Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: بیش از سه هزار نفر عضو فعال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر وجود دارد.
وی از راه‌اندازی نخستین کتابخانه سیار شهری در شهرستان بوشهر در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: مجوز نخستین کتابخانه سیار شهری در شهرستان بوشهر گرفته‌شده و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی بابیان اینکه کانون از طرح‌های خلاقانه افراد درباره توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی استقبال می‌کند اضافه کرد: در زمان حاضر دو کتابخانه سیار روستایی در شهرستان‌های تنگستان و دشتستان وجود دارد.

جذب ۲۰۰۰ کودک و نوجوان در مدت شیوع کرونا

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با اشاره به اینکه در مدت ۲ سال و نیم گذشته ویروس کرونا نتوانست این کانون را تعطیل کند گفت: در مدت شیوع کرونا در استان بوشهر ۲۰۰۰ کودک و نوجوان جذب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر شده‌اند.

آغاز مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

وی از آغاز مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان بوشهر خبر داد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۱ مردادماه با مراجعه به تارنمای kanoonfest.ir ضمن ثبت‌نام، قصه‌های خود را بارگذاری یا فایل آن را به یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان بوشهر و یا به دبیرخانه استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تحویل دهند.

رسولی با اشاره به اینکه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی شهریورماه امسال و پس از انتخاب اولیه از بین آثار ارسالی برگزار می‌شود گفت: این جشنواره در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و ملی و بین‌المللی کار خود را از ۲۱ مرداد آغاز و آئین اختتامیه آن هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: ۳۰ آذرماه هم‌زمان با شب یلدا به‌عنوان روز ملی قصه‌گویی نام‌گذاری شده است.

کمبود نیروی انسانی و محدودیت بودجه مهم‌ترین مشکل کانون

رسولی بابیان اینکه در زمان حاضر ۱۸۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر وجود دارد گفت: کمبود نیروی انسانی و محدودیت بودجه از مهم‌ترین مشکلات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر است.

وی متناسب نبودن تعداد مربیان متناسب با مراجعه کودکان و نوجوانان به کانون از دیگر مشکلات کانون بوشهر است اضافه کرد: امیدواریم با تبدیل بخشی از نیروهای پاره‌وقت به تمام‌وقت، مشکل نیروی انسانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر حل شود.

برخی از شهرهای استان بوشهر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ندارند

رسولی از در اولویت بودن راه‌اندازی کانون در شهرهای چغادک و جزیره‌های شیف و خارگ با توجه به شرایط خاص فرهنگی و توانمندی موجود در جزیره خارگ خبر داد و افزود: برخی از شهرهای استان از داشتن مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محروم هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر خاطرنشان کرد: جذب یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار عمرانی برای تعمیر و تجهیز مراکز کانون و افتتاح آسمان نمای سیار با هدف آشنایی کودکان با علم نجوم و ستاره‌شناسی از جمله اقدامات انجام‌شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر است.

کد خبر 5563867

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشست خبری بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه سفر استانی خطبه های نماز جمعه محرم 1401 اربعین حسینی آمار کرونا روز خبرنگار لیگ برتر فوتبال ایران گرگان شیوع کرونا ایلام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر استانی بیست و چهارمین جشنواره مرحله استانی بین المللی قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی سیدین نیا صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: برقراری ارتباط بین نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها ی کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر وشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

سیدین نیا خاطر نشان کرد: آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

شایان ذکر است ،این دوره‌ها مطابقش شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 6094067

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز