Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام موسسه پژوهش و برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی گفت: در طی ۴۰ سال گذشته توسعه زیر بنایی در روستا ها اتفاق افتاده است، در این مدت تولیدات کشاورزی بیش از ۴برابر شده است.

به گزارش ایران اکونومیست-پالوج قائم مقام موسسه پژوهش و برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی در بازدید از نمایشگاه همه با هم که به بررسی دستاورهای انقلاب اسلامی ایرانی می پردازد گفت :حوزه کاری ما به طور تخصصی محرومیت‌زدایی نیست و کار ما بیشتر در زمینه کشاورزی است، اما خروجی پروژه های ما به مردم روستایی کمک میکند ما کارهایی در مباحث زیربنایی ،ترویجی و دانشی انجام می دهیم که به بیشتر شدن دانش کشاورزان وافزایش تولید کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در 40 سال گذشته تولید کشاورزی حدود چهار برابر شده و از 25 میلیون تن به 125 تا 130 میلیون تن رسیده است است که این به محرومیت زدایی و تولید ناخالص داخلی کمک می کند.

پالوج در ادامه گفت: فلسفه جهاد کشاورزی ساخت زیربناها هایی مثل برق آب و راه بود که در کنار اینها کارهای فرهنگی و اجتماعی و توسعه کشاورزی هم در مناطق محروم انجام می دهد و نتیجه اقدامات این است که امروز می بینیم چه تعداد از روستاها دارای آب و برق شده اند و چه مقدارراه سازی انجام شده است.

قائم مقام موسسه پژوهش و برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی گفت: روستاها کانون تولید کشاورزی هستند و باید رویکرد یکپارچه در توسعه کشاورزی و روستایی داشته باشیم و کارکرده روستا را به عنوان قطب تولید محور تعریف کنیم، این مسئله باید مورد پذیرش سیاستمداران قرار بگیرد که از روستا چه توقعی دارند.

به گزارش کاج پرس به نقل از تسنیم، وی در رابطه با این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه می توانست نظام مند تر و تخصصی تر برگزار شود و ما در این نمایشگاه با دریایی از اطلاعات مواجه می شویم که نمی توانیم به طور و مناسب از آنها استفاده کنیم،اگر در هر یکی از غرفه‌ها نماینده آن دستگاه حضور داشت و توضیحات لازم را می داد می‌توانست به شناسایی بیشتراقدامات آن دستگاه کمک کند.

پالوج با بیان اینکه امیدوارم که بتوانید در این نمایشگاه اهمیت روستا را به تصویر بکشید جایی که نزدیک به 20 میلیون نفر انسان زندگی می کنند و تولید کشور را شکل می دهند گفت: امنیت غذایی حاصل دسترنج کشاورزان و روستاییان است

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز

به گزارش جام جم آنلاین،مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز پتروشیمی شیراز گفت: سهم تولید و فروش محصول اوره در بین شرکت‌های اوره ساز در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به خوبی نشان دهنده رشد سهم پتروشیمی شیراز در این زمینه است و این روند نشان می‌دهد که سهم تولید اوره پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۲ در بین اوره ساز‌های کشور ۲۵ درصد و سهم فروش این شرکت نیز به ۲۵ درصد رسیده است.
به گفته احمدرضا حیدرنیا افزون بر یک میلیون و ۷۸۶ هزار تن انواع محصولات طی ۶ ماه نخست ۱۴۰۲ در این پیتروشیمی تولید شده بود که از این میزان،۸۴۳ هزار تن مربوط به تولید اوره بوده است.
شرکت پتروشیمی شیراز دومین اوره ساز بزرگ کشور محسوب می‌شود و در این شرکت انواع محصولات شامل اوره، اسید نیتریک، نیترات آمونیوم، متانول، آرگون و کود مایع تولید می‌شود.
حیدرنیا افزود: این افزایش نشان دهنده افزایش توان تولیدی و ارتقای کیفیت محصولات پتروشیمی شیراز است که منجر به افزایش سهم این شرکت در بازار داخلی و خارجی شده است.
وی همچنین به پیشرفت قابل توجه پروژه‌های توسعه‌ای علاوه بر افزایش تولید، اشاره و در این خصوص نیز خاطرنشان کرد: پروژه ساخت کارخانه تولیدی کیسه که از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده است، تا پایان سال ۱۴۰۲ به پیشرفت ۲۲ درصدی رسید.
حیدرنیا گفت: این پروژه با هدف بومی‌سازی و استفاده از حداکثر توان تولید داخل در حال اجرا است و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از آن، گامی دیگر در راستای تحقق اهداف خودکفایی کشور برداشته شود.
حیدرنیا به صرفه جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی توری‌های کاتالیست پلاتین-رودیوم در پتروشیمی شیراز هم اشاره کرد و این موضوع را گامی مهم در راستای خودکفایی صنعت پتروشیمی کشور و تحقق ایران قوی برشمرد.
او اضافه کرد: اسید نیتریک به عنوان ماده اولیه در تولید نیترات آمونیوم، یک محصول کاملاً راهبردی در صنایع مختلف است و بومی‌سازی کاتالیست توری‌های پلاتین-رودیوم، استمرار تولید این محصول را تضمین و کشور را از وابستگی به منابع خارجی بی‌نیاز می‌کند.

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود