Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با انتقاد از تاخیر سازمان غذا و دارو در ابلاغ قیمت جدید شیرخشک کودک، گفت: شرکت‌های تولیدی قادر به ادامه تولید نیستند و در آینده نزدیک با کمبود شیرخشک مواجه خواهیم شد. هانی تحویل زاده، رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با اشاره به دشواری‌ها و مشکلات ایجاد شده در زمینه تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان این صنعت، گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد و در نهایت افزایش هزینه تمام شده تولید، تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد پیگیر موضوع اصلاح قیمت شیر خشک‌های رگولار بوده و هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه قیمت فعلی شیر‌های رگولار با توجه به فرمولاسیون شرکت‌های مختلف، در محدوده ۴۶ تا ۶۰ هزار تومان قرار دارند، افزود: درخواست شرکت‌های تولیدی این بوده که با توجه به افزایش هزینه تولید، قیمت محصول نیز به طور متوسط حدود ۵۰ درصد افزایش یابد.

تحویل زاده با بیان اینکه حاشیه سود بسیاری از این محصولات برای برخی از شرکت‌های تولیدی در حال حاضر صفر است، گفت: برای برخی شرکت‌ها حاشیه سود حتی منفی است و برای برخی دیگر نیز بین ۲ تا حداکثر ۵ درصد است.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه در صورت عدم اصلاح قیمت، تولید شیرخشک نوزاد در کشور با مشکل جدی مواجه می‌شود، اضافه کرد: به منظور رفع این معضل و استمرار تولید داخلی، مکاتبات بسیار گسترده‌ای با مسئولین وزارت بهداشت از جمله رئیس سازمان غذا و دارو و مدیران کل مربوطه به عمل آمده که متاسفانه این مکاتبات به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: به دلیل عدم رسیدگی به مکاتبات مذکور، انجمن نامه‌های مجزایی را برای روسای جمهور و مجلس شورای اسلامی ارسال کرد که پس از پیگیری‌های بی وقفه، دو هفته قبل کمیسیون قیمت گذاری دارو برگزار شد و قیمت فرآورده‌های رگولار به تصویب رسید.

تحویل زاده تصریح کرد: با اینحال، سازمان غذا و دارو تاکنون اقدام به اعلام و ابلاغ قیمت‌های جدید نکرده و از انجام این کار خودداری می‌کند که نمی‌دانیم دلیل آن چیست؟

وی با بیان اینکه این اقدام، موجبات بروز بحران در تامین شیر خشک رگولار را فراهم آورده و به کمبود آن در آینده نزدیک دامن می‌زند، گفت: به عنوان نمونه می‌توان به کمبود اخیر در شیر‌های رژیمی که ناشی از عدم قیمت گذاری صحیح و اعلام دیر هنگام قیمت این فرآورده بود، اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه ادامه تولید شیر خشک رگولار با قیمت فعلی ممکن نیست، اضافه کرد: شرکت‌های تولید کننده قادر به ادامه تولید نیستند و در صورت تداوم روند فعلی، فعالیت خود را متوقف خواهند کرد.

تحویل زاده از مسئولان سازمان غذا و دارو خواست بدون فوت وقت نسبت به ابلاغ قیمت‌های جدید اقدام کنند تا کشور در تامین شیرخشک نوزاد دچار مشکل نشود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شیرخشک تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد اصلاح قیمت قیمت شیر خشک تولیدکنندگان شیرخشک سازمان غذا و دارو شرکت های تولید شیرخشک نوزاد تحویل زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

 بازار در جریان معاملات امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۲۸ (دو هزار و سیصد و بیست و هشت) رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۶۵ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۹۰،۵۰۰ (سه میلیون و چهارصد و نود هزار و پانصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۶۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۲.۲۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۲۱۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و دویست و ده هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله‌ای در بازار داخلی هم ۴۴،۳۱۴ (چهل و چهار هزار و سیصد و چهارده) تومان قیمت خورد.

قیمت یورو مبادله‌ای امروز

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۴۹۱ (چهل و هفت هزار و چهارصد و نود و یک) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۱۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند امروز با افزایش ۱.۶۶ درصدی، از ۷۶،۷۵۰ (هفتاد و شش هزار و هفتصد و پنجاه) تومان به ۷۸،۰۵۰ (هفتاد و هشت هزار و پنجاه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله‌ای بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۱۲،۰۶۶ (دوازده هزار و شصت و شش) تومان معامله شد.

قیمت لیر ترکیه امروز

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۲۰ (یک هزار و نهصد و بیست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا امروز با افزایش ۱.۵۳ درصدی، از ۴۴،۸۵۰ (چهل و چهار هزار و هشتصد و پنجاه) تومان به ۴۵،۵۵۰ (چهل و پنج هزار و پانصد و پنجاه) تومان رسید.

قیمت دلار استرالیا امروز

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۱.۳۵ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۷۰۰ (چهل هزار و هفتصد) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق، امروز به ۴۷ (چهل و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۱۲ درصدی داشته است.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱،۹۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۴۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۲۵ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۱.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۰۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون) تومان قیمت خورد.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان