Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی سیاسی یمن از سازمان ملل خواست تا مقاصد جدید را برای پرواز‌ها از فرودگاه بین‌المللی صنعا بازگشایی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که سازمان ملل باید مقاصد جدید را برای پروازها از فرودگاه بین المللی صنعا بازگشایی کند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت بازکردن مقاصد جدید برای پروازها از فرودگاه صنعا براساس توافقات مطرح شده در آتش بس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام یمنی بازشدن مقاصد جدید برای پروازها از فرودگاه صنعا با هدف کاهش رنج شهروندان این کشور ضروری است و پروازها از صنعا با هدف درمان، مهاجرت، دانشجویان و بازرگانان صورت می‌گیرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تأسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل گذشته از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی به فرودگاه صنعاء و بالعکس خبر داده بود.

«هانس گروندبرگ»، فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن اخیراً اعلام کرد که آتش بس یمن که از ماه آوریل (نیمه فروردین ماه) برقرار شده است، تا دوم اکتبر تمدید شد.

با گذشت ۱۰ روز از تمدید آتش جدید یعنی از سوم اگوست گذشته تاکنون ۱۵۶۸ بار آتش بس از سوی متجاوزان نقض شده است. همچنین از زمان آغاز آتش بس طی چهارماه یعنی از آوریل گذشته تا دوم آگوست جاری، بیش از ۲۴ هزار بار آتش بس از سوی متجاوزان نقض شده است.

این موارد شامل حملات توپخانه ای و هوایی با پهپادهای شناسایی به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان‌های مأرب، حجه، الضالع، صعده، الحدیده، تعز و جبهه‌های مرزی بوده است.

مجموع نقض آتش بس از ماه آوریل تاکنون ۲۵ هزار و ۵۷۶ مورد بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مهدی المشاط یمن مقاومت یمن رئیس شورای عالی سیاسی یمن سازمان ملل مقاصد جدید آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند

بیمارستان نظام مافی شوش بعنوان تنها بیمارستان موجود در شوش و کرخه با وجود مشکلات ساختاری و کمبود پزشک و کادر درمان با حداکثر توان و بصورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات درمانی به مردم این ۲ شهرستان و بیماران تروما (تصادفی) به جهت قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: در حالی که در بیمارستان های شهرستان های همجوار شوش یکی از دلایل اصلی نارضایتی مردم و مراجعان از برخورد نامناسب و نحوه رسیدگی پرسنل و کادر درمان است اما در بیمارستان نظام مافی ریشه مشکل و منشا نارضایتی ها متفاوت است.

بر اساس پیگیری های صورت گرفته، از ساعات ابتدایی تا پایانی شب ها، تعطیلی مراکز درمانی تامین اجتماعی، مطب ها و درمانگاه های خصوصی در سطح شهر های شوش و کرخه موجب افرایش شدید مراجعان و ازدحام در اورژانس بیمارستان نظام مافی شوش و کُند شدن روند ارائه خدمات شده و عمده گلایه شهروندان از شلوغی بخش اورژانس این بیمارستان در این ساعات است.

در شهرستان شوش به لحاظ وجود چندین شرکت بزرگ صنعتی از دهه های گدشته دارای جمعیت بالای بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و انتظار بود این سازمان مانند نقاط دیگر دارای یک بیمارستان در شوش و کرخه با توجه به وجود آمار بسیار بالای بیمه شدگان در این شهرستان باشد.

بر پایه این گزارش، ضروری است که در شرایط فعلی سازمان تامین اجتماعی با افزایش ساعات کاری یا شبانه روزی نمودن درمانگاه های شوش و هفت تپه به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شهرستان های شوش و کرخه عمل کند.

افزایش ساعات کاری درمانگاه های تامین اجتماعی ضمن اینکه باعث کاهش آمار ورودی مراجعان غیر اورژانسی به بیمارستان شوش و افزایش کمیت و کیفیت ارائه خدمات به بیماران اورژانسی شده از سوی دیگر موجب جلوگیری از تردد غیر ضروری شهروندان و طی نمودن مسیر جاده ترانزیتی تا بیمارستان نظام مافی می شود.

ورود جدی فرمانداران شوش و کرخه بعنوان رئیس شورای سلامت و تامین این شهرستان ها جهت افرایش ساعات کاری درمانگاه ها بعنوان‌ یک خواسته حداقلی از سازمان تامین اجتماعی مورد انتطار است.

قطعا با استفاده حداکثری از امکانات درمانگاه های تامین اجتماعی و نیز همراهی مراکز خصوصی در شوش و کرخه در کوتاه مدت باعث کاهش چشمگیر آمار مراجعان غیر اورژانسی به بیمارستان نظام مافی شوش و افزایش رضایت مندی مردم در ارائه خدمات خواهد بود.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900017

دیگر خبرها

  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند