Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی عصر یکشنبه در دیدار با رؤسا و اعضای هیأت مدیره اتحادیه‌های مشاوران املاک و خودرو اردبیل اظهار کرد: گشت‌های تلفیقی برای ساماندهی مشاورین املاک و خودرو در استان اردبیل آغاز به کار کرد.

وی با اشاره بر اقدامات کارشناسی قبلی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ساماندهی مشاورین املاک و خودرو اردبیل افزود: پرونده‌های قابل توجهی در خصوص معاملات خودرو و ملک در محاکم اردبیل وجود دارد که نحوه عملکرد مشاوران و اتحادیه‌ها می‌تواند در پیشگیری از تشکیل پرونده‌ها و حل و فصل اختلافات مردم مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با بیان اینکه بحث پیش فروش ساختمان نیز از جمله معضلاتی است که حجم قابل توجهی از دعاوی را به خود اختصاص داده است، گفت: در بحث پیش فروش املاک برابر قانون، مشاوران املاک در حد صدور معرفی نامه به دفاتر اسناد رسمی صلاحیت دارند و تنظیم هرگونه قرارداد در بنگاه‌ها و خارج از دفاتر رسمی غیر قانونی بوده مجازات سنگینی در پی دارد.

آفاقی با تاکید بر لزوم آگاه سازی مردم در این زمینه تصریح کرد: شهروندان در مراجعه به مشاورین املاک صلاحیت آنها و داشتن شناسه و کد و پروانه فعالیت شأن را مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: برابر هماهنگی به عمل آمده مقرر شده است از سوی اتحادیه مشاوران املاک برچسبی حاوی مشخصات مشاوران صلاحیت‌دار در محل فعالت آنها الصاق شود که نیاز است فرم‌های متحدالشکل معرفی نامه در موضوع پیش فروش ساختمان تهیه شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل خاطر نشان کرد: در بنگاه‌های املاک که صرفاً در حد صدور معرفی‌نامه برای دفاتر اسناد رسمی صلاحیت دارند، از فرم‌های متحدالشکل مصوب استفاده خواهد شد و در صورت عدم مراجعه پیش فروشنده و پیش خریدار به دفاتر اسناد رسمی، این معرفی نامه‌ها فاقد اعتبار خواهد بود.

آفاتی ادامه داد: در گشت‌های تلفیقی نمایندگان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دادستانی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های خودرو و املاک، پلیس راهور و پلیس اماکن عمومی حضور خواهند داشت و پلمپ مشاوران املاک و خودرو فاقد پروانه در اردبیل از جمله مأموریت‌های گشت‌های تلفیقی است.

کد خبر 5563017

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل مهر مراکز مشاوره دادگستری استان اردبیل ثبت اسناد و املاک بوشهر ویروس کرونا محرم 1401 سفر استانی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اربعین حسینی روز خبرنگار لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا گرگان ایلام گشت های تلفیقی مشاوران املاک مشاورین املاک املاک و خودرو معرفی نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک مشاور املاک جاعل در اردبیل

حسین سالاری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در اجرای دستور ابلاغی دادستان مرکز استان مبنی بر شناسایی و پلمب تمامی دفاتر مشاورین املاک غیرمجاز و متخلف یکی از عوامل اصلی جریان فسادزای حوزه زمین و مسکن اردبیل دستگیر و بازداشت شد.

وی خاطرنشان کرد: این مشاور املاک جاعل با اعمال مجرمانه متعدد مانند فروش قرارداد سهام زمین شرکت‌های تعاونی واهی و منحل شده و زمین‌هایی که وجود خارجی ندارد یا فروش یک زمین به نفرات مختلف سبب گرفتاری شهروندان زیادی شده بود که شناسایی دستگیر و روانه زندان شد.

معاون دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل افزود: در بازرسی از بنگاه املاک این فرد تعداد زیادی اوراق عادی و رسمی جعلی، اسناد و مدارک مالکیت جعلی مربوط به ادارات دولتی و مدارک مرتبط با برخی از تعاونی‌های مسکن کشف شده است.

سالاری ادامه داد: عملیات برخورد با مشاورین املاک متخلف در اردبیل تحت نظر دادستانی با جدیت آغاز شده و ظرف چند روز آتی تمامی دفاتر غیرمجاز پلمب می‌شود.

کد خبر 6094764

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده 
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • فعالیت ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد
  • راه اندازی سامانه سوت زنی برای مشاوران املاک
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد
  • بازداشت یک مشاور املاک جاعل در اردبیل
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!