Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:14:45 GMT

بهره وري، رکن اساسي رشد و تعالي سازماني

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۳۶۷۶

خبرگزاری آریا-معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: رشد و تعالی سازمانی منوط به بهره ورسازی کارکنان و اصلاح فرآیند‌ها است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وبدا، دکتر بهروز رحیمی، در دوره آموزشی برنامه ارتقای بهره وری وزارت بهداشت و سازمان‌های وابسته، در دیدار با مدیران تحول اداری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، با بیان اینکه نظام سلامت یکی از نظام‌های مهم و بهره ور در کشور است، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظام سلامت با توجه به عملکرد خود در 40 سال اخیر و موفقیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی، تولید، فناوری و تحقیقات کسب کرده، یکی از نظام‌هایی بوده است که بهره وری در آن کاملا مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 اهمیت حذف بروکراسی‌های معیوب اداری در سازمان‌ها
 وی با اشاره به اهمیت حذف بروکراسی‌های معیوب اداری در سازمان ها، بیان کرد: یکی از اقداماتی که می‌تواند سازمان را به سمت تعالی و بهره وری هدایت کند، حذف بروکراسی معیوب اداری از سازمان است که باید مدیران تحول اداری به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 دکتر رحیمی در ادامه اظهار کرد: بروکراسی معیوب اداری، کارکنان و ارباب رجوع را خسته می‌کند و چابکی و چالاکی سازمان را از بین می‌برد و باعث می‌شود بی انگیزگی در همه ابعاد مختلف سازمان نهادینه شود.
 معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تغییر و تحول لازمه هر سازمانی است، تصریح کرد: ایده‌های نو و تغییر در فرآیند‌های معیوب اداری و سازمانی آنقدر جای کار و برنامه ریزی دارد که می‌توان گفت تغییر در ساختار سازمانی و تحول هرگز به انتهای خود نمی‌رسد.
 وی در ادامه نیروی انسانی را یک منبع استراتژیک در علم مدیریت دانست و گفت: توجه به بهره وری نیروی انسانی نقش موثری در افزایش کارایی سازمان دارد که شناسایی عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی باید موردتوجه مدیران تحول اداری باشد.
 دکتر رحیمی همچنین تاکید کرد: مدیران با افزایش بهره وری در سازمان‌های خود می‌توانند راه رسیدن به اهداف سازمانی و توسعه و پیشرفت کشور را هموار کنند که در این مسیر باید مولفه‌های تاثیرگذار بر بهره وری نیروی انسانی شناسایی شود.
 وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی در وزارت بهداشت رکنی اساسی و محور اصلی توسعه است، تصریح کرد: بخش اعظم موفقیت‌های نظام سلامت مرهون نظام آموزشی کامل و جامعی است که در این حوزه وجود دارد.
 معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: رسیدن به اهداف بزرگ با بهره گیری از برنامه ریزی و مشارکت جمعی و اعتقاد و باورپذیری عمومی به راحتی قابل دستیابی است که اقدامات بزرگی مانند تزریق 150 میلیون دوز واکسن در جریان مقابله با کرونا در کشور از آن جمله است.
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمانی نیروی انسانی وزارت بهداشت معیوب اداری بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در نشست با مسئولان، صاحب نظران و حلقه‌های میانی مردمی سازی تولید که در چارچوب دیدار‌های نخبگانی در دفتر استاندار برگزار شد، گفت: امروز برای عرضه محصولات نباید وابسته مکان بود و باید از بستر‌های متفاوت برای عرضه محصولات بهره گرفت.

وی با بیان اینکه تولیدات بدون نیاز به کارخانه امروز وجود دارد  خطاب به حاضران افزود: شما به واسطه تجربه تعاملات خود با مدیران باید روش‌های جدید خلق کنید.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه جریان اقتصادی استان قابل قبول است، تاکید کرد: براساس فرمایش  مقام معظم رهبری که گفته اند: موانع بخش خصوصی را بردارید، وظیفه ما این است که مانع ایجاد نکنیم،  بر این اساس باید فرهنگ سازی کنیم تا مانع ایجاد نشود و موانع موجود را برداریم و در گام بعدی باید اقدام به تسهیل و روان سازی کنیم.

نظری با بیان اینکه تکلیف جریان اقتصاد استان از نظر ما روشن است، یادآور شد:  با بخش خصوصی و شورای گفت‌وگوی دولت به طور کامل در تعامل هستیم و موضوعات به خوبی دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اتکا به بهره‌وری گفت: ظرفیت‌های مردمی روستا‌ها و گروه‌های جهادی مقیم در روستا می‌توانند  در این زمینه تاثیرگذار باشند و ظرفیت‌ها را بازشناسی و مشکلات روستا را احصا کنند.

استاندار خراسان رضوی فعال شدن کارخانه‌های راکد و احیای قنات‌های موجود در روستا‌های استان را از اقداماتی برشمرد که می‌توان ازظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی بهره گرفت.

نظری افزود: گفت: با همت گروه‌های جهادی و بسیج مردم می‌توان با یک همت اعتبار در یک سال ۳ هزار قنات در خراسان رضوی را احیا کرد تا آب در روستا‌ها جاری شود

دیگر خبرها

  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم