Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری «ترند» وزارت دفاع ترکیه در توییتی در این زمینه نوشت که رزمایش مشترک «حمله زیر آب» جمهوری آذربایجان و ترکیه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، آموزش‌های تهاجمی در زیر آب، عملیات جستجو و نجات، نبرد در مناطق پرجمعیت و مسکونی و حمله به ساحل در قالب بخشی از این رزمایش‌هاست که در جمهوری آذربایجان و ترکیه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری «آذرتاج» نیز به پوشش این رزمایش پرداخت و به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نوشت که بر اساس طرح همکاری دوجانبه امضا شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ترکیه، نظامیان ارتش آذربایجان در رزمایش‌هایی که در ترکیه برای تبادل تجربیات برگزار شد، شرکت کردند.

یک مقام ارشد ارتش جمهوری آذربایجان گفت، در این مراسم با تاکید بر خدمات نمونه ارتش دانش و تجربیات به دست آمده برای تقویت بیشتر ارتش به کار گرفته خواهد شد.

برگزاری رزمایش نظامی باکو و آنکارا در شرایطی انجام شد که چندی قبل دستور «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برای انطباق ارتش این کشور با استانداردهای رزمی ترکیه خبرساز شده بود.

«ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان اواخر فروردین ماه سال جاری پس از دیدار با رئیس ستاد کل اطلاعات ترکیه درباره تعمیق روابط نظامی دو کشور حرف زد. این مقام ارشد باکو افزود، بر اساس دستورالهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، اصلاحات با هدف تطبیق ارتش جمهوری آذربایجان با استانداردهای نیروهای مسلح ترکیه ادامه دارد.

چندی قبل نیز رسانه‌ها از آموزش ۷۲ پرسنل یگان پهپادی نیروهای هوایی جمهوری آذربایجان در ترکیه خبر دادند.

خبرگزاری «آناتولی» در این رابطه نوشت که در این برنامه آموزشی چهار ماهه پرسنل نیروی هوایی جمهوری آذربایجان آموزش لازم را برای هدایت پهپاد «بیرقدار» در شمال غربی ترکیه دیدند. پهپادهای بیرقدار ساخت ترکیه نقش مهمی در برتری جمهوری آذربایجان در درگیری اخیر با ارمنستان ایفا کردند.

311311

کد خبر 1662147

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ترکیه جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۰۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های مختلف نوار غزه را هدف قرار داد
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد