Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:39:51 GMT

هزینه در آموزش اتباع خارجی، سرمایه‌گذاری است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۳۰۳۱

هزینه در آموزش اتباع خارجی، سرمایه‌گذاری است

ایسنا/یزد استاندرا یزد ضمن تاکید بر تدوین سند تحول پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی با لحاظ پیوست عدالت آموزشی و اجتماعی، در مورد هزینه‎های آموزش اتباع خارجی گفت: آموزش در این حوزه سرمایه‌گذاری است.

«مهران فاطمی» در نشست شورای آموزش و پرورش استان که شب گذشته در تالار فرهنگیان یزد برگزار شد، «ایاب و ذهاب دانش آموزان» را یکی از دغدغه های خانواده ها در آستانه بازگشایی مدارس دانست و گفت: جلسه ای به منظور تصمیم گیری هزینه سرویس مدارس، در سطح اداره کل آموزش و پرورش و شهرداری یزد برگزار و تدابیر لازم در خصوص تامین سرویس مدارس اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار دو هزار و ۵۰۰ نفری تعداد بی‌سوادان استان اشاره و خاطرنشان کرد: عموم مردم استان یزد توجه ویژه‌ای به تحصیل فرزندان خود دارند و بخش عمده این آمار متعلق به مهاجرین از سایر استان‌ها و اتباع خارجی است که باید برنامه ریزی های لازم در این حوزه انجام شود.

استاندار ادامه داد: سرمایه‌گذاری در امر آموزش به ویژه آموزش اتباع خارجی هزینه نیست و نتایج آن در دراز مدت قابل مشاهده خواهد بود.

فاطمی با اشاره به مسائل و مشکلات پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان، بیان کرد: در راستای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف این بخش، ظرف مدت یک ماه سند تحولی مبتنی بر دو رکن المپیادها و جشنواره‌ها با پیوست عدالت آموزشی و اجتماعی و نگاه به استعدادهای برتر در سطح استان، تدوین و جهت تصویب در این شورا و ستاد فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان استان ارائه شود.

وی در ادامه از حمایت همه جانبه استان در امر پژوهش و نوآوری به ویژه در حوزه آموزش و پرورش خبر داد.

استاندار به نگاه ویژه استان به دانش‌آموزان افتخارآفرین در المپیادها و جشنواره‌های علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین المللی اشاره و اظهار کرد: در کنار مسائل تربیتی و عقیدتی که همواره مورد تاکید ماست، برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌های مالی و معنوی لازم جهت پیشتازی و افتخارآفرینی آموزش و پرورش یزد در سطوح ملی و بین المللی انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای آموزش و پرورش استان یزد استاندار يزد آموزش و پرورش اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن تبریک روز معلم، گفت: نقش معلمان و فرهنگیان بواسطه علم آموزی تعیین کننده بوده و سعادت جامعه در گروه توجه جایگاه آنان نهفته است.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در کشور افزود: معلمان ما در حداقل فضاها و امکانات بیشترین خدمات و آموزش را ارایه کرده و رفع نیاز و دغدغه آنان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه مهاباد با اشاره به فرا رسیدن روز آزادی مطبوعات نیز گفت: امروزه اتفاقاتی در جهان غرب بویژه در امپراطوری رسانه های استکبار رخ می دهد که تمام ادعاهای حقوق بشر و آزادی مطبوعات را زیر سوال برده است.

ماموستا امامی ضمن انتقاد به سرکوب و برخورد با دانشجویان حامی مردم غزه در آمریکا افزود: تنها گناه دانشگاهیان آمریکایی حمایت از مظلومیت مردم بی گناه فلسطین بوده که طی این مدت با اعتراضات خود وجدان انسانی را به نمایش گذاشتند.

وی همچنین با اشاره به مناسب های روز ماما و بیماری ضعب العلاج نیز گفت: رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال یکی از اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم بوده که در جهت ارتقای سلامت جامعه محقق شده است.

ماموستا امامی در ادامه به سالروز شهادت امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) فردی بود که همواره به اتحاد و برادری بین شیعه و سنی تاکید کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان و مذاهب مختلف نباید تحت تاثیر رسانه های غرب قرار گیرند، افزود: در همین راستا امام صادق علیه ااسلام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کرد.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگه‌وت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • ورود ۷۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲
  • آموزش و پرورش بوشهر ویژه‌تر دیده شود/ لزوم ساخت کلاس‌های درس جدید
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • بزودی، ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • ‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • قایباف:باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود