Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانادا که همیشه تلاش می‌کند تا خود را یکی از قدرت‌های دوست‌داشتنی و پیگیر حقوق بشر در جهان معرفی کند، حالا بیشتر از ۷۰ درصد از شرکت‌های حفاری و معدنی در آفریقا را به خود اختصاص داده که مسئولیت اصلی را در سرقت منابع معدنی این قاره برعهده دارند. - اخبار بین الملل -

حتی در قرن بیست و یکم هم منابع معدنی آفریقا و ذخایر طبیعی فراوانی که در این قاره وجود دارد، چشم بسیاری از کشورهای غربی را که سابقه‌ی استعماری دارند، به خود جلب کرده اما در بین همه‌ی این کشورها، یک نام جدید هم به چشم می‌خورد؛ کشوری تازه تاسیس که حالا در بین مردم آفریقا به «سارق معدن‌ها» مشهور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تسنیم، کانادا که همیشه تلاش می‌کند تا خود را یکی از قدرت‌های دوست‌داشتنی و پیگیر حقوق بشر در جهان معرفی کند، حالا بیشتر از 70 درصد از شرکت‌های حفاری و معدنی در آفریقا را به خود اختصاص داده که دفاتر این شرکت‌ها در قاره‌ی آفریقا، مسئولیت اصلی را در سرقت منابع معدنی این قاره برعهده دارند.

بر طبق اعلام شاهدان محلی، یک مستندساز جوان کانادایی وقتی در سال 2012 میلادی به تانزانیا سفر می‌کند، وارد یکی از روستاها می‌شود که دارای معدن غنی طلا و مس به نام «مارای طلایی» است و زیر نظر یک شرکت در تورنتو اداره می‌شود. این مستندساز وقتی با مردم منطقه در رابطه با بحث بهره‌برداری‌ها و مشکلات منطقه‌ای در حال گفتگو بوده، از سوی ماموران بومی که - مشهور به محافظان معدن هستند - مورد شلیک اخطارآمیز قرار می‌گیرد. میزان حساسیت کانادایی‌ها تا حدی بالاست که محیط‌بانان و رفتگران هم جرات نزدیک شدن به منطقه معدن تا شعاع چند کیلومتری را ندارند و تاکنون نزدیک به 20 نفر در اثر شلیک گلوله نگهبانان معدن کشته‌ شده‌اند.

جالب است بدانیم که بر طبق قوانینی که در رابطه با صنعت معدن برون‌مرزی در آمریکا و اروپا وجود دارد، شرکت‌های این کشورها موظف به رعایت استانداردهایی هستند که آنها را از صدمه زدن به محیط زیست منع می‌دارد اما در کانادا اینگونه نیست و حتی محیط زیست قاره‌ی سیاه هم از دست کانادایی‌ها در امان نیست.

آفریقا حالا و در سال 2022 میلادی، قاره‌ای است که مردم‌اش در کوهپایه‌ها در فقر اسفبار به سر می‌برند؛ در حالی‌که ثروت سرشار معادنشان به جیب استعمارگران کانادایی می‌رود.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ۱ ماهه منتهی به فروردین ۱۴۰۳ حدود ۴۰۹۸ میلیارد تومان درآمد کسب کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در 1 ماهه منتهی به فروردین 1403 حدود 4098 میلیارد تومان درآمد کسب نمود. 

این شرکت در فروردین سال مالی 1402 بالغ بر 3336 میلیارد تومان فروش به ثبت رساند. گفتنی است مبلغ درآمد این شرکت عمدتاً از محل فروش کنسانتره و فولاد بوده که نسبت به مدت مشابه قبل 23% رشد داشته است.

در فروردین  امسال متوسط نرخ فروش کنسانتره 40,710,045 ریال و نرخ فروش فولاد 215,136,143 ریال به ازای هر تن بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور فعال شرکت نفت فلات قاره ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • ادامه حیات حوزه معدن در گرو فناوری و نوآوری
  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد