Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رژیم صهیونیستی به دنبال آن بود که ماه سپتامبر آینده مراسمی را به مناسبت دومین سالگرد امضای توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با برخی دولت های عربی موسوم به توافقنامه های «آبراهام» برگزار کند، اما این مراسم لغو شده است.

«عیساوی فریج» وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی علت لغو این همایش را مخالفت نمایندگان دولت های سازشکار عربی با حضور در آن به علت همزمان شدن با انتخابات کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریج اظهار داشت که وزارت همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی در نظر دارد پس از انتخابات کنست، مراسم دیگری در این زمینه برگزار کند.

در همین ارتباط، روزنامه صهیونیستی «هآرتص» نوشت: نمایندگان کشورهای عربی که به این مراسم دعوت بودند، اعلام کرده‌اند که این نگرانی وجود دارد که مشارکت آنان در این همایش، نوعی دخالت در کارزار انتخاباتی رژیم صهیونیستی قلمداد شود و بر همین  اساس، این رژیم اقدام به لغو این مراسم کرده است.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین در این باره نوشت که هدف از برگزاری این مراسم که نمایندگان کشورهای سازشگر امارات، بحرین، مراکش و سودان به آن دعوت شده بودند، ترویج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

در پی سیاست‌های ستیزه‌جویانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و دیدگاه‌ها و تحلیل‌های اشتباه کشورهای امارات و بحرین از شرایط منطقه و فرصت‌طلبی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی، توافقنامه نامبارک امارات و بحرین با رژیم تل آویو موسوم به توافقنامه آبراهام در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) منعقد شد و دو کشور روابط پیشین خود را با این رژیم علنی کردند.

به دنبال بحرین و امارات، کشورهای سودان و مغرب به عادی سازی روابط میان خود و رژیم صهیونیستی اقدام و این توافقنامه نامبارک و ننگین را امضا کردند.

برچسب‌ها بحرین اسرائیل رژیم صهیونیستی امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین اسرائیل رژیم صهیونیستی بحرین اسرائیل رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال توقف مذاکرات میان حماس و تل‌آویو در سایه تهدید علیه رفح

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع در مقاومت فلسطین در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد: در سایه تحولات اخیر مبنی بر تهدید تل آویو علیه شهر رفح و لشکرکشی جزئی یا کلی به این شهر، ممکن است جنبش حماس به سمت توقف مذاکرات جاری برای دستیابی به توافق با رژیم صهیونیستی حرکت کند.

وی در ادامه افزود: حماس بر این نکته تاکید دارد که تهدید حمله به رفح هرگز باعث نمی‌شود این جنبش در مسیر مذاکرات تحت فشار قرار گیرد.

در همین راستا یک منبع صهیونیست در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز تاکید کرد: ما به توافق نزدیک شده بودیم اما سخنان نتانیاهو مبنی بر حمله به رفح باعث شد حماس بر مواضع خود اصرار بورزد تا مانع ورود نظامیان به این شهر شود.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند: طرف اسرائیلی بامداد امروز مصر را در جریان آغاز بیرون کردن غیرنظامیان از رفح قرار داده است.

پیش از این «محسن محمد صالح» مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های الزیتونه در گزارشی به بررسی روند جنگ غزه طی ماه‌های اخیر پرداخته و نوشت که بیش از سه ماه است که اسرائیل تهدید به حمله زمینی به رفح می‌کند، ولی همچنان در انجام این طرح مردد است. این تردید به علت عدم تمایل تل‌آویو به حمله نیست، بلکه نگرانی واقعی این رژیم از شکستی است که در نتیجه این حمله دامن آن را می‌گیرد. در همین رابطه آمریکا و دیگر متحدان تل‌آویو نیز نسبت به عواقب تلخ و دردناک این حمله به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

کد خبر 6098023

دیگر خبرها

  • اسموتریچ: ارتش باید امروز وارد رفح شود
  • احتمال توقف مذاکرات میان حماس و تل‌آویو در سایه تهدید علیه رفح
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • گیر کردن نتانیاهو در میان آرواره‌ها
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو
  • جدیدترین شاخه مقاومت اسلامی در بحرین چگونه متولد شد؟
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری