Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن موحدیان ظهر دوشنبه با اشاره به حضور جمعی از اعضای شوراهای اجتماعی محلات مناطق ۱۱، ۳ و ۴ در چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر، اظهار کرد: این رویه و نگاه در تمام جلسات علنی اجرایی خواهد شد و شاهد حضور اعضای شوراهای اجتماعی محلات در جلسات علنی خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس شوراهای اجتماعی محلات را تشکل‌های ارزشمندی دانست و گفت: چراکه اشراف به مراتب بیشتری نسبت به مسائل و مشکلات سطح محلات دارند؛ همانگونه که شوراهای شهر تسلط بیشتری به مسائل شهری، نسبت به مجلس شورای اسلامی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از توجه ویژه شورای ششم نسبت به شوراهای اجتماعی محلات سخن گفت و افزود: امیدواریم آئین‌نامه این شوراها نیز هرچه زودتر تکمیل و ابلاغ شود تا از نظرات اعضای شوراهای اجتماعی بتوانیم بیش از پیش بهره‌مند شویم.

موحدیان گفت: شورای شهر در این دوره، در اولین تصمیم‌گیری خود به منظور تقویت تعامل و ارتقا جایگاه شوراهای اجتماعی محلات برای هرکدام از محلات هدف بازآفرینی، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد تا با نظر اعضای شورای اجتماعی و معتمدان هزینه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهارکرد: متعهد به اتمام این پروژه‌ها تا پایان سال هستیم و تعامل با شوراهای اجتماعی محلات تقویت خواهیم نمود؛ شوراهای اجتماعی، کمک‌کار شورای شهر هستند و قدردان زحمات آنها هستیم.

وی همچنین با اشاره به تضارب آرا در شوراها، گفت: اختلاف، طبیعت انسان است و اصلی است که اگر وجود نداشته باشد، تنزل سطح جامعه انسانی را به همراه خواهد داشت.

موحدیان با تاکید بر اینکه اختلاف نشان از پویایی هر مجموعه و سازمانی دارد، افزود: در شورای ششم شهر مشهد مقدس، ملاک تقوا، متانت، صبر و بردباری است و همه قبول کرده‌ایم که شورای شهر محل تضارب افکار و آرا مختلف بوده و اکثریت آرا، مشخص‌کننده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به مناسبت‌های روز اشاره داشت و با گرامیداشت ۲۶ مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، گفت: با مرور خاطرات آزادگان عزیز از دوران اسارت درمی‌یابیم که خداوند متعال چه صبر والایی به آنها عطا کرده و دوران اسارت را در زندان‌های رژیم بعث عراق با چه دشواری‌هایی تحمل کرده‌اند.

وی افزود: همین بردباری و پایبندی به ارزش‌ها توسط رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی که گاه سن آنها به ۱۰ سال می‌رسید موجب شد تا جهان پیرامون انقلاب اسلامی تحقیق و پژوهش کند و در مقابل عظمت ملت ایران سر فرود بیاورند.

موحدیان ضمن گرامیداشت ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار، اظهار کرد: از زحمات این قشر خدوم که طی یک سال اخیر همکار و یار شورای شهر بودند، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: خبرنگاران با انتقادات مصلحانه و راهنمایی‌های خود کمک شایانی به پیشرفت امور شورای شهر داشتند که قدردان هستیم؛ امیدواریم اصحاب رسانه و خبرنگاران هیچ‌گاه نقدهای سازنده و نصایح خود را از ما دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه شورای ششم پیوسته پاسخگوی رسانه‌ها و خبرنگاران بوده و این مهم را وظیفه خود می‌داند، گفت: اعضای شورای شهر حتی‌الامکان پاسخگوی خبرنگاران بوده‌اند و این رویه و تعامل ادامه‌دار خواهد بود و افزایش می‌یابد.

مشروح مصوبات چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پایان چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ابتدا با اشاره به لایحه نام‌گذاری معابر به نام شهدای گرانقدر، اظهار کرد: با نظر و رأی اعضای شورای شهر، ۷ معبر شهری مشهد؛ معبر فرعی شهید رستگار مقدم ۴ واقع در آیت الله شیرازی ۱۷ با حفظ شماره به نام شهید محسن اخوانی، معبر فرعی شهید درخشانی ۶ واقع در آیت الله شیرازی ۱۷ با حفظ شماره به نام شهید محمودرضا صوابی، معبر فرعی یداله ۱۸ واقع در شهیدکاشانی ۵۵ با حفظ شماره به نام شهیدان هوشمند حسینی (سید رضا و سید مرتضی)،معبر انتهایی علامه طباطبایی حد فاصل میدان عسگریه تا انتها به نام شهید محمدباقر لعلی چشمه ایلخی، معبر شهید رستمی ۵۰ واقع در شهرک شهید بهشتی با حفظ شماره به نام شهیدان بحرینی (حمید رضا، عبدالرسول، عبدالوهاب و عبدالزهرا)، معبر فرعی حجاب ۴۲ واقع در بلوار حجاب قاسم آباد با حفظ شماره به نام شهید سید جواد پاینده، معبر فرعی حجاب ۵۰ واقع در بلوار حجاب قاسم آباد با حفظ شماره به نام شهید صادق اشرفیان مقدم به نام مبارک شهدا مزین شد.

وی افزود: دیگر دستورکار این جلسه به تصویب نرخ کرایه سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اختصاص یافت که برهمین اساس، در راستای اجرای ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی آئین‌نامه حمل و نقل دانش آموزان مدارس، نرخ کرایه خالص راننده سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به صورت ماهانه و به ازای هر نفر به تصویب رسید.

حاجی بگلو گفت: شرکت‌های مجری باید خودروهای سرویس مدارس را به منظور حفظ ایمنی و کرامت دانش‌آموزان، از منظر معاینه فنی و وضعیت ظاهری بررسی و کنترل نموده و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مکلف به نظارت عالی بر حسن اجرای این موضوع و برخورد قانونی با تخلفات احتمالی می‌باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بیان کرد: براساس مصوبه شورای شهر، شهرداری هزینه سرویس مدارس دانش‌آموزان نیازمند استثنایی را متقبل می‌شود و حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به این موضوع اختصاص یافته است.

وی اظهارکرد: نرخ سرویس مدارس استثنایی با افزایش ضریب ۳۰ درصد افزایش یافته است که برای دانش آموزان استثنایی نیازمند، توسط شهرداری پرداخت می‌شود.ضمن اینکه مسافت سرویس برای هر دانش آموز به صورت میانگین مسیر رفت و برگشت منزل تا آموزشگاه محاسبه می‌شود.

حاجی بگلو افزود: نرخ تعیین شده بر مبنای پنج روز در هفته محاسبه شده که در صورت لزوم، به ازای هر روز اضافی، ۲۰ درصد به نرخ مصوب اضافه می‌شود.

کد خبر 5564000

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد سرویس مدارس شورای ششم شورای شهر مشهد حسن موحدیان شهرداری مجلس شورای اسلامی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه سفر استانی خطبه های نماز جمعه محرم 1401 اربعین حسینی آمار کرونا روز خبرنگار لیگ برتر فوتبال ایران گرگان شیوع کرونا اردبیل رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس حفظ شماره به نام شهید شوراهای اجتماعی محلات سرویس مدارس دانش آموزان معبر فرعی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۸۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند

رئیس شورای اسلامی استان قم با بیان اینکه به اینکه طبق فرمان امام راحل(ره)، شوراها به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند، گفت: شوراها اولین خاک‌ریز مطالبات مردم هستند - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، احمد امیرآبادی‌فراهانی ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: نهادهایی که با نفس قدسی حضرت امام(ره) تأسیس شدند موجب خیر برکت هستند.

وی با اشاره به اینکه اراده مردم در شوراها نقش اساسی دارد، مطرح کرد: تشکیل شوراها یک پایه و اساس اعتقادی و دینی دارد و از زمان تشکیل اتفاقات بسیار مطلوبی در شوراها رقم خورده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقاطعی دولت‌ها همکاری لازم در واگذاری امور به شوراها را نداشته‌اند، عنوان کرد: گردش مسئولیت‌ها می‌تواند در شوراها محقق شود و این اتفاق زمانی رقم می‌خورد که به شوراها بها داده شود.

وی با تأکید بر اینکه مباحث شورایی جزو اعتقادات دینی ماست، خاطرنشان کرد: به همین منظور باید اقدامات بیشتری را به شوراها واگذار کنیم و نگرانی نسبت به بروز مشکلات نداشته باشیم.

امیرآبادی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر هر دوره شوراها قدرتمندتر شده‌اند، تصریح کرد: البته برخی تخلفات سبب شده است که نگاه مردم به شوراها تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه استان قم همواره سالم‌ترین شوراها را داشته است، یادآور شد: این اتفاق موجب مباهات برای تمام مسئولان استان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه زحمات مسئولان نظام باید برای مردم تبیین شود، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام مشکلات، زحمات بسیاری کشیده است.

مسئولان با تصمیمات شوراها همراهی کنند

ماشاءالله سعادتمند ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم، برگزار شد، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر دو شهرستان جعفرآباد و کهک به استان قم اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمان امام راحل(ره)، شوراها به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند، مطرح کرد: 10 اصل قانون اساسی نیز مرتبط با شوراهاست.

رئیس شورای اسلامی استان قم با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های یک منطقه باید توسط شوراها ریل‌گذاری شود، عنوان کرد: همچنین طبق قانون، نظارت نیز بر عهده شوراهاست.

وی با تأکید بر اینکه با تصمیمات شوراها نباید مخالفت شود و همه مسئولان باید با آن همراهی داشته باشند، خاطرنشان کرد: انحلال شوراها نیز خارج از اراده شخصی است و تنها طبق قانون می‌توان شوراها را منحل کرد.

سعادتمند با بیان اینکه در راستای آموزش دهیاران و شوراها سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد، تصریح کرد: این آموزش‌ها موجب می‌شود که در مسیر خدمت‌رسانی خود کم‌تر دچار لغزش شویم. شوراها اولین خاک‌ریز مطالبات مردم هستند و مردم زمانی که مشکلی داشته باشند، ابتدا به شوراها مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه