Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:23:36 GMT

چرا سرمایه‌گذار از همدان فرار می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۴۲۰۶

چرا سرمایه‌گذار از همدان فرار می‌کند؟

ایسنا/همدان جزیره شادی، عصر طلایی هگمتانه، اسکای مال، شهرک ویلایی،هتل شادی، میدان میوه و تره‌بار، هتل ندیمی، پرشین یاقوت و کارخانه خودروسازی نام‌های آشنایی است که در سالهای اخیر لااقل یکبار به گوش همدانی‌ها رسیده است.

پروژه‌هایی که قرار بود موجب رونق اقتصاد و اشتغال استان همدان به ویژه شهرهمدان باشد اما تعدادی از این پروژه‌ها بعد از شروع احداث به صورت نیمه‌کاره رها شدند و سرمایه‌گذار آنها رغبتی به ادامه کار خود ندارند و تعدادی نیز همچنان درگیر دریافت مجوز هستند و روند ساختشان طولانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی از سرمایه‌گذاران این پروژه‌ها درباره چرایی رها شدن پروژه‌هایشان سوأل می‌کنیم همه باهم، سنگ‌اندازی‌های مدیران همدانی را علل این کار می‌دانند و می‌گویند در همدان نمی‌توان سرمایه‌گذاری کرد.

متأسفانه تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران که بومی همدان نیز هستند بعد از شروع به کار با مخالفتها و سنگ‌اندازی برخی افراد روبرو شدند و تصمیم گرفتند سرمایه خود را در جای دیگری هزینه کنند. این در حالیست که دردهه ۹۰ شعار مدیران ارشد استان همدان "پهن کردن فرش قرمز" برای سرمایه‌گذار بود و حتی همایشی که در سال ۹۳ با عنوان همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان برگزار شد که در این همایش سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی زیادی شرکت کردند و قراردادهای زیادی منعقد شد اما با این وجود خروجی این همایش خیلی ملموس نبود و پروژه‌های سرمایه‌گذاری یکی پس از دیگری به خواب رفت.

به راستی چه قدرتی در همدان اجازه فعالیت به سرمایه‌گذار را نمی‌دهد؟ چرا مدیران همدانی بعد از دادن مجوزهای سرمایه‌گذاری و شروع پروژه، شروع به مخالفت کرده و سرمایه‌گذار را به ستوه می‌آوردند تا جایی که پروژه رها شده و خاک می‌خورد.

خبرگزاری ایسنا قصد دارد موضوع سرمایه‌گذاری در استان و دلایل فرار سرمایه‌گذاران از همدان و نیمه کاره ماندن پروژه‌ها را بررسی کند که این نشست گام نخست در این زمینه است که با حضور مدیران استانی و شورای شهر و سرمایه‌گذاران برگزار شد.

جذب ۳ سرمایه‌گذار جدید در همدان

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه عوامل زیادی در سرمایه‌گذاری دخالت دارند، گفت: از اسفند ۱۴۰۰ سه طرح سرمایه‌گذاری به مبلغ ۷ میلیون دلار با اشتغال بیش از ۴۹۳ نفر در استان همدان جذب شده است.

حسین پیمانی در نشست "بررسی علل سرمایه‌گذار از همدان" که در دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد، اظهار کرد: کارهای خوبی در استان همدان برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار خارجی انجام شد اما به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه، خیلی از سرمایه‌گذاران خارجی نتوانستند در استان بمانند.

وی با بیان اینکه جایی که امنیت سرمایه‌گذاری وجود دارد با استقبال بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران روبرو خواهد بود، تصریح کرد: خوشبختانه با تعاملاتی که با کشورهای منطقه ایجاد شده شرایط بهتر شده است به طوریکه از اسفند ۱۴۰۰ سه سرمایه‌گذار در استان جذب شده که دو سرمایه گذار در شهرستان رزن و یک سرمایه‌گذار در شهرستان تویسرکان با ۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جذب شده است.

نبود فرودگاه و آب؛ از دلایل عدم جذب سرمایه‌گذار

وی با اشاره به اینکه در دو هفته آینده دو تا سه مورد سرمایه‌گذار جدید جذب خواهیم کرد، افزود:  یکی از دلایل اصلی که سرمایه‌گذار در استان جذب نشده بحث‌های تحریمی بوده و در درجه بعدی مباحث زیرساختی است به‌طوریکه در استان نیازمند زیرساختهای اساسی از قبیل فرودگاه و  شرایط آب و هوایی به خصوص آب هستیم تا بتوانیم سرمایه‌گذار را در استان نگه داریم چرا که سرمایه‌داران به شرایط زیرساختی استانها توجه ویژه‌ای دارند. ما با چند سرمایه‌گذار جلسات متعددی داشتیم و اولین سوألی که از ما داشتند این بوده که چرا فرودگاه همدان فعال نیست؟

پیمانی با تأکید براینکه استان همدان در بحث گردشگری ظرفیت بالایی دارد، ادامه داد: با وجود تلاش‌هایی که در استان انجام شده است اما به دلایل مختلف فرودگاه همدان فعالیت ندارد.

وی با بیان اینکه درتمام نقاط دنیا مهم‌ترین مسئله برای یک سرمایه‌گذار امنیت سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری یک افق ۱۰ تا ۱۵ ساله دارد که افراد بررسی می‌کنند و سود حاصل از سرمایه‌گذاری را حساب می‌کنند و بعد تصمیم به شروع کار می‌گیرند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان یادآور شد: نوسان ارز و تورم از مواردی است که سرمایه‌گذاران به آن توجه می‌کنند و این موضوع از مواردی است که  باعث شده سرمایه‌گذاران خارجی و حتی داخلی رغبتی به سرمایه‌گذاری نداشته باشند و وارد فضاهای دیگری می‌شوند. 

توقف اخذ مجوز در برخی ادارات همدان

این مقام مسئول درباره اینکه نبود زیرساخت کافی در استان باعث شده سرمایه‌گذاران جذب استان نشوند، افزود: در طی سالهای اخیر راه آهن استان همدان تغییر زیادی کرده و شرایط ریلی استان بهتر شده ولی به هرحال یک سرمایه‌گذار همه جوانب را می‌سنجد به‌طوریکه مباحثی از جمله زمین، آب و فرودگاه از جمله مواردی است که در جذب سرمایه‌‎گذار دخیل است.

وی با اشاره به توقف روند اخذ مجوز در برخی ادارات، بیان کرد: ظرف دو هفته مجوزهای لازم از تهران گرفته شد که این مدت زمان کم در استان‌ها سابقه ندارد اما سرمایه‌گذار در بخش‌های دیگر که مربوط به شهرداری، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی بوده دچار مشکل می‌شود و کار توقف پیدا می‌کند. بنابراین حتی اگر ظرف یک هفته مجوزهای لازم را  دفتر خدمات سرمایه‌گذاری بگیرد در این ارگان‌ها توقف پیدا می‌کند.

پیمانی اظهارکرد: پیش‌بینی شده با سرمایه‌گذاری‌ها و فراهم کردن شرایط برای سرمایه گذار بین ۲۷ تا ۴۰ هزار اشتغال در استان ایجاد می‌شود.

بعضی از مدیران همدان سلیقه‌ای عمل می‌کنند

یک فعال بخش مسکن همدان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه متأسفانه بعضی از مدیران همدان سلیقه‌ای عمل می‌کنند و تابع قانون نیستند، افزود: سرمایه‌گذاران بزرگی از جمله مجتمع اقتصادی کمیته امداد را برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن به همدان آوردم و در زمین اعتمادیه شروع به کار کرده بود اما بعد از شروع، میراث فرهنگی از ادامه کار جلوگیری کرد.

غلامرضا حسینی‌پناه با بیان اینکه همدان در صنعت ضعیف است و بیشترین سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در مسکن است، گفت: سرمایه‌گذاران داخلی همدان در زمینه مسکن قوی نیستند و مجبوریم سرمایه‌گذار خارجی را جذب استان کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه شهرداری، شورای شهر و ادارات استان همدان توجهی به سرمایه‌گذار نمی‌کنند، ادامه داد:  شخصی در همدان سرمایه‌گذاری کرده اما به دلیل فشارها ومشکلات مختلفی که برایش ایجاد کردند، سکته کرد و از ایران رفت.

حسینی‌پناه درباره هزینه‌هایی که به سرمایه‌گذاران برای اخذ مجوز و صدور پروانه و تجهیز کارگاه تحمیل می‌شود اما بعد به دلیل ورود برخی افراد مخالف پروژه متوقف می‌شود، تصریح کرد: سرمایه‌گذار هزینه‌های زیادی برای اخذ مجوز و تجهیز کارگاه می‌کند اما بعد از شروع کار پروژه را متوقف می‌کنند و اصلا به این موضوع توجهی نمی‌شود که در این پروژه‌ها چه میزان اشتغالزایی ایجاد شده است.

مدیران اهمیتی به سرمایه‌گذار نمی‌دهند

 این فعال اقتصادی اظهارکرد: هیچ کدام از مدیران اهمیتی به سرمایه‌گذار نمی‌دهند و به جرأت می‌توان گفت ۸۰ درصد از مدیران همدان فقط می‌خواهند بدون دردسر مدیریت کنند که یکی از مشکلات مدیریتی همدان است.

وی با بیان اینکه یک سرمایه‌گذار در بخش ساختمان باید یکسال دوندگی کند تا بتواند پروانه دریافت کند، افزود: بعد از اینکه پروانه صادر می‌شود مدیرکل میراث فرهنگی به دلیل اینکه خوشش نمی‌آید با اجرای پروژه مخالفت می‌کند.درحالیکه باید شهرداری از حق سرمایه‌گذار حمایت کند چرا که با اجازه میراث فرهنگی پروانه را صادر کرده است.

حسینی پناه ادامه داد: متأسفانه با تغییر مدیریتی سرمایه‌گذار دچار مشکل می‌شود به‌طوریکه مجوزی که در زمان یک مدیر اخذ کرده در زمان مدیر جدید تغییر می‌کند.

این سرمایه‌گذار بخش مسکن یادآور شد: در سال ۸۰ اولین بلند مرتبه سازی توسط بنده در همدان انجام شد و با اعتقاد به اینکه می‌توانم در این شهر کار کنم وارد کار شدم اما درحال حاضر نه تنها حاضر به سرمایه‌گذاری نیستم بلکه هر کس دیگری هم بخواهد در این شهر سرمایه‌گذاری کند توصیه می‌کنم وارد این عرصه نشود چون هیچ کس در همدان حمایت نخواهد کرد.

بزرگترین مشکل همدان زمان اخذ پروانه ساختمانی است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری شورای شهر همدان نیز در ادامه این جلسه اظهارکرد: شهر همدان یک سوم جمعیت استان را دارد و درصد بالایی از مباحث مالی استان در این شهر اتفاق می‌افتد و بزرگترین صنعتی که در همدان فعال است صنعت ساختمان است.

حمید بادامی نجات با بیان اینکه در حوزه مسکن مشکلاتی در همدان داریم که باعث شده سرمایه‌گذاران خُرد هم نتوانند به‌خوبی کار کنند چه برسد به انبوه‌سازان، ادامه داد: بزرگترین مشکل همدان زمان اخذ پروانه ساختمانی است به‌طوریکه پروانه ساختمانی در همدان طولانی است که گلایه همیشگی انبوه‌سازان است.

وی با اشاره به اینکه امروز زمان صدور پروانه یک ساختمان به‌طور میانگین ۹ ماه تا یکسال است که باید به یک ماه کاهش پیدا کند، افزود:  بخشی از این مشکل به زیرساخت‌ها برمی‌گردد که در سه چهار سال گذشته تلاش کردیم در حوزه فناوری اطللاعات زیرساخت‌ها را فراهم کنیم به‌طوریکه اگر از شهریور ماه نرم افزار جامع یکپارچه‌ نوسازی و شهرسازی در شهرداری مستقر شود یک بخشی از کارهاه را برون سپاری و تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه ضعف اصلی همدان این است که صدای مخالف شنیده می‌شود و موافقان محافظه کاری می‌کنند، تأکید کرد: سرمایه‌گذاران برخی از پروژه های سرمایه‌گذاری همدان  به دلیل اینکه روند طولانی شده ترجیح دادند در جای دیگری سرمایه‌گذاری کنند و از همدان رفتند.

تا پروژه‌های نیمه‌کاره تعیین تکلیف نشود نباید دنبال سرمایه‌گذار برویم

بادامی نجات با بیان اینکه بازگرداندن سرمایه‌گذاری که می‌رود سخت است، اظهارکرد: به نظر من باید روزی که به پروژه‌هایی مثل پروژه اقتصادی کمیته امداد و یا اسکای مال پروانه می‌دادند فکر عوارض آن را می‌کردند.

وی با تأکید براینکه کاری از اول شروع نشود بهتر از این است که شروع شود و وسط کار بماند، افزود: این باعث می‌شود اعتماد سرمایه‌گذار از بین برود که بخشی به عدم تخصص و کارشناسان ما برمی‌گردد چون تخصص ندارند اشتباهی می‌کنند که دامن همه را می‌گیرد و نگاه سرمایه‌گذاری را بد می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام شهر همدان، ادامه داد: تا این پروژه‌ها تعیین تکلیف نشود نباید دنبال سرمایه‌گذار برویم. گاهی آسیب جلوگیری، بیشتر از آن اتفاق است.

با گفتار درمانی نمی‌توان سرمایه‌گذار جذب کرد

بادامی نجات با بیان اینکه سرمایه‌گذار با حساب و کتاب وارد یک طرح یا پروژه اقتصادی می‌شود و با گفتار درمانی نمی‌توان سرمایه‌گذار جذب کرد، گفت: یکی از راه‌های جلب سرمایه‌گذار این است که پروژه‌های نیمه کاره همدان را تعیین تکلیف کنیم.

وی با اشاره به پروژه نیمه کاره میدان میوه و تره‌بار همدان، افزود: باید در همدان مشخص شود این پروژه چه می‌خواهد شود.

وی با بیان اینکه مشکل اجتماعی بابت میدان میوه‌وتره‌بار در شهر ایجاد شده است، تصریح کرد: یک ظرفیت بزرگی در همدان داریم به‌طوریکه ۱۰ استان را در سه ساعت می‌توانیم برویم و اجرای پروژه میدان‌میوه و تره بار یکی از پروژه‌هایی است که می‌توانست به اقتصاد شهر همدان کمک کند.

میدان میوه‌وتره‌بار و عصرطلایی هگمتانه هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند

رئیس کمیسیون اقتصادی،سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه پروژه میدان میوه‌وتره‌بار به دلیل برخی اختلافات حقوقی گیر کرده است، خاطرنشان کرد: باید این پروژه هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

بادامی‌نجات با اشاره به پروژه عصر طلایی هگمتانه، بیان کرد: این پروژه در یک مرحله بحث‌های مالی گیر کرده است.

وی با بیان  اینکه اگر گفته می‌شود اسکای مال در وسط شهر است, عصر طلایی هگمتانه که در ورودی شهر قرار دارد، تأکید کرد: این پروژه هتل، پاساژ، مال دارد و یکی از کارهای خوبی است که قبلا از سمت مدیریت شهری کمک‌هایی شده و باید تعیین تکلیف شود.

اسکای مال؛ نقطه تاریک در سرمایه‌گذاری همدان

عضو شورای شهر همدان با تأکید براینکه اسکای مال باید تعیین تکلیف شود، گفت: اسکای مال در این شهر یک نقطه تاریک برای سرمایه‌گذاری است. این موضوعی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. اگر مشکلی داشت نباید از اول مجوزی به این پروژه داده می‌شد.

وی با بیان اینکه اگر اسکای مال در کنار یک نهاد امنیتی بوده و مشکلات ترافیکی برای منطقه ایجاد می‌کند نباید از اول موافقت می‌کردند، نمی‌شود که این حجم از سرمایه‌گذاری را متوقف کنیم، ادامه داد: نباید اجازه می‌دادند در آنجا پروژه انجام شود ولی حالا که اجازه داده شده و سرمایه‌گذار با مخابرات که بیلان مالی بالایی دارد کار را شروع کرده، نباید متوقف شود.

بادامی با تأکید براینکه توقف یک پروژه آسیبی به مدیران نمی‌‎زند، تصریح کرد: بیشترین آسیب به مردم و کارگران زده می‌شود، چقدر کارگر در این پروژه اشتغال داشتند؟ ضمن اینکه وقتی مالی ساخته می‌شود موضوع فرا منطقه‌ایست.

برخی از مدیران توقف پروژه‌های سرمایه‌گذاری را به عنوان رزومه خود می‌دانند

رئیس کمیسیون اقتصادی،سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان  گفت: تعیین تکلیف پروژه‌ها جمع مدیران را می‌طلبد و مدیریت شهری به تنهایی نمی‌تواند کاری کند.

وی با بیان اینکه برخی از مدیران توقف پروژه‌های سرمایه‌گذاری را به عنوان رزومه خود می‌دانند، افزود: این رزومه نیست که بگوییم فلان پروژه توسط من متوقف شد.اگر مشکل و فسادی وجود داشته باشد که البته نهادهای متولی خود را دارد و وظیفه ما نیست که آدم فاسد پیدا کنیم بلکه وظیفه ما تسهیل کار سرمایه‌گذار است.

بروکراسی اداری به سرمایه‌گذاری آسیب می‌زند

دبیر کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان با بیان اینکه در شهر همدان سرمایه‌گذاری را به عنوان یک واژه عام می‌بینیم که اشتباه است، گفت: باید پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری استان را شناخت و این مسئله حائز اهمیت است.

اکبر رنجبران با اشاره به کم کردن بروکراسی‌ها و ضابطه‌های اداری در سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: بروکراسی‌ها و ضابطه‌های اداری به سرمایه‌گذاری آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار به قدری وارد پروسه اداری می‌شود که یا پشیمان می‌شود یا پشیمانش می‌کنند، ادامه داد: سرمایه‌گذار نباید تمام کارهای اداری را خودش انجام بدهد .

رنجبران با تأکید براینکه باید بسته‌های سرمایه‌گذاری از پیش آماده شده باشد کاری که در مشهد و اصفهان انجام شده، یادآور شد: افرادی که سرمایه‌گذاری بلد نیستند واصلا با این واژه آشنا نیستند اما مداخله‌گر صدرصد این موضوع هستند، بیشترین آسیب‌ها را به این موضوع می‌زنند.

دبیر کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان با اشاره به تأثیرگذاری سرمایه برجامعه، بیان کرد: مسئولان باید بدانند که سرمایه‌گذاری در سطح اقتصاد جامعه چه تأثیری بر گردشگری دارد به‌طوریکه زمانی که سرمایه‌گذاری خوب انجام شود سطح رفاه جامعه بالا می‌رود و مردم راحت‌تر زندگی می‌کنند.

نهادها و ارگانها آماده جذب سرمایه‌گذار نیستند

وی ادامه داد: نهادهای مربوطه یک اطلس با افق ۱۰ ساله تعریف کنند که سرمایه گذار بداند در کجا و با چه زیرساخت‌هایی سرمایه‌گذاری کند.

وی خاطرنشان کرد: دررابطه با بازار سینا و آقاجانی بیگ، تا گردش مالی در یک پروژه تجاری و گردشگری نباشد، آن پاساژ و مغازه دارای ارزش مالی نمی‌شود.

وی با تأکید براینکه سرمایه‌گذار فرار نمی‌کند بلکه این نهادها و ارگانها هستند که آماده جذب سرمایه‌گذار نیستند به همین دلیل سرمایه‌گذار اشتیاق به سرمایه‌گذاری ندارد، اظهارکرد: سرمایه‌گذار نباید در ادارات معطل بماند که از سرمایه‌گذاری پشیمان شود یا پیشنهاد یک منطقه و جای دیگر به او بدهند که از سرمایه‌گذاری در این منطقه صرف نظر کند.

خروج سرمایه‌های مسکن از همدان

رئیس انجمن پیمانکاران همدان نیز در این جلسه با اظهار تأسف از خروج سرمایه‌گذاران همدانی از این استان، اظهار کرد: سرمایه‌های ساخت و ساز مسکن همدان به طرف استانهای شمالی سوق پیدا کردند و عامل آن خود همدان است.

مهدی درویشی با بیان اینکه در کشور کم قانون نداریم ولی  قوانین باید در بعضی جاها انعطاف پذیر باشند، افزود: هیچ انگیزه‌ای برای خم کردن قانون نداریم. کاری اگر نشود به راحتی می‌گوییم نمی‌شود.

شهرداری می‌توانست مشکل میدان بار همدان را حل کند

وی با اشاره به اینکه برخی مدیران همدان در انتخاب سرمایه‌گذار سیاسی برخورد کردند، گفت: استاندارهای ما شناختی روی سرمایه‌گذار نداشتند بلکه افراد سفارش شده را وارد استان کردند.نمی‌دانند این سرمایه‌گذاری که وارد استان می‌شود آیا توان مالی دارد؟

درویشی با بیان اینکه میدان میوه‌وتره بار علاوه بر مشکلات اجتماعی دارای مشکلات بهداشتی است، سیستم دفع فاضلاب ندارد و آلودگی وارد منازل مردم می‌شود، افزود: ممکن است در انتخاب سرمایه‌گذار این پروژه اشتباه کرده باشند اما مدیریتهای بعدی شهرداری می‌توانستند کار میدان بار را اصلاح کنند ولی شهرداری پایشان را در یک کفش کردند، نمی‌شود که نمی‌شود.

وی با تأکید براینکه فقط همدانی‌ها از این موضوع ضربه می‌خورند، ادامه داد: می‌شد انعطاف داشت و یکسری تغییرات داد اما راه بدی که شکایت قضائی بود انتخاب شد و الان وارد پروسه قضائی شده که معلوم نیست چقدر طول بکشد.

وی با بیان اینکه چرا گره‌ای که با دست می‌شد باز کرد انداختیم به دندان، گفت: شهرداری تا زمانی‌که موضوع قضائی حل نشود اجازه ندارد آجر روی آجر بگذارد. کار قفل شد در حالیکه می‌شد سرمایه‌گذار را تغییر داد.

شهرداری عامل گرانی زمین در همدان

درویشی با اشاره به اینکه عامل گرانی زمین در همدان شهرداری است، اظهارکرد: در همدان زمینهای شمالی با کمترین قیمت است و دلیل آن این است که قانون مقررات ملی ساختمان رعایت نمی شود.

رئیس انجمن پیمانکاران همدان ادامه داد: برحسب قانون مقررات ملی ساختمان مبحث ۲و ۴، زمین‌های شمالی  از دیوار پشت می‌توانند نورگذر پیرامونی ایجاد کنند و بدون اینکه کوچکترین مزاحمتی ایجاد شود. مگر همدان خارج از ایران است؟ پس چطور می‌شود در همه جا این دیوار را ایجاد کرد ولی در همدان نمی‌شود؟

وی افزود: فردی که قبلا در همدان سرمایه‌گذاری می‌کرد دو پروژه ۴۰۰ میلیاردی در شمال سرمایه‌گذاری کرده و از همدان رفت. چرا نباید پول در همدان هزینه شود؟ چرا پروانه ساختمانی در همدان به سختی داده می‌شود؟

درویشی با بیان اینکه چه بلایی سر ما آمده که نمی‌خواهیم حداقل‌ها را برای شهروندان فراهم کنیم، اظهارکرد: یک سال در پروانه ساختمای گیر می‌کند که باعث می‌شود قیمت بالا برود . بعد می‌گویند قیمت ملک در همدان بالاست. دلایل بالا بودن قیمت را خود مدیران می‌دانند.

چرتکه شهرداری اجازه سرمایه‌گذاری در همدان نمی‌دهد

وی با تأکید براینکه ماشین حساب کارشناسان شهرداری ماشین حسابهای بین‌المللی نیست، گفت: چرتکه‌های شهرداری بد چرتکه‌ایست و این عاملی می‌شود که در همدان نتوان سرمایه‌گذاری کرد.

رئیس انجمن پیمانکاران همدان با اشاره به اینکه شهرداری همدان خام فروشی می‌کند، افزود: شهرداری زمانی که برای حقوق کارکنانش می‌ماند اقدام به فرش ملک‌هایش می‌کند درحالیکه بهتر است که آن را بسازد تا بفروشد.

وی با اشاره به اینکه اگر بازار سینا به سرمایه‌گذار سپرده شده بود زودتر تمام می‌شد، ادامه داد:  بازار آقاجانی بیگ نیز به مناقصه رفته و همچنان درگیر است.

شهرداری همدان انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری ندارد

درویشی با تأکید براینکه اگر مدیریت استان و شهرداری همدان برروی درآمد پایدار فکر نکند ما هر روزمان بدتر از دیروز است، یادآور شد: شهرداری همدان انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری ندارد و خام فروشی برای آن راحت شده است. ای کاش شهرداری تمام زمین‌هایش را با مشارکت سرمایه‌گذاران انبوه سازی می‌کرد و می‌فروخت وسود می‌کرد.

وی با بیان اینکه اجازه دادن فرار سرمایه از همدان جرم است، تصریح کرد: یکسری جرائم خرد را در بوق و کرنا می‌کنند درحالیکه کمک نکردن به سرمایه‌گذار و اجازه دادن به خروج سرمایه از همدان جرم است.

درویشی یادآور شد: یک ایراد و اشکالی در همدان وجود دارد که مدیران باید بپذیرند و آن این است که وفاق و همدلی در مدیریت استان ما وجود ندارد. سازمانها و ادارات مختلف به مدیری که می‌خواهد کار کند اجازه نمی‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرمايه گذاري پروژه های نیمه تمام شهرداري اقتصاد و دارايي استانی اقتصادی گردشگری شورای شهر همدان پروژه های سرمایه گذاری رئیس کمیسیون اقتصادی تأکید براینکه میدان میوه وتره بار شورای شهر همدان برای سرمایه گذاری همدان با اشاره برای سرمایه گذار سرمایه گذاری توان سرمایه گذار پروانه ساختمانی سرمایه گذاری سرمایه گذاری جذب سرمایه گذار سرمایه گذاری سرمایه گذاری سرمایه گذاری سرمایه گذار سرمایه گذار سرمایه گذار سرمایه گذار یک سرمایه گذار بادامی نجات سرمایه گذاران شهرداری همدان سرمایه گذار مدیران همدان میراث فرهنگی پروژه ها میدان میوه تعیین تکلیف استان همدان بعد از شروع یادآور شد اسکای مال نیمه کاره همدان نیز انجام شد اخذ مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان به کارگران به دید سرمایه‌های انسانی نگاه کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،امام جمعه همدان در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته  راه جلوگیری از خسران را عمل صالح دانست وگفت: انسان‌های مقاوم درراه خداوکسانی که واجبات را انجام می‌دهند هرگز دچار خسارت نمی‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی واجبات خدارا همه جانبه برشمرد وگفت: از خانواده تا کسب وکار واز روابط اجتماعی تا مسائل فردی خداوند حرف برای گفتن وعمل کردن دارد وخوشا به حال آنان که اهل تقوا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان عمل به تقوا در میان مسئولان را عمل وظایف قانونی عنوان کرد وگفت: هر مسئولی که در انجام وظایفش کوتاهی کند بی تقوایی کرده است.


او با اشاره به نظارت به رعایت حجاب از سوی  ماموران پلیس افزود: تمکین به اوامر دلسوزانه پلیس به نفع همه افراد جامعه است.

خطیب جمعه همدان از ۲۷ دستگاه مربوط به مسائل فرهنگی خواست تا در کنار پلیس به وظایف خود عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با اشاره به  بزرگداشت مقام کارگر گفت: حمایت از کار وکارگر وظیفه همگانی است و کارفرمایان به این موضوع اهمیت بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان به پخش سریالی بنام مشاور از رسانه ملی هم اشاره کرد وگفت: دیدن این سریال برای خانواده‌ها بویژه برای ان‌هایی که فرزند نوجوان دارند بسیار مفید وآموزنده است.

پیش از خطبه‌های نماز جمعه ودر غرفه سلامت هم برخی خدمات پزشکی از جمله اندازه گیری فشار خون برای نماز گزاران به شکل رایگان انجام شد.

دیگر خبرها

  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • ادامه هتل«صخره‌ای»معطل راه دسترسی/استاندار:سرمایه‌گذار حمایت شود
  • کارفرمایان به کارگران به دید سرمایه‌های انسانی نگاه کنند
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود