Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت: استان با 429 سازمان مردم نهاد و تشکل غیر دولتی رتبه چهارم کشور را در سطح کشور در  اختیار دارد. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در همایش بزرگداشت روز ملی تشکل ها و مشارکت اجتماعی، خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین معیار های توسعه اجتماعی هر کشور ، فعالیت سازمان های مردم نهاد است که از آن به عنوان سرمایه اجتماعی یاد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر مشارکت های سازمان های مردم نهاد در سطح کشور و استان نباشد، بار مضاعفی بر دوش دولتمردان و  دستگاه های اجرایی قرار خواهد گرفت. 

به گفته وی؛ سازمان های مردم نهاد به نوعی خیر و نیکوکارند زیرا با نیت خیر خواهانه و از روی حس انسان دوستانه و به صورت داوطللبانه فعالیت می نمایند که بسیار ارزشمند است.

استاندار تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه، کمک کار خوبی برای دولت می باشند و همواره دراتفاقات ناگوار نظیر شیوع بیماری کرونا، سیل ، زلزله و... در راستای کاهش مشکلات مردم حضوری فعال داشته اند. 

قناعت تأکید کرد: سازمان های مردم نهاد در زمان بیماری کرونا در کنار اقناع افکار عمومی، از مردم حمایت ها نمودند که جای تقدیر است.

به گفته وی؛ جایگاه مشارکت اجتماعی سازمان های مردم نهاد در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ،آموزه های دینی و فرمایشات امامین انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری(حفظه الله) مورد تأکید قرار گرفته است.

وی متذکر شد: اولین سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیر دولتی با اندیشه توسعه مشارکت های اجتماعی بعد از انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی (ره) با تشکیل ارتش 20 میلیونی و بسج مستضعفین در دی ماه 1358 صورت گرفت. 

استاندار ادامه داد: امروز بزرگان و فرماندهان ارتش و سپاه ما زمانی که کار ارزشمند و بزرگی را انجام می دهند آن کار را به عنوان یک حرکت بسیجی معرفی می کنند که نشان دهنده  جایگاه و عظمت بسیج است، لذا جنس کار و فعالیت سازمان های مردم نهاد نیز از  جنس کارهای  بسیج داوطلبانه، انسان دوستانه و خیر خواهانه است. 

قناعت گفت: این که خراسان جنوبی به لحاظ تعداد  سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیر دولتی، رتبه چهارم کشور را در  اختیار  دارد، نشانگر فرهنگ بالا و غنی مردم استان و شور و نشاط و انگیزه در بین اعضای این مجموعه هاست. 

وی تصریح کرد: گرچه  سازمان های مردم نهاد  در اجرایی شدن طرح مردمی سازی یارانه ها به خوبی کمک کار دولت بودند اما  کافی نیست و باید در راستای اقناع سازی افکار عمومی بیشتر در این بخش کار شود.

به گفته وی؛ آیت الله رئیسی مخلصانه و صادقانه در راستای اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها وارد میدان شدند زیرا یکی از چالش های جدی و مهم  کشور، انجام همین طرح عظیم است زیرا قبل از آن  به هر میزان که پول نفت، و... حاصل می شد باید جای ارز 4 هزار و 200 تومانی را پر می کرد و این در حالی بود که بخش اندکی از آن به سفره مردم برمی گشت. 

استاندار خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اساسی، کلیدی و محوری دولت سیزدهم خانه دار شدن مردم بویژه قشرهای متوسط با اجرای طرح نهضت ملی مسکن می باشد.

قناعت ادامه داد: دولت طرح نهضت ملی مسکن را اجرایی نمود اما به جهت گران شدن برخی از کالاها قیمت تمام  شده برای اشخاص بالا رفته لذا پیگیری هایی در دست انجام است تا سهم آورده مردم در مسکن کم شود.

به گفته وی؛ سازمان های مردم نهاد باید به اولویت های استان نظیر راه آهن، جاده ، آب ،بهداشت ، موضوعات فرهنگی و... توجه ویژه ای اشته باشند. 

وی متذکر شد: سازمان های مردم نهاد باید درراستای منافع استان و خارج از گروه های سیاسی فعالیت نمایند، لذا استقلال سمن ها باید حفظ شود و آنها باید خود را سرباز نظام و ولایت بدانند که خوشبختانه تاکنون اینگونه بوده است.

به گفته وی؛ تعداد معلولین استان به دلیل ازدواج های فامیلی بالاست و... که باید سازمان های مردم نهاد، روی این موضوعات کار کنند.

استاندار با ذکر این نکته که یکی از ضعف های ما در ادارات کادر سازی است، گفت: اینجانب نهمین استاندار استان هستم  و قبل از بنده نیز هیچکدام از استانداران بومی نبوده اند که این، اشکالی بزرگ است، بنا بر این تلاش می کنیم استاندار بعدی بومی باشد. 

قناعت ادامه داد: اگر چه استاندار را ما انتخاب نمی کنیم اما می توانیم از دهها مؤلفه یکی ما باشیم که در این خصوص نظر خود را بگوییم البته به شرطی که مردم با او تعامل نمایند

وی افزود: اینجانب در جلسه معارفه خود به موضوع  کادر سازی اشاره کردم لذا  به جز دو مدیر مابقی همه بومی اند لذا بچه حزب اللهی ها باید در این دولت بالا بیایند البته در کنار تعهد از تخصص نیز برخوردار باشند. .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هفته تشکل ها و مشارکت های اجتماعی رتبه چهارم کشوری سازمان مردم نهاد خراسان جنوبی سازمان های مردم نهاد مردم نهاد و تشکل خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۳۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در مراسم بهره برداری از ۲ هزار و ۹۵۰ طرح بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: این طرح های محرومیت زدایی پارسال با همکاری ۶ هزار گروه جهادی در سطح استان خراسان رضوی اجرا شد.

وی گفت: سال گذشته بسیج سازندگی ۲ هزار و ۶۸۰  پنل‌ خورشیدی خانگی را به سرانجام رساند که در خراسان رضوی هم تعداد خوبی اجرا شد و ۳۰ مورد در منطقه بردسکن انجام شده است که به بهره برداری رسید.

سردار محمد زهرایی افزود: اجرای طرح پنل‌های خورشیدی برای حمایت از روستاییان در اولویت بسیج سازندگی کشور است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: طرح ملی جهش تولید با مشارکت مردم را بسیج طی یک ماه آینده به دولت و مجلس ارائه می‌کند که طرح‌های اشتغال زایی و تولیدی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد.

وی گفت: بسیج سازندگی پارسال ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند و در سال گذشته با احیای واحد‌های صنعتی، از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

آبرسانی به ۱۷۰۰ روستای محروم کشور در دولت سیزدهم
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ابراز داشت: اجرای طرح جامع محرومیت‌زدایی به صورت مردم‌پایه از ابتدای دولت سیزدهم آغاز شده که در آن چند بخش شامل آبرسانی به روستاها، آبخیزداری و ایجاد راه روستایی در اولویت قرار گرفته است و در این زمینه آبرسانی هزار و ۷۰۰ روستا انجام شد.

سردار زهرایی ادامه داد: در طرح «از آبخیز تا جالیز» با صرف هزینه ۹ هزار میلیارد ریال ۶۹۰ پروژه این طرح در روستا‌های کشور اجرا شد.

وی بیان داشت: با اینکه این سازمان فقط هشت درصد از سهمیه قیر کشور را در اختیار دارد، اما برای آسفالت راه روستایی در بسیاری از نقاط کشور آماده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار توزیع شده در کشور، ۶۰ هزار میلیارد تومان به صورت متمرکز توزیع شده که سهم بسیج سازندگی از این میزان سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، ۴۰ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات نیز در اختیار استانداران است.

به گفته وی، سازمان بسیج سازندگی پارسال ۲ هزار و ۶۸۰ نیروگاه پنج کیلوواتی را در قالب طرح «جهاد روشنایی» برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نصب کرد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است