Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دوشنبه (۱۵ اوت) رؤسای سه دفتر منطقه‌ای سرویس امنیت این کشور (SBU) را برکنار کرد. پیش از این، او رئیس سرویس امنیت ملی را به اتهام خیانت گسترده در میان ماموران برکنار کرده بود.

به گزارش شبکه «راشا تودی»، مقامات ارشد امنیتی در مناطق کی‌یف، لِویو و ترنوپل با فرمان زلنسکی برکنار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلافاصله رئیس جدید دفتر این سازمان در کی‌یف منصوب شد، اما جایگزین دو نفر دیگر هنوز مشخص نشده است.

طبق این گزارش، به نظر می‌رسد این اقدام زلنسکی ادامه سرکوب سرویس امنیت ملی اوکراین است که او در اواسط ژوئیه آغاز کرد. در آن زمان، رئیس‌جمهور اوکراین، «ایوان باکانوف» رئیس سرویس امنیت، معاون او و چهار رئیس منطقه‌ای این سازمان را برکنار کرد. او همچنین «ایرینا وندیکتوا» دادستان کل را  کنار گذاشت. زلنسکی مدعی شد که این خانه تکانی به دلیل «خیانت گسترده» تحت هدایت این مقامات بوده است.

گزارش شده که این اقدام از سوی دولت ایالات متحده که علناً از رئیس‌جمهور اوکراین حمایت تزلزل‌ناپذیر دارد، مثبت تلقی نشد. به گزارش رسانه‌های آمریکایی، مقامات کاخ سفید به طور خصوصی گفته‌اند که بی‌اعتمادی روزافزون در واشنگتن نسبت به رهبری استبدادی فزاینده زلنسکی وجود دارد.

به گزارش شبکه روسی، در بحبوحه درگیری‌ها در اوکراین، غیرعادی نبوده که مقامات این کشور وفاداری شهروندان را زیر سوال ببرند. «ویتالی کیم» فرماندار نیکولایف گفته بود که ممکن است پایتخت منطقه خود را برای پاکسازی هواداران روسیه به سبک بلشویکی در قرنطینه قرار دهد و گفت که به کسی اعتماد ندارد.

روسیه ۲۴ فوریه با استناد به عدم اجرای توافقات مینسک توسط کی‌یف که برای اعطای وضعیت ویژه به مناطق دونتسک و لوهانسک در داخل کشور اوکراین طراحی شده بود، نیروهای خود را به این کشور اعزام کرد. در همان ماه کرملین جمهوری‌های دونباس را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت و از اوکراین خواست که رسماً خود را یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به هیچ بلوک نظامی غربی نخواهد پیوست. کی‌یف اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی‌دلیل بوده است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: اوکراین ولودیمیر زلنسکی سرویس امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: پرچم اوکراین بر شانه خداوند است!

به گزارش خبرآنلای ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پیام ویدئویی شعرگونه‌ای در تلگرام درحالیکه لباس سنتی اوکراینی‌ها روی شلوار خاکی رنگ همیشگی خود را به تن داشت ابراز عقیده کرد که خداوند که «پرچم اوکراین بر دوش دارد، زندگی را بر مرگ پیروز خواهد کرد.»

به نوشته روزنامه تایمز آو ایندیا، وی که از کلیسای جامع «سنت سوفیا» برای مردم سخنرانی می‌کرد، گفت جنگ اوکراین و روسیه ۸۰۲ روز است که ادامه دارد و افزود: «ما به خداوند اعتقاد داریم. خدایی که پرچم اوکراین را بر دوش دارد. پس با چنین متحدی، زندگی قطعا بر مرگ پیروز خواهد شد.»

رئیس جمهور اوکراین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت، خداوند متحد مردم اوکراین است.

در این میان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه صحبت‌های زلنسکی را مضحک خواند و گفت، رئیس جمهور اوکراین ارتباطش با واقعیت را از دست داده است.

وی افزود، اینها به خاطر سوء مصرف مواد مخدر است!

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903346

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • لیست سرورهای دی ان اس رایگان و پرسرعت برای بازی
  • ادعای اوکراین: توطئه ترور زلنسکی توسط عوامل روسیه خنثی شد
  • اوکراین مدعی خنثی سازی ترور زلنسکی شد
  • روایت اوکراین از خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور «زلنسکی»
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • زلنسکی: پرچم اوکراین بر شانه خداوند است!
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد