Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:52:27 GMT

رفع ممنوعیت صادرات محصولات طیور به عراق پس از ۶ سال

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۹۴۶۲

رفع ممنوعیت صادرات محصولات طیور به عراق پس از ۶ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، سید محمد آقامیری رئیس این سازمان دامپزشکی کشور امروز در دیدار با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهرستان قزوین پیشگیری، ریشه کنی، مبارزه و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان را جز مأموریت‌های اصلی برشمرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه کشور ما از نظر بیماری طیور در سازمان جهانی بهداشت دام سبز است، افزود: در واقع اگر شرایط کشور در سازمان جهانی بهداشت سبز نباشد، صادرات محصولات دامی کشورمان تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه سازمان دامپزشکی عزم راسخ دارد تا در قالب جهاد دامپزشکی ۵ بیماری مشترک انسان و دام را ریشه‌کن کند، تصریح کرد: البته خدمات چشمگیر دولت به خصوص وزارت جهاد کشاورزی در راستای امنیت و ایمنی غذایی و لزوم حذف ارز ترجیحی از جمله اقدامات ارزشمند صورت گرفته است.

آقامیری با اشاره به برقراری ارتباط تجاری با کشور عراق و مذاکرات مؤثر صورت گرفته، اظهار کرد: رفع منع صدور محصولات طیور پس از ۶ سال به کشور عراق موجب رونق تولید خواهد شد.

کد خبر 5563223

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور وزارت جهاد کشاورزی عراق نهضت ملی مسکن سازمان امور مالیاتی بانک مرکزی وزارت صنعت معدن و تجارت بورس رمز ارز سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات بانکی اربعین 1401 مصرف برق وزارت جهاد کشاورزی پروازهای اربعین رستم قاسمی بازگشت مالیات شرکت ها به استان ها سازمان دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت: این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود: همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد: میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان