Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:26:12 GMT

جلسه امروز پارلمان لیبی برای حل بحران سیاسی این کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۳۲۱۹

جلسه امروز پارلمان لیبی برای حل بحران سیاسی این کشور

پارلمان لیبی اعلام کرد که امروز (دوشنبه) برای بررسی راه‌های خروج از بن‌بست سیاسی موجود در کشور و تکمیل روند مذاکرات درباره قانون اساسی تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، فتحی المریمی، مشاور رسانه‌ای رئیس پارلمان لیبی اعلام کرد که این پارلمان امروز در شهر طبرق جلسه رسمی به ریاست فوزی النویری، معاون اول رئیس پارلمان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المریمی اظهار کرد: در این جلسه درباره بن‌بست سیاسی موجود در کشور و راه‌های پیشبرد روند سیاسی ابتدا با تکمیل روند مذاکرات درباره قانون اساسی گفتگو خواهد شد و برخی پیشنویس‌های آماده برای ارائه تصویب خواهند شد.

از طرف دیگر برخی منابع لیبیایی اعلام کردند که عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی در مصر دیداری با خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت لیبی داشت و آن دو گزینه‌های جایگزین برای دولت لیبی به جای عبد الحمید الدبیبه و فتحی باشاغا را بررسی کردند.

برخی منابع لیبیایی دیگر نیز فاش کردند، در حال حاضر مذاکراتی میان طرف‌های لیبیایی درباره تشکیل کابینه سوم در دست انجام است، و این کابینه هدایت مرحله فعلی تا زمان برگزاری انتخابات را بر عهده می‌گیرد و کابینه‌های الدبیبه و باشاغا کنار می‌روند.

به گفته این منابع، با وجود اینکه تا این لحظه توافق نهایی درباره تشکیل کابینه‌ای جدید حاصل نشده و این محتمل‌ترین سناریوی بسیاری از طرف‌ها است اما تمامی گزینه‌ها برای خروج از بن‌بست فعلی مطرح هستند.

لیبی با یک بحران سیاسی رو به افزایش مواجه است و دو کابینه در این کشور وجود دارد، اولی به ریاست فتحی باشاغا که مارس گذشته پارلمان طبرق به آن رای اعتماد داد و دومی کابینه دولت وحدت ملی لیبی به ریاست الدبیبه است که بیش از یک سال قبل بر اساس توافق‌های سیاسی با نظارت سازمان ملل تشکیل شد و الدبیبه تاکید دارد که قدرت را تنها پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی تحویل خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لیبی پارلمان لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌کارشناس هواشناسی گفت: هوای مازندران تا سه شنبه هفته آینده با آسمانی صاف و قسمتی ابری و روند افزایش نسبی و تدریجی دما همراه است.

فرجی افزود: در پی روند افزایش دما ، این مدت دما در مناطق مرکزی و شرقی استان به حدود ۳۰ درجه می رسد.

 

وی با بیان اینکه چهارشنبه با تغییر جریانات جوی ،کاهش نسبی دما و گاهی افزایش ابر خواهیم داشت ،گفت: شرایط برای بارشهای پراکنده در ارتفاعات استان فراهم است.

کارشناس هواشناسی مازندران افزود: دریا نیز امروز موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

فرجی خاطرنشان کرد: دیروز ساری و آمل با دمای ۲۷ درجه بیشترین و امروز بلده با دمای ۳ درجه سانتیگراد بالای صفر کمترین دما  را در استان داشتند.

 

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران