Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس موقوفه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخش مایع طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج ۸۵ درصد پیشرفت دارد و پیش بینی می شود تا آذر ماه به اتمام برسد.

وی زمان اتمام بخش لجن این طرح را پایان سال جاری اعلام و اضافه کرد: پیش بینی می کنیم تا بهار سال آینده پروژه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرناظر طرح ارتقا کیفی آب ورودی به سد ژاوه یادآور شد: در بخش تصفیه بیولوژیکی (در بخش مایع) کارهای ساختمانی مخازن هوادهی، ته نشینی ثانویه و ایستگاه‌های پمپاژ آن و لوله گذاری های مربوطه به پایان رسیده است.

موقوفه ادامه داد: شرکت توسعه منابع آب و نیرو ایران در راستای حذف آلاینده های رودخانه قشلاق عهده دار ۲ عامل مهم آلاینده، یکی شیرابه محل دفن پسماند و دیگری توسعه و ارتقا تصفیه خانه فاضلاب موجود شهر سنندج شد.

وی در خصوص شیرابه محل دفن پسماند زباله شهر سنندج که بیش از ۲۸ سال است به داخل رودخانه قشلاق سرازیر می شود نیز گفت: با احداث سازه‌های آبگیر و بیش از ۸.۵ کیلومتر لوله گذاری، این منبع آلاینده مهم از رودخانه حذف و به تصفیه خانه هدایت شده است که با رقیق سازی و تغییر و ارتقا در فرآینده های تصفیه، شیرابه را براحتی تصفیه می کند.

تاکنون برای طرح فاز ۲ تصفیه خانه فاضلاب سنندج یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

تصفیه‌ خانه فاضلاب سنندج در ابتدا برای جمعیت ۴۶۵ هزار نفری این شهر و با ظرفیت ۹۹ هزار و ۳۶۰ مترمکعب در شبانه روز ایجاد شد که قرار است به ۱۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری ارتقا یابد.

برچسب‌ها کردستان تصفیه خانه آب و فاضلاب سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان تصفیه خانه آب و فاضلاب کردستان تصفیه خانه آب و فاضلاب سنندج تصفیه خانه فاضلاب سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است