Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد ارسلا خروتی، معین وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان گفت که قرار است برای بررسی وضعیت پناهجویان افغان و مشکلات شان در جریان هفته روان هیأتی به ترکیه سفر کند

سفر این هیأت درحالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار انجمن حمایت از پناهندگان افغانستان در ترکیه، حکومت ترکیه طی بیش از هفت ماه گذشته حدود ۴۰ هزار پناهجوی افغانستانی را از آن کشور اخراج کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معین وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در یک نشست خبری گفت که در بحث‌‎ها و دیدارهایی که با مقامات ترکی در مورد وضعیت پناهجویان افغانستانی و برگشت آنان در کابل داشته‌اند، قناعت شان فراهم نشده است و در این زمینه به توافق نیز نرسیده اند.

خروتی گفت که خواست طالبان از ترکیه این است تا براساس حقوق بین‌المللی که برای پناهجویان داده شده و حقوق انسانی آنان، برای پناهجویان افغانستانی در ترکیه سهولت‌ها فراهم شود.

خروتی گفت: در رابطه به برگشت پناهجویان، مشکلات و چالش‌های آنان و کمک به آنان درباره تمام موارد بحث‌های تفصیلی خواهد شد و تمام مشکلات آنها مد نظر گرفته خواهد شد.

در این خبرنامه آمده است که آمار دقیقی از حضور پناهجویان افغانستانی در ترکیه وجود ندارد؛ اما بر اساس تخمین دولت ترکیه ۱۲۰ هزار پناهجو در آن کشور ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان ترکیه مهاجرین افغانستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان افزود که جاری شدن سیلاب‌ و بارندگی‌ در پانزده ولایت افغانستان، ۱۴۰ خانه مسکونی را نیز تخریب کرده است.

او در این باره افزود: در سه روز اخیر در اثر بارندگی‌ شدید و سیلاب‌ در ولایت‌های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان هشت شهروند این کشور جان‌باخته و سه تن دیگر مجروح شده اند.

پیش از این، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان گفته بود که بر اثر سیلاب‌های اخیر سرتاسر افغانستان، ۹۰ تن جان‌باخته و ۵۴ تن دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی