Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@01:18:48 GMT

(تصاویر) جشن روز پیروزی طالبان با شعار «مرگ بر آمریکا»

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۸۹۹۲

(تصاویر) جشن روز پیروزی طالبان با شعار «مرگ بر آمریکا»

طالبان روز دوشنبه اولین سال به دست گرفتن کنترل افغانستان را به عنوان «روز پیروزی» در میان یک بحران انسانی بی‌سابقه و یک اقتصاد فروپاشیده جشن گرفتند.

به گزارش فرارو، در حالی که حکومت طالبان در سطح بین المللی منزوی باقی مانده است، رکود اقتصادی میلیون‌ها افغان را به فقر و گرسنگی کشانده است.

طالبان به دلیل اعمال محدودیت بر حقوق زنان، از جمله محرومیت از تحصیل برای دختران دبیرستانی، به جای تمرکز بر احیای اقتصاد با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحریم‌های غرب که پس از به قدرت رسیدن طالبان اعمال شد، اقتصاد وابسته به کمک‌های خارجی بسیار مورد نیاز - که تقریباً ۷۰ درصد اقتصاد را تشکیل می‌داد – فلج کرد.

روز دوشنبه جنگجویان طالبان با سلاح‌هایی در دست و یا پرچم‌های سفید جنبش خود، رژه‌های کوچک پیروزی را با پای پیاده، دوچرخه، موتورسیکلت و خودرو‌های نظامی در خیابان‌های پایتخت برپا کردند. این گروه با سر دادن شعار‌های «زنده باد اسلام» و «مرگ بر آمریکا» از مقابل سفارت سابق آمریکا در کابل عبور کردند.

مقامات تا کنون هیچ گونه جشن رسمی را به مناسبت این سالگرد اعلام نکرده اند، اما تلویزیون دولتی گفته است که برنامه‌های ویژه‌ای را پخش خواهد کرد.

بسیاری از جنگجویان طالبان در میدان مسعود کابل، در مجاورت سفارت آمریکا که اکنون بسته شده است، تجمع کردند و پرچم سفید رژیم را به نمایش گذاشتند. آن‌ها شعار می‌دادند: «زنده باد امارت اسلامی»، «زنده باد استقلال».

پرچم‌های طالبان بر روی تیر چراغ‌ها در مسیر منتهی به فرودگاه کابل نیز به اهتزاز درآمده است.

جنگجویان طالبان از اینکه جنبش آن‌ها اکنون در قدرت است ابراز خوشحالی کردند، حتی در حالی که آژانس‌های کمک رسانی می‌گویند که نیمی از جمعیت ۳۸ میلیونی افغانستان با فقر شدید روبرو هستند. با این حال برای جنگجویان طالبان، شادی پیروزی بر بحران اقتصادی کنونی سایه افکنده است.

یک جنگجوی طالبان گفت: ما ممکن است فقیر باشیم، ممکن است با سختی‌ها روبرو شویم، اما پرچم سفید اسلام اکنون برای همیشه در افغانستان برافراشته خواهد بود. 

منبع: فرارو

کلیدواژه: طالبان افغانستان امارت اسلامی جنگجویان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی بیان کرد: نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این شعار و راهبرد مهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال در خوزستان اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، لذا بر همین مبنا، دادگستری استان همچون سنوات گذشته با عزم جدی برای حمایت قضائی از تولید در فرایند‌های قانونی ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ارتباط و تعامل بین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید همچنان اولویت کار مسؤولان خوزستان در سال جاری قرار گرفته به نحوی که شاهد رفع موانع تولید و گسترش تولید در واحد‌های تولیدی استان باشیم.

دهقانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال دارد و نباید اجازه داد مشکلات مانع شکوفایی اقتصادی در این استان شود، نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید، با ورود به موقع دادگستری و حمایت‌های قضائی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی استان، ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آنها جلوگیری شد.

دیگر خبرها

  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • تصویر واضح از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان در آمریکا | تصویر
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است