Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:14:27 GMT

اولین قرنیه مصنوعی هند با کمک چاپ سه بعدی ساخته شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۵۸۳۳

اولین قرنیه مصنوعی هند با کمک چاپ سه بعدی ساخته شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گجت نیوز، برای اولین بار در هند، محققان این کشور با موفقیت یک قرنیه مصنوعی را با کمک چاپ سه بعدی ساختند و آن را به چشم خرگوش پیوند زدند. محققان مؤسسه چشم پزشکی LV Prasad (LVPEI)، موسسه فناوری (IITH) و مرکز زیست شناسی سلولی و مولکولی (CCMB) برای ایجاد قرنیه چاپ سه بعدی از بافت قرنیه انسان استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محصول کاملا طبیعی است، اجزای مصنوعی ندارد، عاری از بقایای حیوانات است و برای درمان بیماران بی خطر است.

دکتر سایان باسو و دکتر ویوک سینگ، محققین ارشد این پروژه می‌گویند که این اختراع می‌تواند یک نوآوری پیشگامانه در درمان بیماری‌هایی مانند زخم قرنیه (جایی که قرنیه مات می‌شود) یا قوز قرنیه (که در آن قرنیه به تدریج با گذشت زمان نازک می‌شود) باشد.

این محصول ساخت هند و اولین قرنیه انسان چاپ شده سه بعدی است که از نظر نوری و فیزیکی برای پیوند به چشم مناسب است. جوهر زیستی مورد استفاده برای ساخت این قرنیه می تواند کمک کند تا سوراخ قرنیه بسته شود و از عفونت آسیب‌های خطرناک جلوگیری کند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: چاپ سه بعدی قوز قرنیه چشم پزشکی سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد

عصر ایران - در پی انتشار خبری با عنوان «مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!» وزارت ارشاد توضیحاتی ارسال کرد که عینا در ادامه می خوانید:

جوابیه وزارت فرهنگ به خبر سایت عصر ایران با عنوان «مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!» 

در پی انتشار مطلبی در سایت عصر ایران با عنوان«مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!» در تاریخ 11 اردیبهشت 1403 که در این لینک چاپ شده و در مطلب مذکور آمده که «فرآیند ساخت مهر که کمتر از یک ساعت طول می‌کشد بیش از ده روز است که در وزارت ارشاد طول کشیده است»؛ به اطلاع می‌رساند نویسنده مطلب می توانست با جستجویی ساده در اینترنت از شرایط ساخت مهر ادارات و سازمان‌های دولتی مطلع شود. برای نمونه به لینک زیر مراجعه شود: 
قوانین-و-مقررات-ساخت-مهر

توجه به این نکته مهم ضروری است که سازنده مهر در صورت ارائه نامه مرکز حراست، مجاز به ساخت مهر اداره دولتی است و به طور یقین صدور نامه مرکز حراست دستگاه دولتی نیز تابع ضوابط و مقررات مربوطه و گردش کار لازم است.

از این رو تاکید می‌شود که با رعایت قوانین و مقررات تنها در مدت چهار روز ساخت مهر توسط دبیرخانه هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انجام رسیده است و خبر درج شده در سایت عصرایران بدون توجه به مقررات خاص ساخت مهرهای دولتی تهیه شده و از این رو  مقایسه ساخت مهر برای اشخاص غیردولتی (در کمتر از یک ساعت) با ضوابط ساخت مهر برای دستگاه های دولتی قیاس صحیحی نیست و به جاست که نسبت به تصحیح خبر توسط عصرایران اقدام شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • خودروهای هر کشور به چه چیزی معروف هستند؟ (+عکس)
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • واکنش تهیه‌کننده «نون‌خ۵» به شکایت یک خواننده/ فعلا تصمیمی بر ساخت فصل بعدی نداریم
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد