Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که برنامه‌های ایالات متحده برای منزوی کردن روسیه در جهان ناکام مانده است و همین مساله تقلاهای آمریکا برای برچسب زدن به روسیه به عنوان "کشور حامی تروریسم" با کمک دیگران را توضیح می‌دهد.

به گزارش ایران اکونومیست، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا-۱ گفت: آنها از دیگران برای تحقق ایده خود استفاده می‌کنند تا روسیه را به این فهرست اضافه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، کشورهای بالتیک نظرشان را در مورد این موضوع بیان کرده‌اند.

او تاکید کرد که غرب نتوانسته است روسیه را منزوی کند، همانطور که نتوانسته است فرهنگ و تاریخ روسیه را از بین ببرد.

زاخارووا گفت: این اتفاق نیفتاد. جهان به همه چیزهایی که واشنگتن گفته توجه نکرده است. غرب از سوی کشور ما منزوی شد و سپس طرح B را آغاز کرد تا هر کجا که ممکن است، آسیب بزند و بیشتر هم از طریق نیابتی‌ها. واشنگتن ترجیح می‌دهد این کار را از طریق کشورهایی انجام دهد که چندی پیش به اتحادیه اروپا پیوستند. دولت‌های کشورهای اروپای شرقی نخبگانی نیستند که مسئول اقدامات خود باشند و واشنگتن از آن استفاده می‌کند.

زاخارووا تاکید کرد: مسکو به وضوح به واشنگتن توضیح داده که این اقدام (درج نام روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم) ممکن است چه عواقبی را به دنبال داشته باشد. اگر آنها بتوانند بخوانند، احتمالاً می‌فهمند. ما این را بارها گفته‌ایم، نه فقط به صورت شفاهی، بلکه همچنین در مکاتبات و حتی آنها را به انگلیسی ترجمه کرده‌ایم. بنابراین، مساله افرادی هستند که با آنها سروکار داریم. اما همه چیز بارها گفته شده است.

صحبت‌های این مقام روس در شرایطی مطرح می‌شود که پارلمان لتونی روز پنج‌شنبه طرحی را به تصویب رساند که اقدامات روسیه در اوکراین را به عنوان "تروریسم" می‌شناسد و روسیه را به عنوان "کشور حامی تروریسم" اعلام کرد.

علاوه بر آن، قانونگذاران لتونی از کشورهای اتحادیه اروپا خواستند تا صدور ویزا برای اتباع روس را متوقف کند. در رابطه با این مسائل زاخارووا گفت که اقدامات لتونی از بیگانه‌هراسی بنیادین ریشه گرفته و هیچ پایه و اساسی ندارد.

اوکراین همچنین از ایالات متحده خواسته است تا روسیه را به فهرست "کشورهای حامی تروریسم" اضافه کند. همین درخواست‌های مشابهی از سوی تعدادی از قانونگذاران آمریکایی شنیده می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ماریا زاخارووا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ماریا زاخارووا حامی تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۲۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سوال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

به گزارش ایلنا، کنعانی افزود: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آن‌ها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آن‌ها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟