Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول پروژه در خط لوله هفتم و یازدهم سراسری گاز از پیشرفت ۹۰ درصدی گستره‌های اول و دوم خط لوله انتقال گاز ایرانشهر - چابهار خبر داد.

به گزارش شانا، فرامرز لطیفی در این باره گفت: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به لحاظ رویه‌های اجرایی و دستورعمل‌ها بسیار پیشرو است و فرآیندهای آن می‌تواند به‌عنوان الگو مورد استفاده دیگر بخش‌های وزارت نفت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی صورت‌ وضعیت‌های پیمانکاران در این شرکت به‌سرعت پرداخت می‌شود و مشکل بودجه‌ای نیز در این مجموعه وجود ندارد.

وی دیگر نقطه قوت شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران را انجام فعالیت‌های اثربخش در زمینه اچ‌اس‌ئی دانست و تأکید کرد:  در بحث ایمنی، آموزش‌های خوب و نظارت مدام  وجود دارد و می‌توان این رویکرد را به دیگر بخش‌های صنعت نفت تسری داد. 

مسئول پروژه در خط لوله هفتم و یازدهم سراسری گاز یکی از نقاط قابل بهبود در این شرکت را پررنگ‌تر شدن حضور نیروهای کارفرما در پروژه خواند و توضیح داد: بازدید‍‌های سرزده مقام‌های شرکت از پروژه‌ها بی‌شک بر مشاور و پیمانکار تأثیر می‌گذارد و ارکان پروژه را به جدیت و انرژی بیشتر در فعالیت‌ها ترغیب می‌کند.

لطیفی همچنین با بیان اینکه تقویت زبان مشترک بین شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و بهره‌بردار، سبب کاهش قابل توجه پانچ‌ها و رفع موانع موجود در پروسه تحویل موقت و دائم می‌شود، تصریح کرد: با استناد به تجربه‌ای که از حضور در پروژه «گوره – جاسک» دارم یکی از عوامل موفقیت آن پروژه را حضور دائم نیروهای کارفرما در محل اجرا و رسیدگی مستقیم و از نزدیک بر روی روند پیشرفت کار می‌دانم و البته باید تدابیری اندیشیده شود که ناظران مقیم، رغبت بیشتری به این موضوع پیدا کنند، این‌گونه بسیاری از چالش‌ها و موانع در همان سایت پروژه حل می‌شود و نیازی به انتقال مسائل به تهران نیست و حل و فصل موضوعات در پیچ و خم بوروکراسی اداری به درازا کشیده نمی‌شود.

شکوفایی توسعه در استان سیستان و بلوچستان

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی قطعه‌های اول و دوم خط لوله گاز ایرانشهر – چابهار گفت: این پروژه در ادامه مسیر خط لوله هفتم سراسری گاز که از جنوب به سمت شرق کشور امتداد دارد، در حال اجراست و همسو با راهبرد کلان کشور در محرومیت‌زدایی و شکوفایی استان سیستان و بلوچستان می‌تواند سبب گازدار شدن نیروگاه‌های این منطقه و حذف سوخت‌های آلاینده گازوییل و نفت کوره شود، همچنین با توجه به شکل‌گیری قطب انرژی در منطقه، این پروژه می‌تواند سبب شکوفایی پتروشیمی مکران و افزایش اشتغال بین جوانان استان شود.

مسئول پروژه در خط لوله هفتم و یازدهم سراسری گاز در تشریح موانع اجرای پروژه در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: یکی از موانع پروژه، تازگی مفهوم گاز برای اهالی است که چالش‌های مرتبط با آن در بحث تحصیل اراضی نمایان و با تلاش متخصصان این بخش، موانع برطرف شد. 

لطیفی یادآور شد: شاید در نگاه نخست مسیر پروژه صاف و خاک نرم به نظر برسد، اما واقعیت آن است که گستره نخست و دوم پروژه ایرانشهر - چابهار نقاط سنگی بسیار سختی دارد که حتی با پیکور هم نمی‌توان از آن عبور کرد و باید از انفجار بهره گرفت. انجام چنین کاری نیازمند انرژی مضاعف، ماشین‌آلات و دستگاه‌های ویژه است. 

وی تصریح کرد: نبود تسهیلات در سیستان و بلوچستان به‌ویژه در بخش‌های برق و مخابرات عرصه را بر دست‌اندرکاران پروژه تنگ می‌کند. اکنون هم به‌دلیل کمبود آب، انجام آزمون هیدرواستاتیک با محدودیت‌هایی روبه‌روست و احتمالاً نیاز است آب مورد نیاز از استان‌های دیگر به سیستان و بلوچستان انتقال یابد.

منبع: شانا

کلیدواژه: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گازرسانی سیستان و بلوچستان گازرسانی به سیستان و بلوچستان خط انتقال گاز ایرانشهر چابهار سیستان و بلوچستان خط لوله هفتم سراسری گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۴۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان

فرهاد بختیاری فر افزود: از ابتدای شروع این طرح در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

او تصریح کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستا‌های دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که باتوجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت ۷۷ درصدی گام نخست طرح جهاد آبرسانی در استان خبر داد.

پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری فر افزود: از ابتدای شروع این طرح در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

او تصریح کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستا‌های دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که باتوجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح