Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:42:47 GMT

خرده مالکی مشکل برنجکاران لنگرودی  

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۱۹۲۲

خرده مالکی مشکل برنجکاران لنگرودی  

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنگرود گفت: خرده مالکی موجب شده است برنج شالیزاری این شهرستان اغلب خود مصرفی باشد.  

احمدی‌شاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تولید مکانیزه  موجب کاهش هزینه تولید برنج می‌شود و امسال در بیش از ۹۰ درصد از شالیزارهای لنگرود برداشت برنج به صورت ماشینی برداشت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون ۳۰ درصد برنج در شالیزارهای لنگرود برداشت شده اگر شرایط آب و هوای مساعد باشد اغلب کشاورزان در صورت شرایط آب و هوایی مناسب به پرورش راتون مشغول خواهند شد.

احمدی‌شاد ادامه داد: برخی از کشاورزان به صورت موردی حتی برای کشت مجدد برنج در شالیزارها نیز اقدام کرده‌اند.  

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنگرود گفت: امسال با توجه به اینکه در مرحله سفت شدن دانه برنج با هوای خنک مواجه بودیم شاهد کاهش ضایعات و خرد شدن برنج خواهیم بود.

وی خرده مالکی را یکی از مشکلات شالیزاری شرق گیلان عنوان کرد و گفت: به همین دلیل ارقام پرمحصول کمتری در لنگرود کشت می شود زیرا  صرفه اقتصادی برای برنجکاران ندارد.

احمدی شاد تصریح کرد:خرده مالکی موجب می شود که برنج تولید شده برای اغلب کشاورزان خود مصرفی باشد و آنقدر تولید نمی شود که که برنجی برای فروش بماند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برنج شاليكاران خرده مالکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا

سرپرست فرماندهی انتظامی صومعه‌سرا گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی شهرستان، شش معتاد متجاهر و ۲۲ خرده‌فروش مواد مخدر طی دو روز جمع‌آوری و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، جعفر عدلی‌مژدهی با بیان اینکه بلای خانمان‌سوز اعتیاد یک معضل چند وجهی است و برای مقابله با آن باید تمامی ابعاد مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: مجموعه انتظامی با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.

وی افزود: طرح ارتقا امنیت اجتماعی با محوریت برخورد با فروشندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر برای افزایش احساس امنیت به مدت دو روز در شهرستان صومعه‌سرا اجرا شد و در این راستا شش معتاد متجاهر جمع‌آوری و ۲۲ خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از کشف یک کیلو و ۶۵۱ گرم انواع مواد مخدر، سه دستگاه ترازوی توزین و تعدادی آلات استعمال خبر داد و خاطرنشان کرد: افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی به رضایتمندی مردم از اجرای این طرح اشاره و از همکاری صمیمانه آن‌ها قدردانی کرد و افزود: چنین طرح‌هایی در سال جاری ادامه خواهند داشت و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک به ویژه در زمینه مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کد خبر 747350

دیگر خبرها

  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا