Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک با هدف مدیریت و تسهیل مالی و سرمایه گذاری به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، این تفاهم‌نامه همکاری مشترک با هدف تسهیل‌گری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ارزی به امضای معاونت علمی‌و فناوری ریاست‌جمهوری و یکی از شرکت‌های بخش خصوصی به امضا رسید. موضوع تفاهم‌نامه شامل همکاری طرفین در تسهیل تأمین مالی و سرمایه‌گذاری‌های این بخش و راه‌اندازی ارائه خدمات تخصصی ارزی مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تفاهم‌نامه همکاری طرفین برای تسهیل در تخصیص و تأمین ارز مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان پس از اخذ موافقت از بانک مرکزی و همکاری و مشارکت در اصلاح و به‌روزرسانی ضوابط و دستورالعمل‌های جاری برای ارتقای کارایی و اثربخشی تخصیص و تأمین ارز به شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه بسته پیشنهادی به بانک مرکزی مورد تفاهم طرفین قرار گرفته است.

همکاری در برگزاری رویدادهای مشترک برای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه‌های مرتبط، استفاده از ظرفیت‌های متقابل پژوهش‌های کاربردی با تأکید بر فناوری‌های مالی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بالقوه شبکه بازار متشکل برای ارتقای دانش و مهارت‌های کارآفرینان در حوزه تخصصی مالی و ارزی، از دیگر موضوعات مطرح در این تفاهم‌نامه است.

استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و ستادهای توسعه فناوری در حوزه فناوری اطلاعات و ابزارهای جدید مالی از جمله فین‌تک‌های حوزه نقل و انتقالات بین‌المللی پول، بلاکچین، رگ‌تک‌ها و… بر اساس ضوابط بانک مرکزی و بازار متشکل از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، در این مراسم علیرضا دلیری دستیار معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، با بیان اینکه هدف این تفاهم تسهیل‌گری و کمک به رفع دغدغه‌های ارزی شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: می‌توان با افزودن سرفصل‌های جدید به سرفصل‌های ۲۵ گانه مصارف ارزی بانک مرکزی، به نحوه استفاده شرکت‌های دانش‌بنیان در تامین نیازهای ارزی و افزایش کارایی و اثر بخشی فعالیت این شرکت‌ها کمک کرد و با حمایت بانک مرکزی گام‌های مثبتی در این زمینه برداشت.

در ادامه مراسم امیر هامونی، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه سعی می‌شود تا فرصت‌ها و نیازهای ارزبری و همچنین ارزآوری شرکت‌های دانش‌بنیان شناسایی و برطرف شود، گفت: تاکنون نیازهای واقعی شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه پاسخ داده نشده که انتظار می‌رود با رویکرد جدید بتوانیم بر مشکلات فایق آییم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تفاهمنامه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري دانش بنیان شرکت های دانش بنیان تفاهم نامه بانک مرکزی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی

تفاهم‌نامه همکاری سازمان امور دانشجویان و دانشگاه شیراز برای برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در خردادماه ۱۴۰۳، طی مراسمی به امضای دکتر هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و دکتر محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز رسید.

همچنین در ادامه‌ی این مراسم، باحضور جمعی از دانشجویان غیرایرانی و مدیران دانشگاه شیراز در سالن آمفی تئاتر پردیس بین‌الملل دانشگاه شیراز، از پوستر برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در سال جاری رونمایی شد.

براساس تفاهم‌نامه منعقدشده، دانشگاه شیراز در خردادماه ۱۴۰۳، میزبان برگزاری مراسم نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی است که با حضور بیش‌از ۴۰۰ نفر از دانش‌آموختگان غیرایرانی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رونمایی از نخستین ماهنامه ملل دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز

گفتنی است، در ادامه‌ی این مراسم، دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز در نشست صمیمانه‌ای با معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و مسؤولان دانشگاه شیراز به گفتگو و تبادل‌نظر پرداختند و مهم‌ترین دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

همچنین در این مراسم از نخستین شماره «ماهنامه ملل» که ازسوی دانشجویان غیرایرانی برای معرفی هرچه بیش‌تر و شایسته‌تر فرهنگ‌ها، آداب و رسوم، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های کشور‌های مختلف تهیه می‌شود، رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان