Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای آموزش و پرورش، گفت: هر اقدامی برای دانش‌آموزان انجام شود تاثیرش در ارتقای کرامت‌های انسانی خواهد بود.

او گفت: محوری‌ترین اقدام ما باید توجه به آموزش و پرورش باشد؛ چراکه کشاورزی، پزشکی، مهندسی و هر چیز دیگری در کشور ما زمانی به درستی اجرا خواهد شد که به آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس با تاکید بر اینکه مسئله پرورش در کودکان، نوجوانان و جوانان ما بسیار حائز اهمیت است، گفت: اگر بتوانیم نسلی را برای پذیرفتن مسئولیت در آینده آماده کنیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم.

او بر تشکیل ۵ کارگروه مختلف جهت پیگیری امور به صورت همه جانبه اشاره کرد و گفت: جهت آغاز سال تحصیلی جدید باید اقداماتی مد نظر قرار گیرد که یکی از آن ها، زنگ سلامت و توجه به ورزش دانش‌آموزی است.

تهیه نقشه ایده‌آل استقرار مدارس و پراکندگی آن‌ها متناسب با بافت جمعیت در نقاط مختلف استان به ویژه شهرستان شیراز از دیگر نکاتی بود که دکتر ایمانیه به آن اشاره کرد.

او گفت: زمانبندی در ساخت مدارس نیز اهمیت دارد و این تدبیر درستی است که بهره‌بردار نیز از صفر تا صد ساخت مدرسه در کنار اداره نوسازی باشد.

او همچنین بر تکمیل مدارس نیمه تمام با کمک خیرین نیز تاکید کرد و گفت: تکمیل این مدارس باید هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

دکتر ایمانیه در ادامه بر ایجاد دفاتر مشاوره نماز و حجاب در مدارس تاکید کرد و افزود: استان فارس در بحث رتبه‌بندی حجاب به ویژه با اجرای طرح چهارشنبه‌های طلایی در کشور در رتبه یک اقدامات ایجابی قرار دارد و لذا آموزش و پرورش نیز می‌تواند با ایجاد دفاتر مشاوره در پایه‌های مختلف تحصیلی در مدارس اقدام مناسبی در این حوزه انجام دهد. هدف از این دفاتر مشاوره، اقدامات ایجابی و پاسخگوئی به سوالات و تبیین منطقی نقش نماز در ارتقاء منزلت و جایگاه انسان است.

استاندار فارس، ابلاغ وظایف فرمانداران در موضوع سند تحول بنیادین، تشکیل کمیته استفاده مطلوب از فضای مجازی، اخذ اقدامات برتر ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور جهت بهره‌گیری از تجربیات موفق، پیدا کردن خلاقیت‌ها و استعداد‌های برتر و زیباسازی نمازخانه‌ها را نیز لازم دانست و بر توجه به آن‌ها تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس ساماندهی مهدکودک ها آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۰۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تا مهر امسال سه هزار معلم جدید در استان جذب می شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ محمد قویدل در نشست خبری برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم افزود: این شمار، معلمان آزمون‌های استخدامی جدید و خروجی دانشگاه فرهنگیان هستند.

وی گفت: سیصد تن از این معلم‌های جدید در شهرستان بشاگرد و جزایر استان جذب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: در زمینه تامین فضای آموزشی نیز پارسال ۸۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان به بهره‌برداری رسید و تا پایان امسال نیز ۵۰۰ کلاس دیگر در استان ساخته می‌شود.

قویدل افزود: هرمزگان اکنون حدود ۳۰۰ مدرسه فرسوده نیازمند نوسازی یا مقاوم سازی دارد.

وی گفت: شمار هنرستان‌های جوار صنعت نیز در هرمزگان اکنون به ۲۹ مدرسه رسیده است که در این زمینه استان پیشتاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: در دور دوم سفر هیات دولت به هرمزگان دوهزار میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش اختصاص یافت که نسبت به سفر قبلی، افزایش چهار برابری داشت.

قویدل درباره برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم هم گفت: امسال سه هزار و ۷۰۰ برنامه مختلف بزرگداشت مقام معلم در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: نواختن زنگ سپاس در همه مدارس استان فردا یازدهم اردیبهشت ماه، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگر فرهنگیان و حضور ۹ معلم برتر استان در دیدار با رهبر معظم انقلاب از مهمترین برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: هرمزگان ۴۳۰ هزار دانش آموز و بیش از ۲۹ هزار فرهنگی دارد که در سه هزار و پانصد مدرسه مشغول آموزش هستند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد