Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از فروکش موج ششم کرونا در کشور و صفر شدن مرگ‌های کرونایی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سیر نزولی پیدا کرد و همین موضوع باعث شد تا شاهد شکل گیری موج هفتم بیماری باشیم.

نمودارها و جداول مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، نشان می‌دهد که اوضاع پروتکل‌های بهداشتی در موج هفتم اصلاً خوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ (از ۱۵ تا ۲۲ مرداد)، به پایین‌ترین حد خود یعنی بالغ بر ۳۳.۹۴ درصد رسیده است.

میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۹ مرداد ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۵.۲۸ درصد بوده است. در این شاخص بیشترین میزان رعایت در استان آذربایجان غربی با ۶۰.۹۲ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان لرستان با ۳۴.۸۹ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۵ تا ۱۹ مرداد ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۵.۲۸ درصد بوده است که استادیوم‌ها با ۹۳.۰۲ درصد بیشترین میزان رعایت و نانوایی‌ها با ۴۰.۳۲ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.

میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۱۲ تا ۱۹ مرداد ماه بالغ بر ۲۲.۶۴ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت در استان هرمزگان با ۴۸.۳۳ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به قزوین با ۹.۸۶ درصد بوده است.

همچنین میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور از ۵ تا ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۲.۶۴ درصد بوده است که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به فرودگاه‌ها ۷۳.۸۱ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به استخرهای شنا و مراکز با ۱۸.۵۱ درصد است.

میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور نیز از ۱۲ تا ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۱، ۲۹.۲۹ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت مربوط به استان آذربایجان غربی با ۴۳.۳۳ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با ۲۰.۶۳ درصد بوده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از ۵ تا ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۱، ۲۹.۱۶ درصد بوده که دانشگاه‌ها ۸۴.۴۴ درصد بیشترین میزان رعایت و پایانه‌های مسافربری درون‌شهری با ۲۵.۴۸ درصد کمترین میزان رعایت پروتکل فاصله‌گذاری را داشته‌اند.

این در حالی است که رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی از ۱۲ تا ۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۴۵.۹۰ درصد بوده است.

بر همین اساس، بیشترین میزان رعایت مربوط به استان همدان با ۸۲.۷۳ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با ۳۲.۹۹ درصد بوده است.

کد خبر 5562161

منبع: مهر

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا کووید 19 واکسن کرونا آمار کرونا دیابت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سرطان کودکان بارداری سازمان بیمه سلامت ویتامین D گرمای شدید ستاد ملی مقابله با کرونا زنان میزان رعایت مربوط به استان درصد و کمترین میزان رعایت بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی درصد بوده استفاده از ماسک اماکن عمومی ۱۲ تا ۱۹ مرداد رعایت پروتکل مرداد ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر روستا افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

او گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، گفت: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب