Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: از سوی شرکت خودروساز خودرو سمند سورن برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی پیشنهاد شد که قرار بود تا پایان خرداد سال جاری مجوزهای لازم برای جایگزینی این خودرو در بحت نوسازی ناوگان تاکسیرانی اخذ شود و مردادماه هم این خودرو وارد چرخه نوسازی تاکسی ها شود، تا نوسازی تاکسی ها ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دو خودروی سمند و پژو ۴۰۵ از امسال تولید نمی‌شود، نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی نیز متوقف شد.بر این اساس از سوی شرکت خودروساز خودرو سمند سورن برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی پیشنهاد شد که قرار است تا پایان این ماه مجوزهای لازم برای جایگزینی این خودرو اخذ شود تا نوسازی تاکسی‌ها ادامه پیدا کند.

نوسازی ناوگان تاکسیرانی متوقف شده است

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اعلام کرد: خودرو جایگزین تولیدات متوقف شده (سمند سورن) قرار بود از مرداد ماه وارد چرخه نوسازی شود اما نشد؛ از سوی دیگر ۱۷۰۰دستگاه سمند هم که از قبل روند اسقاط آنها طی ۶ تا ۷ ماه پیش انجام شده بود، به دلیل اشکالی که استاندارد گرفت، این خوروها دیگر شماره گذاری نمی‌شود و عملا نوسازی ناوگان تاکسیرانی با این شرایط ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: تعویض ۱۷۰۰ تاکسی فرسوده معطل یک تایید| رانندگانی که پول خودروی جدید را داده‌اند اما تحویل نگرفتند

                    ۲۰۰ هزار تاکسی در کشور وضعیت اورژانسی دارند | ۳۰۰ هزار دستگاه تاکسی در صف نوسازی

او تاکید کرد: امیدارویم که با مساعدت وزارت صمت و همچنین ایران خودو روند اختصاص و تحویل خودرو سمند سورن تسریع شود و روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی دوباره از سرگرفته شود. با توجه به اینکه طرح نوسازی تاکسی ها متوقف شده است در حال حاضر ثبت نام برای نوسازی انجام نمی شود؛ البته از ابتدای سال تا کنون حدود ۱۸۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده است.

ضامنی در پاسخ به اینکه پیش از این از سوی وزارت کشور اعلام شده بود که نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی برای سال ۱۴۰۱ هدف‌گذاری شده بود، تصریح کرد: برای این هدف‌گذاری منتظر اعلام نوع خودرو هستیم.منتظر هستیم که قیمت و ظرفیت تولید مورد انتظار را به ما اعلام کنند تا در این خصوص برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم و امیدواریم در این مورد از تنوع خودرو برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی برخوردار باشیم.

درحال حاضر تعریف سن فرسودگی متفاوت شده است و بر این اساس خودروی تاکسی که نتواند ۲ مرحله پی درپی معاینه فنی را دریافت کند، فرسوده قلمداد می شود؛ چنانچه ۱۰ سال کارکرد برای فرسودگی تاکسی‌ها را در نظر بگیرم، با این حساب بیش از ۱۷۸ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد که یک چهارم این تعداد مربوط به تهران است.

کد خبر 698009 برچسب‌ها نوسازی شهرداری تاکسی فرسوده خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نوسازی شهرداری تاکسی فرسوده نوسازی ناوگان تاکسیرانی نوسازی تاکسی ها دستگاه تاکسی برای نوسازی سمند سورن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد

سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران از شناسایی و ارسال پرونده راننده تاکسی متخلف به هیات انضباطی خبر داد.
 
به گزارش ایسنا؛ بهنام پاکزاد در واکنش به انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر حمل بار نامتعارف از سوی یک دستگاه تاکسی، اظهار کرد: در چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن یک تاکسی اقدام به حمل بار کرده و یک نفر هم روی سقف خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند.
 
وی با بیان این‌که بلافاصله بعد از رویت این فیلم که در تونل امیرکبیر ثبت شده بود، راننده متخلف شناسایی شد، تصریح کرد: راننده ضمن پذیرفتن اشتباه از این اقدام اظهار پیشیمانی کرده است.
 
سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه راننده متخلف به هیات انضباطی معرفی شد، گفت: طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  •  واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط تاکسی
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • جایگزینی بیش از ۲ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند