این اقدام و از طریق این سامانه کارشناسان پزشکی قانونی که در خصوص میزان و نوع خسارت و آسیب‌های وارد شده به مراجعین اظهار نظر کارشناسی می‌کنند، می‌توانند به جزئیات پرونده‌های بیمارستانی و مراحل درمان او دسترسی داشته باشند و به این واسطه، پاسخدهی در زمان سریع تری به مردم صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه معاونین و جمعی از مدیران کل سازمان پزشکی قانونی کشور و دکتر حسن واعظی رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند