Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:11:37 GMT

تشکیل وزارت بازرگانی مشکل بار مالی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۲۲۳۶

تشکیل وزارت بازرگانی مشکل بار مالی ندارد

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تشکیل وزارت بازرگانی ضرورت دارد، گفت: با توجه به کسب و کارهای جدیدی که تعریف شده است و حوزه‌های کاری جدیدی که برای نظارت و کنترل قیمت‌ها وجود دارد، لازم است وزارت بازرگانی شکل گیرد.

وی بیان کرد: زمانی که وزارت صنعت، معدن و تجارت را ادغام کردیم، تصور و تلقی ما این بود که دولت تصدی‌گری را کنار می‌گذارد اما مدیرانی که ما در دستگاه‌ها می‌گذاریم، از تصدی‌گری جدا نمی‌شوند و تا زمانی که دولت از تصدی‌گری دست برندارد، ادغام وزارتخانه‌ها بی‌نتیجه است و کار مردم مختل می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس دهم تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی تصویب شد و با ایراد شورای نگهبان مواجه شد چرا که بار مالی داشت.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر دولت موافق تفکیک وزارت صمت است و قاعدتاً دیگر این موضوع در صورت تصویب در مجلس، ایراد بار مالی نخواهد داشت. بنده معتقدم که تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی در صحن مجلس رأی می‌آورد.

کد خبر 5563405 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای نگهبان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی جعفر قادری وزارت بازرگانی مجلس شورای اسلامی وزارت صمت مجلس شورای اسلامی هیئت دولت صحن مجلس میرحسین موسوی سیدابراهیم رئیسی فلسطین جمهوری اسلامی ایران شهید همدانی پیام تسلیت محمدباقر قالیباف دولت سیزدهم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی محمد باقر قالیباف علی بهادری جهرمی تشکیل وزارت بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!

به گزارش "ورزش‌سه"،  بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد. همچنین 10  درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

به ترتیب مشکل بزرگ سرخابی‌های پایتخت طی سال‌ها و دهه‌های اخیر وجود داشت و هر دو در مالکیت وزارت ورزش قرار داشتند از بین رفت. در شرایط جدید این امیدواری وجود دارد که وضعیت مالی و ساختاری استقلال و پرسپولیس به شکل حساب شده‌تری دنبال شود و از سوی دیگر شرایط مالی دو باشگاه هم بهبود پیدا می‌کند.

همچنین مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت که حالا این مشکل نیز حل شده و مدیران دو باشگاه با فراغ بال بهتری می‌توانند تیم‌شان را برای حضور در لیگ قهرمانان سال آینده ( در صورت کسب سهمیه) آماده کنند.

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات