Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت در نشست خبری امروز ۲۳ مردادماه انجام شد، با بیان اینکه در حال حاضر یکی از ارکان اصلی جامعه سلامت در کنار امنیت است، گفت: بیمه سلامت با توجه به تکالیف قانونی به خصوص محدودیت منابع کارمهمی در زمینه تامین سلامت جامعه و به ویژه افراد کم برخوردار است که سه دهک پایین جامعه هستند به صورت صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بیمه سلامت اظهار کرد: بسته بیماران مزمن مانند دیابت و فشار خون را در بسته‌های خود در نظر گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: 

پاسخ وزارت بهداشت به ادعاهای فاطمه هاشمی رفسنجانی | بازی سیاسی با بیماران خاص

وی در مورد طرح دارویاری نیز گفت: دولت علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی و .. این طرح را آغاز کرده و ممکن است نگرانی‌هایی در این رابطه وجود داشته باشد.

تنها ۲۷ قلم دارو مشمول طرح دارویار شده‌اند

ناصحی با بیان اینکه قرار بود ۳۶۶ قلم داروهای ضروری و کم‌عارضه در طرح دارویار تحت پوشش قرار بگیرند، گفت: در حال حاضر تنها ۲۷ قلم دارو مشمول شده‌اند.

وی ادامه داد: ۴ هزار میلیارد تومان از ابتدای این طرح اختصاص داده شده است و توانسته‌ایم پرداخت‌های به‌روزی داشته باشیم.

ناصحی یادآور شد: بودجه دارویار افزون بر بودجه سنواتی است است که بخشی از آن پرداخت شده و بخش دیگری نیز به تدریج پرداخت خواهد شد.

انجام کارها با ۲۰ هزار میلیارد تومان کمتر از بودجه مصوب

مدیرعامل بیمه سلامت در ادامه با اشاره به تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیز اظهار کرد: ۵ هزار میلیارد تومان برای این امر پیش‌بینی شده که پس از تصویب اختصاص خواهد شد.

به گفته وی، افراد تحت پوشش بهزیستی،  اتباع خارجی، خانواده زندانیان و کمیته امداد نیز تحت پوشش بیمه هستند و خدمت در قالب بیمه دریافت می‌کنند.

وی افزود: اقدامات بیمه سلامت با ۲۰ هزار میلیارد تومان کمتر از بودجه مصوب پیش رفته است. ساکنان مناطق آسیب‌پذیر و حاشیه شهرها تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

ناصحی ادامه داد: تاکنون ۸۱۲ هزار نفر در حاشیه شهرها را بیمه شده‌اند. با منابع ۶ هزار میلیارد تومانی ۳ دهک پایین را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه درآمده و بیش از ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در بخش بستری ۹۰ درصد و در بخش سرپایی ۷۰ درصد هزینه‌ها تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و فعلا خدمت رایگان به افراد در بخش دولتی است و در آینده پوشش هزینه در بخش سرپایی خصوصی انجام می شود.

داروهای اوتیسم نباید افزایش قیمت داشته باشند

ناصحی گفت: در مراکز دولتی سقف پوشش را برداشته تا استفاده بهینه از طرح دارویار انجام شود.

وی با بیان اینکه مابه‌التفاوت ارز دارو نیز به بیمه‌ها پرداخت شده است.

مدیرعامل بیمه سلامت ادامه داد: داروهای اوتیسم نباید افزایش قیمت داشته باشند. همه این موارد تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: در نسخه نویسی الکترونیکی اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله ساماندهی ارز دارویی انجام و با این سامانه‌ها قابلیت اجرایی دارد.

صندوق بیماران خاص در مراحل پایانی است/  ۲۹ بیماری صعب‌العلاج تحت پوشش قرار می‌گیرد

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: مطالبات تمام موسسات پزشکی در بخش دولتی و خصوصی تا پایان خرداد ماه و داروخانه‌ها تا تیرماه پرداخت شده است و ۱۸ ماه است که پرداختی‌ها به روز انجام می‌شود.  

وی گفت: صندوق بیماران خاص در مراحل پایانی و انجام ابلاغ آن است. توانبخشی و معلولان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

ناصحی افزود: ۲۹ بیماری صعب‌العلاج برای پوشش در نظر گرفته شده است که پس از ابلاغ اقدامات لازم انجام می‌شود.

ناصحی در ادامه با بیان اینکه بدهی‌های بیمه سلامت به داروخانه‌ها و مراکز درمانی را از سال ۹۶ تسویه کرده و در حال حاضر بدهی نداریم، گفت: سعی کرده‌ایم تنها صندوق پرداخت نباشیم و به بهترین نحو خدمات ارائه بدهیم.

وی همچنین یادآور شد: بیمه بیماران خاص در شورای عالی بیمه مطرح و پس از  تصویب و تایید در شورای نگهبان ساز و کارهای اجرای آن اعمال خواهد شد.

هزینه داروی بیماران اس‌ام‌اِی از محل ارز دولتی اختصاص داده شده 

ناصحی با بیان اینکه هزینه‌ای به طرح دارویار تحمیل نشده است، گفت هزینه داروی بیماران اس‌ام‌اِی از محل ارز دولتی توسط رئیس‌جمهوری اختصاص داده شده است. هزینه‌های طرح دارویار جای دیگر نخواهد رفت و مردم نگران چیزی نباشند. ضمن اینکه منابع برای بیماران اوتیسمی جداگانه اختصاص داده شده است.

راه‌اندازی سامانه یکپارچه نسخه الکترونیک از مهرماه

وی افزود: ارائه دارو به بیماران مزمن تا پزشک دوباره تجویز نکند انجام نمی‌شود اما پزشک می‌تواند تعیین کنده که دارو را تا ۳ بار تمدید کند.

مدیرعامل بیمه سلامت همچنین از طراحی سامانه یکپارچه نسخه الکترونیک خبر داد و گفت: این سامانه از مهرماه اجرایی می‌شود.

کد خبر 697830 منبع: ایلنا برچسب‌ها سازمان بیمه سلامت دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند مدیرعامل بیمه سلامت هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده بیماران خاص طرح دارویار شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علی قیاسی عصر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۱۸۰ نفر عضو خانه کارگر هستند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۸۰ نفر عضو فعال هستند.

قیاسی با بیان اینکه در استان مرکزی حدود ۱۲ هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه هستند و سهم اراک ۴ هزار کارگر است، ادامه داد: ۱۳ هزار و ۲۵۰ کارگر ساختمانی در این استان از خدمات بیمه بهره مند هستند و سهم شهر اراک از این کارگران حدود ۴ هزار و ۳۰۰ نفر است.

قیاسی یادآور شد: سه هزار و ۶۵۰ کلاس‌های آموزشی رایگان شامل کمک درسی، کامپیوتر و خیاطی برای اعضا و خانواده آنها برگزار شد.

۵۵ درصد فوت حوادث کارگاهی مربوط به کارگران ساختمانی است

قیاسی، ۵۰ درصد حوادث کارگاهی و ۵۵ درصد فوت حوادث کارگاهی را مربوط به کارگران ساختمانی بیان کرد و گفت: در سال‌های اخیر که بحث بند دوم قانون ۴۱ رعایت نشده، صنایع روز به روز در حال خالی شدن هستند و به جای تعدیل نیرو توسط کارفرمایان، کارگران خود از محیط کار خارج می‌شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان مرکزی پرداخت کرده است.

تأمین مسکن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه کارگری است

قیاسی، مسکن را یکی از مشکلات بزرگ جامعه کارگری دانست و گفت: مسکن کارگری برای صنعت در نظر گرفته شده اما برای کارگران ساختمانی پیش بینی نشده است.

وی بیان کرد: طبق قانون اتباع بیگانه باید در مشاغلی که نیروی ایرانی توان کار ندارند، کار کنند اما این افراد به قسمت‌های مختلف ساختمانی ورود کرده‌اند در حالی‌که ورود آن‌ها به برخی مشاغل ممنوع است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک گفت: اتباع به صنعت شهرهای صنعتی اراک، دلیجان و ساوه وارد شدند در حالی که اجازه وارد کار کردن در صنعت را ندارند.

کد خبر 6091441

دیگر خبرها

  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت