Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ایرج صفایی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکی از راهکارهای موفقیت و پیشرفت در تعاونی‌های زنان روستایی را به روز بودن این تشکل ها در فعالیت های اقتصادی گوناگون دانست و از اختصاص تسهیلات در قالب طرح های بند الف تبصره ۱۸ و بند ب تبصره ۱۶ به این شرکت های تعاونی خبر داد.

وی افزود: شرکت های تعاونی زنان روستایی می توانند هر چه سریعتر در راستای تامین تسهیلات اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه  زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند، گفت: باید سعی کنیم، تا نقش و مشارکت آنان را در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی در جامعه بالا ببریم و در این راستا یکی از اصلی ترین زمینه های مشارکت زنان در جامعه روستایی ایجاد کسب و کارهای کوچک و ورود به کارآفرینی یا خود اشتغالی است.

صفایی هدف از تشکیل تعاونی های زنان را در راستای استفاده بهینه از نیروهای فعال جامعه و ارتقاء سطح خانوار روستایی، توسعه پایدار و در نهایت توانمند کردن زنان اعلام کرد و بیان داشت: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در امر ساماندهی و ایجاد تعاونی‌ها ظرفیت مناسبی فراهم کرده است.

این مقام مسئول یکی از راه های توانمندسازی جامعه روستایی به خصوص زنان را آموزش دانست و اظهار داشت: آموزش امری ضروری برای اعضا و ارکان تشکل های های کشاورزی در خصوص مسایل مالی، اقتصادی، بازرگانی و آشنایی با قوانین و مقررات و اساسنامه تشکل های بخش کشاورزی است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.

صفایی از جمله راه های تشویق زنان روستایی به حضور در فعالیت های اجتماعی را برگزاری نمایشگاه از دستاوردهای آنان عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی های خوبی برای شرکت در نمایشگاههای  حضوری و مجازی ازتولیدات زنان برگزار شده که سبب افزایش تولید و کارآفرینی در سطح این نوع شرکت ها می شود.

وی اهداف شرکت‌های تعاونی روستایی و کشاورزی را بالا بردن سطح زندگی اعضاء، افزایش تولید محصولات زراعی و دامی با رعایت اهداف توسعه کشاورزی و موازین تعاونی از طریق بهره برداری جمعی و مشترک عنوان کرد.

به گزارش ایرنا؛ در استان کرمانشاه بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که در سال زراعی جاری ۹۸ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و ۳۰۰ هزار هکتار نیز زیر کشت گندم دیم رفته است.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها تعاون روستایی تعاونی اشتغال زایی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاون روستایی تعاونی اشتغال زایی تعاون روستایی تعاونی اشتغال زایی کرمانشاه استان کرمانشاه زنان روستایی هزار هکتار شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۲۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی

به گزارش «تابناک»، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

حضرات بزرگان محترم روحانیت

سلام علیکم

تصور می‌شد، عملیات "وعده صادق" علیه رژیم‌صهیونیستی و نیز آغاز مجدد فعالیت گشت‌ارشاد (با نام جدید طرح نور) بتواند اتفاق پیش‌آمده در یکی دوماه اخیر درباره جناب آقای کاظم‌صدیقی را به محاق ببرد و به فراموش بسپارد.

گواهی می‌دهم هر روز با افراد متعددی در خیابانها، فروشگاهها ، وسایل نقلیه بخصوص مترو مواجه می‌شوم که درباره دو سه موضوع اظهارنظر یا پرسش می‌کنند. این بدان معناست که قضیه از نگاه افکارعمومی نه تنها تمام نشده، بلکه چون شفافیت کامل در آن صورت نگرفته، فضایی از بدبینی را حفظ کرده است.

به عنوان یک علاقمند به روحانیت و معتقد به حفظ شان و جایگاه آن و مهمتر بازگشت مرجعیت این طبقه برای مردم، انتظار دارم موضوع آقای صدیقی استخوان لای زخم نماند. اگر رفتار او صحیح،قابل دفاع و بدون خدشه است، صراحتا اعلام و ابهامات جامعه برطرف شود. در غیراین صورت، توقع جامعه مبنی بر برخورد بدون تبعیض با ایشان عملی گردد.

توجه به عبارت مشهور "حسنات الابرار، سیئات المقربین" اقتضا دارد که مواجهه با اشتباهات کوچک عناصری که تابلو نظام به شمار می روند، سخت باشد تا امید و اطمینان مردم افزایش یابد.

متاسفانه حضور آقای صدیقی در نمازجمعه و توجیهات طلبکارانه‌ای که در برابر شائبه ها بیان داشت، سوءتفاهم‌های موجود را افزایش داد و بیم آن می رود این دمل چرکین سربسته بماند و بعدها خدای ناکرده عواقبش دامنگیر همه روحانیت (که قطعا بسیاری از آنها از آن دفاع نمی‌کنند) شود. 

آنچه نوشته شد صرفا گزارشی از حرفهای شفاف مردم کوچه و بازار است. چشم بستن برواقعیت، واقعیت را از بین نمی برد بلکه دیر یا زود، روی تلخ خود را نشان می دهد.

والامر الیکم

دیگر خبرها

  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند