Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:53:34 GMT

نقش ماماها در اجرای قانونی جوانی جمعیت

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۷۹۶۱

نقش ماماها در اجرای قانونی جوانی جمعیت

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی گفت: ماماها در اجرای قانونی جوانی جمعیت و سلامت خانواده نقش بی‌بدیلی دارند.

به گزارش ایسنا، دکتر شهلا خسروی با بیان این مطلب در همایش کشوری "تبیین نقش ماما در دستیابی به اهداف قانونی جوانی جمعیت" گفت: با توجه به این نقش اساسی تببین این قانون و برخی از مواد آن برای جامعه مامایی کشور ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی افزود: جمعیت یک چالش جدی کشور و از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است. با نرخ کم باروری و ادامه روند کنونی تمام تلاش‌های جامعه مامایی هم برای افزایش جمعیت بی‌اثر می‌ماند. بنابراین باید دست به دست هم دهیم تا مشکل جمعیت کشور مرتفع شود.

وی با اشاره به این‌که برخی چالش‌های جامعه مامایی در این حوزه به وزارت بهداشت و برخی چالش‌ها نیز به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بازمی‌گردد، ادامه داد: از مجلس و نمایندگان محترم که پیگیر اجرای قانون جوانی جمعیت هستند، انتظار داریم که در اجرای قانون تمام دستگاه‌های مسئول را ارزشیابی کنند. زیرا اگر وزارت بهداشت به تنهایی تلاش کند، دستورالعمل و بخشنامه و پروتکل بنویسد ولی سایر دستگاه‌ها نقش آفرینی لازم را نداشته باشند، تلاش‌ها بی‌ثمر می‌ماند.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی گفت: در برخی دانشگاه‌ها و استان‌ها با کمبود بیمارستان‌های سطح دو مواجه هستیم و مادران باردار خدمات مادران پرخطر و سطح ۳ دریافت می‌کنند که منجر به افزایش سزارین می‌شود. برای تاسیس مراکز سطح ۲ در این استان‌ها نیاز به بودجه داریم که امیدواریم با پیگیری مجلس و همیاری استانداری‌ها این معضل حل شود.

خسروی بیان کرد: مامایی یک تخصص است که هیات علمی‌های دانشگاه علوم پزشکی برای تربیت آن زحمت بسیاری را متقبل می‌شوند. از هر جایی به مهارت مامایی آسیبی برسد به نظام سلامت آسیب رسیده است.

وی در پایان تاکید کرد: جامعه مامایی همواره در جهت اجرای قوانین تلاش کرده است. قانون جوانی جمعیت اگر درست اجرا شود کشور را از چالش جمعیت نجات می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مامایی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده جامعه مامایی جوانی جمعیت اجرای قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در بحث جمعیت ابتدا تشکر می‌کنم از مجموعه‌های فعال فرهنگی و حلقه‌های میانی، مدیر کل امور بانوان استانداری همدان که زحمات زیادی در حوزه جمعیت در استان کشیدند.

وی ادامه داد: ریشه اصلی جمعیت به فرهنگی که به صورت تاریخی در جامعه ریشه دار شده بر می‌گرد و با توجه به شعارهایی که در دهه هفتاد مطرح شده و حتی قبل از انقلاب در فضاهای شهری بین اقشار مختلف مطرح بوده که فرزند کمتر را نماد روشنفکری نماد امروزی بودن می‌دانستن و متأسفانه این فرهنگ همچنان حاکم است مشکل اصلی جمعیت در جامعه را فرهنگی دانستند.

شعبانی با اشاره به اینکه بعضی‌ها مسائل اقتصادی را در بحث مسئله جمعیت بیان می‌کنند، افزود: شاید برای بعضی خانواده‌ها اقتصاد مهم باشد اما یک نکته وجود دارد که ضعف اقتصاد بر این نگاه فرهنگی تأثیر گذاراست اما ریشه اصلی همان مسئله فرهنگی است که به اندیشه و جهان بینی جامعه برمیگردد که شاید نیازمند اصلاح باشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت توجه به عملکرد خانه های بهداشت و مراکزی که در علوم پزشکی به صورت مستقیم با خانم های باردار در ارتباط هستند این مجموعه‌ها در اصلاح فرهنگ بسیار تأثیرگذار هستند و وزارت بهداشت و درمان یکی از مهمترین ارکانی است که می‌تواند در اصلاح این شرایط کمک کند.

وی اظهار کرد: هر چقدر حلقه های میانی تلاش بکنند خانه‌های بهداشت و پزشکان که جامعه به آنها مراجعه می‌کنند در این موضوع مؤثرتر هستند.

شعبانی در پایان گفت: باید دقت کرد که ما در حوزه جمعیت از کجا ضربه خورده ایم از همانجا درصدد اصلاح شرایط باشیم.

کد خبر 6090771

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد