Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل تعاونی های توزیعی وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بخش تعاون ساخت چهارصد هزار واحد مسکن را با توجه به قانون جهش تولید مسکن اجرایی می کند و از ظرفیت نظام مهندسی نیز به عنوان یک تشکل حرفه‌ای و متخصص در عرصه مسکن استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ موسی نجفی، مدیر کل تعاونی های توزیعی وزارت  کار تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران با اشاره به اینکه در حوزه تعاون در بخش مسکن تعاملات بسیار مطلوبی با سازمان  نظام مهندسی ایجاده شده است گفت: مسکن و تعاون یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی در قانون اساسی است و در حال حاضر  بیش از ده هزار تعاونی مسکن در حال فعالیت هستند که در حوزه ساخت قطعا باید تایع قوانین و مقررات ساخت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نجفی با اشاره به مشارکت بخش تعاون در طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان ساخت: بخش تعاون ساخت چهارصد هزار واحد مسکن را با توجه به قانون جهش تولید مسکن اجرایی می کند و قطعا از ظرفیت نظام مهندسی در این مسیر استفاده بهینه خواهد شد چرا که ساخت وساز اصولی مستلزم بهره گیری از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک تشکل حرفه ای و متخصص در عرصه مسکن است.

وی اظهار داشت: با در نظر گرفتن اینکه چهارصد هزار واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن در قالب روش تعاونی، می‌توان گفت در عمل ده درصد از این طرح به روش تعاونی ساخته خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید براینکه در همین راستا اساس نامه‌ای تهیه شده است و جهت ساخت ده درصد از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در قالب تعاونی، تفاهم نامه ای با وزارت راه برای استعلام افراد واجد شرایط منعقد و به استانها ابلاغ خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این اساس نامه ای که تدوین کرده ایم شرایط ومقررات ساخت، ترکیب اعضای هیات مدیره و...مشخص خواهد شد.

مدیر کل تعاونی های توزیعی وزارت  کار تعاون و رفاه اجتماعی افزود: بخش مسکن پیشران اقتصاد کشور است و رونق آن می‌تواند کمک بسیار زیادی به اشتغالزایی کند و در همین راستا قطعا  تعاونی‌های مسکن می توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

وی همچنین به تدابیر تامین مالی برای ساخت چهارصد هزار واحد در قالب تعاونی سازی اشاره کرد و گفت:  بخشی از این تامین مالی از طریق اعطای تسهیلات و تزریق آورده اعضا خواهد بود و بخشی دیگر با همکاری شرکت های تعاونی‌ها و بخش خصوصی تامین خواهد شد.

نجفی ادامه داد:  دولت باید در حوزه مسکن تسهیل گر باشد و از تصدی گری پرهیز کند. ما هم همین سیاست را در حوزه مسکن دنبال می کنیم.

آمادگی انبوه سازان برای ساخت مسکن استاندارد در طرح نهضت ملی

شهاب سعادت نژاد بازرس انجمن انبوه سازان در حاشیه با ابیان اینکه  امسال استقبال خوبی از نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان انجام شد و تولید کنندگان درزمینه های مختلف صنعت ساختمان محصولات خود را معرفی کردند.

وی در مورد ساخت مسکن ملی تاکید کرد: با توجه به توان بالای شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های تولیدی داخلی  در کنار انبوه‌سازان و سازندگان دارای صلاحیت می توان  ساخت مسکن را با کیفیت و قیمت مناسب انجام داد و در این راه نیاز به همکاری بیشتر مسولان است.

وی ادامه داد: قطعا  با حمایت از بخش خصوصی و شرکت‌های داخلی و رفع موانع موجود بر سر ساخت مسکن و تثبیت قیمت‌ها و تسهیل گری در امور مربوطه می توان تعداد قابل توجهی ساختمان استاندارد و ایمن برای مردم ساخت.

وی تاکید کرد: در این مسیر انبوه سازان و شرکت‌های دارای صلاحیت می توانند با توانایی‌های خود در کنار دولت کمک خوبی برای ساخت مسکن یا کیفیت و ایمن در کنار دولت باشند.

سعادت نژاد یادآور شد: طرح نهضت ملی مسکن فرصت بسیار مغتنم برای خانه دار شدن گروه های هدف و نیز ارتقای کیفیت مسکن خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندارد رفاه اجتماعی صنعت قانون مسکن طرح نهضت ملی مسکن چهارصد هزار واحد نظام مهندسی انبوه سازان ساخت مسکن بخش تعاون خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند

ایسنا/مازندران سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه، در حال حاضر در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب هستیم، گفت: ساخت مسکن محرومان مازندران باید خیلی جدی گرفته شود، چراکه این مقوله سبب رضایت مردم از نظام می‌شود.

احمد توکلی ۸ اردیبهشت در جلسه شورای مسکن که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمبود زمین در این استان چالش اساسی در اجرای دقیق تعهدات ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان محسوب می‌شود.

وی افزود: اکنون پس از گذشت ۲ سال کمتر از ۱۰ هزار واحد با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در مسکن حمایتی عملیاتی شده است.

این‌ مسئول تصریح کرد: تعهد مازندران در ساخت مسکن خود مالکی ۳۱۰۷ واحد است که در این بخش عقب ماندگی ۳۵ درصدی به نسبت زمان برش دو ساله اجرا وجود دارد.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: تا کنون ساخت ۱۱ هزار واحد در نهضت ملی مسکن مازندران در بخش خود مالکی قرارداد منعقد شد که پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۷۰ درصدی دارد.

توکلی وضعیت ساخت مسکن روستایی در نهضت ملی مسکن مازندران را مطلوب توصیف کرد و توضیح داد: تا کنون از تعهد ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن وعملیات ساخت ۱۷ هزار واحد شروع شده است که عمده این واحدها پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارد.

وی تعهد مازندران در نهضت ملی مسکن در بخش باز آفرینی شهری را ۲۳ هزار و ۲۵۵ واحد اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز تا کنون برای ۱۰ هزار و ۲۹۰ واحد پروانه ساخت صادر شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران بر لزوم افرایش ساخت واحدهای مسکونی روستایی مازندران در تعداد طبقات با هدف استفاده بهینه از زمین تاکید کرد و گفت: در حال حاضر طبق مقررات ساخت مسکن در روستاها فقط تا چهار طبقه مجاز است که این می‌تواند تا ۱۵ طبقه قابل افزایش باشد.

این مسئول با توضیح این نکته که تا ۹۰ درصد زمین‌های مازندران به عنوان زمین‌های درجه یک و ۲ کشاورزی محسوب می‌شود که طبق مقررات طرح نهضت ملی مسکن محدودیت تامین زمین را در استان بوجود می‌آورد، گفت: باید با اصلاح قوانین مشکلات ساخت مسکن محرومان با تامین زمین حل و فصل شود.

توکلی با اشاره به موضوع حبس زمین در مازندران که می‌تواند در قالب اجرای طرح مولد سازی مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، اظهارکرد: بررسی ها نشان می‌دهد که حدود ۱۰هزار میلیارد ریال برای زیر ساخت‌های نهضت ملی مسکن مازندران نیاز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند