Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:02:56 GMT

آسمان قصرشیرین برای دومین روز غبار آلود است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۲۶۸۸

آسمان قصرشیرین برای دومین روز غبار آلود است

«امیرپرویز نجفی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دید افقی ناشی از گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین هشت هزار و ۵۰۰متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

وی اظهار داشت: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۳۰درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا نیز۲۸ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین در ادامه گفت: بیشینه باد طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان مرزی و گرمسیر هشت متر برثانیه بود.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۷۷روز درگیر غبار بوده که شامل ۱۸ روز در فروردین و ۱۸روز در اردیبهشت، خرداد ۱۲روز، تیر ۱۶ روز و مرداد ماه ۱۳ روز  است، همچنین پارسال در مجموع این شهرستان ۷۵روز غبارآلود بود که این پدیده تهدیدی برای سلامت مردم و محیط زیست است.

استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد.

برچسب‌ها وضعيت هوا قصرشیرین گرد و غبار آلودگی هوا سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا قصرشیرین گرد و غبار وضعيت هوا قصرشیرین گرد و غبار آلودگی هوا سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۲۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است

به گزارش روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت، سید جلال الدین محمدیان خواننده شناخته شده تصنیف مردان خدا  از اهمیت توجه به نوگرایی و جوانگرایی در جامعه گفت و عنوان کرد: امر مشخصی است که نسل‌های ما پیر می‌شوند و نسل‌ها باید تازه و پویا شوند، هر کس به اندازه سطح درکش می‌بایست این را بپذیرد که جامعه نیاز به نیروی جوان پویا دارد.

وی در ادامه توضیح داد: این مساله را دولت باید با سیاست‌های جدید تشویقی برای مردم جدی بگیرد و همین جایزه و رویکرد‌هایی از این دست می‌توانند اثرگذار باشند منتها باید دید جز سطح نخبگانی، مردم را هم مورد توجه قرار می‌دهیم یا خیر.

محمدیان اظهار داشت: جوانی که به لحاظ مالی و اقتصادی شرایط معمولی داشته باشد و بتواند هزینه یک یا چند فرزند را بدهد، قطعا از فرزنداوری روی نمیگرداند چرا که یک امر ذاتی و سرشتی است.

وی با تاکید براینکه همین صحبت‌های هنرمندان در تشویق جامعه اثرگذار است، گفت: هنرمند هم لازم است دراین عرصه به میدان بیاید و اظهار نظر کند، من بااین سیاست موافق هستم و آن را اعلام میکنم، سایر هنرمندان بعنوان اشخاص اگاه و الگو می‌بایست اظهارنظر کنند، تا تشویقی برای جامعه باشد و برای ازدیاد نسل پیشگام شوند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در غرب تهران/ قتل بی‌رحمانه فاش شد
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است