Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@17:41:30 GMT

ارائه خدمات عاشورایی در موکب هنر کرمان

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۶۵۲۱

ارائه خدمات عاشورایی در موکب هنر کرمان


مجتبی اسدی، گفت: موکب هنر به همت جمعی از هنرمندان جوان و دغدغه‌مند و متعهد شهر کرمان برپا شد.

وی افزود: نگاه اولیه و آرمانی این بود هیئت هنر راه اندازی شود تا مباحث گفتمانی و مبنایی هنر و حماسه و استفاده از هنر در جریان انقلاب مطرح شود، اما نشد لذا جمعی از هنرمندان دور هم جمع شدند تا با مبانی دینی و انقلابی خدمات هنری را رایگان به مردم ارائه بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی غرفه‌های «خوشنویسی» «طراحی کاراکتر کودکان و نوجوانان حسینی» «مُهر برجسته»، «عکاسی»، «چاپ روی پارچه» «چایخانه» «رادیو موکب» و «عهد نوجوانان» از بخش‌های مختلف موکب «هیئت هنر» است.

وی توضیح داد: در غرفه خوشنویسی، شعار‌ها و اشعاری که مردم دوست داشته باشند توسط خوشنویسان برای آنان نوشته می‌شود؛ در غرفه بعدی، هنرمندان تجسمی به طراحی چهره کاریکاتوری کودکانی که به این غرفه مراجعه می‌کنند می‌پردازند و غرفه جدید این موکب طراحی مهر برجسته است فرآیندمهرسازی در آن انجام می‌شود.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه نقش روی این مُهر‌ها هم همان نقشی است که هنرمندان کرمانی کشیدند، افزود: در غرفه عکاسی هم فضایی هیئتی طراحی شد تا علاقه‌مندان در آن عکس یادگاری بیندازند.

وی گفت: در غرفه چاپ روی پارچه نیز جانماز، سربند و آویز ماشین طراحی و به بازدیدکنندگان اهدا شد.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در غرفه چایخانه پذیرایی و در غرفه رادیو موکب متون زیبای هنرمندان نویسنده خوانده شد؛ اظهار کرد: کار ابداعی جدیدی که امسال انجام شد «نشان نوشته هایی» شعار‌های با محوریت امام حسین علیه السلام طراحی شد و نوجوانان با اثر انگشت خود آن را تکمیل کردند و این طرح‌ها در پیاده روی اربعین به نمایش گذاشته می‌شود.

طی مدت برپایی این موکب در مجموع ۶۰۰ اثر خوشنویسی، ۳۰۰ طراحی چهره کودکان، هزار و ۵۰۰ چاپ مهر برجسته، ۵۰۰ مورد عکاسی، ۵۰۰ مورد طراحی روی پارچه و روزی یک مورد هم پرچم عهد طراحی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تاسوعا و عاشورا موکب حسینی پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۶۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسن‌زاده، صبح یکشنبه در محل غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴ گفت: در غرفه کرمان، راهبرد استان در تکمیل زنجیره ارزش و محصولات اساسی که می‌توان روی آنها کار کرد، ارائه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به حضور پنج شرکت بومی استان کرمان در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اضافه کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری استان نیز در غرفه کرمان معرفی می‌شوند.

وی گفت: این پنج شرکت در حوزه محصولات پایین دستی کار کرده‌اند و به نوعی نمونه‌ای از ظرفیت‌های متعدد استان را ارائه داده‌اند.

حسن‌زاده، تصریح کرد: در بازدید شرکت‌های داخلی و خارجی از غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان، توافق‌های اولیه خوبی صورت گرفت و امیدواریم تا پایان نمایشگاه شاهد اقدامات مثبتی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به مذاکرات صورت گرفته با تجار و بازرگانان خارجی اشاره کرد و گفت‌: تجار و بازرگانان خارجی به محصولات ایرانی و به خصوص کرمان، علاقه زیادی دارند که ظرفیت خوبی برای بخش دولتی و خصوصی است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: پسته، خرما و مس، محصولات برند استان کرمان هستند و در بازارهای داخلی و خارجی جایگاه و خریدار دارند، کشورهای همسایه نیز علاقه‌مندی زیادی به محصولات کرمان اعلام می‌کنند.

وی، گفت: مهمترین مسئله، معرفی ظرفیت‌های واقعی استان و حرکت سرمایه‌گذاران به سمت صنایع پایین دستی است.

گفتنی است ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران «ایران اکسپو ۲۰۲۴» ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و غرفه استان کرمان نیز در سالن ۴۱B نمایشگاه دایر شده است و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیأت‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند.

کد خبر 6091204

دیگر خبرها

  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی