Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@22:52:09 GMT

ترکیه خواهان حضور زنان محجبه ایران در لیگ‌های ورزشی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۰۸۰۶

ترکیه خواهان حضور زنان محجبه ایران در لیگ‌های ورزشی

آفتاب‌‌نیوز :

«حمید سجادی» روز یکشنبه درباره کیفیت عملکرد ورزشکاران کشورمان اظهار داشت: ابتدا جایگاه فعلی رتبه دوم کشورمان در جدول رقابت‌ها را تبریک می‌گویم. در صحبت‌هایی که دیروز و امروز با وزیر ورزش ترکیه داشتیم بسیار خوشحال هستند که ایران جز رتبه‌های بالای جدول است و تبریک صمیمانه‌ای از این بابت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته روز گذشته برای بازی والیبال تیم کشورمان در محل بازی حضور داشتند.

وی درباره عملکرد تیم والیبال کشورمان اعلام کرد: تیم ما بازی‌های بسیار خوبی در این رقابت‌ها داشته و به گفته کارشناسان احتمالا فینال نیز با ترکیه رقابت خواهیم کرد. سعی ما بر این است تا در کنار بچه‌های تیم باشیم و با روحیه مضاعف بازیکنان را راهی میدان کرده و نتیجه عالی که همان جایگاه قهرمانی است را کسب کنیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: البته یک یا دو نفر از دریافت کننده‌های خوب و بازیکن مصدوم را در اختیار نداریم اما ورزش را همین فراز و فرودها زیبا کرده و همین که به فینال رسیدند با هر مدالی برای ما ارزشمند است و ما از آنان حمایت می‌کنیم. چرا که آینده والیبال ما همین تیم است تا برای مسابقات المپیک و آسیایی پیش رو بتوانیم این تیم را تقویت‌ و نتایج عالی را کسب نماییم.

سجادی درباره عملکرد بانوان ورزشکار کشورمان در این رقابتها بیان کرد: ما ۱۰۰ بانوی ورزشکار در تیم‌ها و رشته‌های مختلف در این رویداد بزرگ داشتیم و نتایج خوب تیم‌های هندبال و والیبال نشان دهنده رشد این قشر عزیز از جامعه ورزش ما است.

وی اعلام کرد: ما در ستاد عالی بازی‌ها برای تک تک رشته‌هایی که بانوان بودند دلایل خاصی را داشتیم و این جمع ۱۰۰ نفر بانوی محجبه ورزشکار ما چنان حضور آراسته و با وقاری در این رقابت‌ها داشتند که در جلسه با وزیر ورزش ترکیه از ما خواستند خانم‌های والیبالیست محجبه ما به لیگ ترکیه ترانسفر شوند. چون به گفته خودشان این علاقه‌مندی را دارند که بانوان محجبه ما در باشگاه‌های ترکیه حضور پیدا کنند تا فضای حجاب اسلامی در ورزش را ترویج دهند. در جودو بانوان ورزشکار ما علیرغم برخی فشارهای پشت پرده این اولین دوره‌ای بود که با حجاب کامل در این رشته شرکت می‌کنند و باعث افتخار ورزش کشورمان می‌شوند.

سجادی در مورد برخی انتقادات به نحوه میزبانی کشور ترکیه گفت: ما در برخی موارد شاهد کمبودهایی بودیم. اما به قول آن مثال معروف دیکته نوشته نشده غلط ندارد. کشور ترکیه نیز تمام تلاش خود را برای یک میزبانی شایسته انجام داد و وظیفه خود می‌دانیم از این میزبانی تشکر کنیم و امیدوارم در دوره‌های بعد شاهد افزایش حضور بانوان ورزشکار در صحنه باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترکیه زنان محجبه وزیر ورزش و جوانان لیگ ترکیه حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش باستانی استان یزد با بیان اینکه از کودکی با ورزش باستانی آشنا بودم، اظهار کرد: در آن زمان زورخانه ها جایگاه ویژه ای داشت و علما، بازاریان متدین و افراد معتقد در این فضا حضور می یافتند و فضا به قدری معنوی و روحانی بود که مردم خود را مکلف به احترام به این مکان می دانستند.

وی با اشاره به اینکه سر در ورودی زورخانه ها و سر در حجره طلاب کوتاه گرفته می شد تا کسی که می خواست وارد شود، متواضعانه وارد شود، عنوان کرد: این معماری نشانگر این است که انسان در مرکز علم و ورزش باید اخلاق‌مدار و دارای تواضع و خشوع باشد.

آیت الله ناصری ادامه داد: تواضع در برابر خداود متعال، ادب، گذشت، جوانمردی و ... از جمله خصلت هایی بود که در ورزش زورخانه ای وجود داشت و جای خرسندی است که این روحیات هنوز هم در زورخانه ها مورد توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: دل سپردن به ائمه اطهار(ع)، معنویتی است که در زورخانه ها به شکل پررنگی وجود دارد و این روحیه قابل تقدیر، هر روز در ورزش زورخانه ای در حال تقویت است.

وی ادامه داد: گذشت و جوانمردی که در اثر ورزش باستانی در انسان به وجود می آید، ایستادگی در مقابل فساد را افزایش می دهد و افرادی غیرتمند در این ورزش تربیت می شوند.

آیت الله ناصری عنوان کرد: فرهنگ دینی، غیرت، جوانمردی و ایثار ورزشکاران باستانی مثال زدنی و قابل تقدیر است و داستانها و حکایات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این افراد در مبارزات انقلاب نیز از پیشتازان مبارزات بودند، تصریح کرد: ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود و خدمتگزاری به مردم نیز شاخصه اصلی آنهاست.

آیت الله ناصری تاکید کرد: اگر این روحیات به محله های ما بیاید و مجددا در برخی محلات احیا شود، شاهد اتفاقات خوبی در محلات و در میان مردم خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خطاب به ورزشکاران عنوان کرد: روحیات و درس های خود را به نسل جوان انتقال دهید و در نظر داشته باشید که هر کدام از شما می تواند معلمی برای یک نوجوان باشد و روحیه غیرت، دین مداری و ... را در نوجوانان تقویت کنید.

در این مراسم از پیشکسوتان و ورزشکاران موفق در زمینه ورزش باستانی تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۰ اردیبهشت
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟